Dune: Awakening

Ik heb een invite voor de beta te geef! Geef maar een seintje wie geïnteresseerd is.

Laatst bewerkt:
Onbegrijpelijke keuze om zo snel al te releasen imo. Heeft nog minstens een half jaar in development te gaan. Hadden ze een aankondiging gedaan van 'we willen de best mogelijke game afleveren, dus lanceren we pas begin 2026', dan had dat beter gepast bij de staat van het spel momenteel.

Pas op, ik amuseer me kostelijk met het spel zoals het al is hé, intussen al meer dan 100 uur aangetikt, maar het is echt nog lang niet klaar voor release imo. Er zijn niet alleen de (hopen) bugs, de content is op veel vlakken echt nog barebones, met veel NPC-omgevingen die gewoon copy-pasted zijn. Funcom lanceert altijd te vroeg, maar als ik vergelijk met de beta's van Age of Conan en The Secret World, dan stonden die op dezelfde afstand van hun release toch een stuk verder dan Awakening nu. Ze hebben de afgelopen maanden al veel verbeteringen aangebracht, maar ze gaan toch ferm moeten crunchen.

Onbegrijpelijke keuze om zo snel al te releasen imo. Heeft nog minstens een half jaar in development te gaan. Hadden ze een aankondiging gedaan van 'we willen de best mogelijke game afleveren, dus lanceren we pas begin 2026', dan had dat beter gepast bij de staat van het spel momenteel.

Pas op, ik amuseer me kostelijk met het spel zoals het al is hé, intussen al meer dan 100 uur aangetikt, maar het is echt nog lang niet klaar voor release imo. Er zijn niet alleen de (hopen) bugs, de content is op veel vlakken echt nog barebones, met veel NPC-omgevingen die gewoon copy-pasted zijn. Funcom lanceert altijd te vroeg, maar als ik vergelijk met de beta's van Age of Conan en The Secret World, dan stonden die op dezelfde afstand van hun release toch een stuk verder dan Awakening nu. Ze hebben de afgelopen maanden al veel verbeteringen aangebracht, maar ze gaan toch ferm moeten crunchen.
Damn, zelf nog niet kunnen testen nog altijd geen invite gekregen. Maar toch spijtig dat dit de laatste jaren heel frequent is met games :(

Ik ben toch niet gemaakt voor survival games denk ik. Na mijn wervelbreuk een tijdje niet kunnen spelen, nu inloggen en alles kwijt zijn: mijn base, mijn resources, mijn voertuigen, ... Tientallen uren aan materialen grinden weg. Ik was hiervoor nog aan het twijfelen om het spel aan te schaffen, maar hier ga ik geen geld aan geven :lol:

Ja das zo bij de meeste online survival games.
Als ze een offline modus hebben is dat geen issue.
Of indien je zelf een wereld kan hosten en de decay uitschakelen als admin.
Mocht alles blijven staan dan zou de servers veel sneller vol staan met clutter van mensen die niet meer spelen.
Is bij Rust ook zo.

Ik speel wel graag survival games maar ook niet als het enkel online is vanwege die decay mechanics.
Soit ik heb ook wat uren beta gespeeld en vond het spel zelf toch niet echt boeiend genoeg om het me te kopen.

Laatst bewerkt:
Morgen release, wie gaat er spelen?
Ik ben al bezig sinds het weekend, zit nog niet super ver.
Belangrijk voor mensen die samen willen spelen je moet op dezelfde server en dezelfde sub-server (elke server heeft een naam en dan als je die open klikt heb je nog namen sciel en nog iets, ik post vanavond mijn server naam en sub server)

Laatst bewerkt door een moderator:
De reviews zijn wel veel beter dan ik had verwacht maar ben nog aan het twijfelen. Hou normaal wel echt van crafting/survival games maar ben er langs de andere kant ook een beetje op uit gekeken, tis toch altijd ongeveer hetzelfde en er kruipt ook altijd heel veel tijd in dit soort games.

De reviews zijn wel veel beter dan ik had verwacht maar ben nog aan het twijfelen. Hou normaal wel echt van crafting/survival games maar ben er langs de andere kant ook een beetje op uit gekeken, tis toch altijd ongeveer hetzelfde en er kruipt ook altijd heel veel tijd in dit soort games.
bwa survival is echt light versie hier, je moet alleen water drinken, geen eten en niet te veel in de zon lopen.

Bouwen en materials verzamelen is wat uw meeste tijd gaat consumen idd. Maar langs de andere kant bouwen is dan weer wel echt goed.
Kunt zotte constructies maken.

bwa survival is echt light versie hier, je moet alleen water drinken, geen eten en niet te veel in de zon lopen.

Bouwen en materials verzamelen is wat uw meeste tijd gaat consumen idd. Maar langs de andere kant bouwen is dan weer wel echt goed.
Kunt zotte constructies maken.
Ben wel benieuwd dan, moet er eens wat meer over opzoeken. Op vlak van bouwen is Valheim nog altijd mijn favoriet in het genre, echt veel te veel uren aan verspild.

Ok ik ben normaal helemaal geen fan van survival games maar ik amuseer me best goed in deze. Waarschijnlijk omdat het survival aspect een stuk lager ligt dan in andere games. Je moet eigenlijk enkel drinken en zorgen dat je niet teveel in de zon loopt. Voor de rest is het research, crafting en verhaal volgen momenteel. Het voelt best leuk aan en ik maak elke keer dat ik speel progressie terwijl ik toch maar een fractie van het spel of de map gezien heb.

Ik ben er enkel nog niet echt uit hoe de serverstructuur werkt? Ik zit zelf op Jongleur, daar zijn een heleboel subservers dan? Zijn guilds beschikbaar op Jongleur in het algemeen of is dat subserver gebonden?

Basically ben je enkel gebonden aan je server om land te claimen, maar je kan andere servers bezoeken, en (als je rechten krijgt) bouwen bij land claims van vrienden en guildies. Je hebt social hubs die serveroverschrijdend zijn (en waarvan verschillende instances worden gemaakt wanneer ze vol zijn), en dan heb je de Deep Desert waar alle servers van je Worldserver samenkomen.

Basically ben je enkel gebonden aan je server om land te claimen, maar je kan andere servers bezoeken, en (als je rechten krijgt) bouwen bij land claims van vrienden en guildies. Je hebt social hubs die serveroverschrijdend zijn (en waarvan verschillende instances worden gemaakt wanneer ze vol zijn), en dan heb je de Deep Desert waar alle servers van je Worldserver samenkomen.
thanks, dat maakt het al wat duidelijker! :)

Zijn er trouwens mensen met goeie guilds op Jongleur? Ik wil wel wat meer het social apect beginnen verkennen

Pfoe, deze heeft me toch wel ff gegrepen. Fulltime job, dochter en toch sinds afgelopen zaterdag pas begonnen en reeds 52u op de teller gezet.

I am having fun :laugh:

22 oktober ook op console én krijgt die dag ook een singleplayer mode.

Dune: Awakening arrives on PlayStation 5 and XBOX Series X|S, and we are releasing single-player (and more) on the same day, on all platforms.

Single-player is one of the most-requested features since launch. We're also adding the final chapter of Dune: Awakening's Book One story, so whether you want to play entirely by yourself, with friends on a private server, or with strangers on a larger multiplayer server, you will now be able to play the story from the start to its dramatic conclusion.

Terug
Bovenaan