Dunkin' Donuts

• Onderwerp starter Onderwerp starter Agony
  • Startdatum Startdatum

Agony

Well-known member
Net gezien dat er in Gent een Dunkin' Donuts vestiging is, met serieuze wachtrij. Wat maakt dit zo speciaal?

Enige wat ik er mis is donuts met echt goede vulling gelijk grape jelly of dergelijke, had ik nu wel bij een zaak als DD verwacht maar nog niet op de kaart gezien, vulling is altijd iets van creme maar nooit jam ofzo.

Gisteren toevallig nog een peanut butter jelly donut gegeten van Donuttello... Bedankt Kamal :unsure: (allé, ondertussen ook al niet meer eigenlijk)

In Polen hebben ze tot twee keer toe geprobeerd binnen te komen met hunne rommel, en ze hebben beide keren de deuren moeten sluiten wegens gebrek aan interesse.

In Polen hebben we natuurlijk de Pączek. Basically de Poolse variant op de donut.
Kost 4x zo weinig (halve euro tot een euro, afhankelijk van waar ge gaat) en is "gezonder".

paczki_01.jpg

Die ketens doen het ook goed omdat je weet wat je krijgt, of op voorhand kan kiezen via hun website. Vooral in het buitenland, waar ik de taal niet machtig (genoeg) ben zal ik dan ook eerder naar de McDo gaan, dan naar een plaatselijke zaak. Als je dan nog moet staan kiezen met een rij wachtenden achter u. Jah, ik ga dan inderdaad liever naar een keten. 'Voor ne keer' geen wekelijkse, zelfs geen maandelijkse gewoonte.

In Polen hebben ze tot twee keer toe geprobeerd binnen te komen met hunne rommel, en ze hebben beide keren de deuren moeten sluiten wegens gebrek aan interesse.

In Polen hebben we natuurlijk de Pączek. Basically de Poolse variant op de donut.
Kost 4x zo weinig (halve euro tot een euro, afhankelijk van waar ge gaat) en is "gezonder".
Die hebben ze ook in Hongarije en Tsjechië (of toch iets dat er sterk op lijkt). Is wel nog altijd een caloriebom :tongue:

heb dunkin' donuts een keer geprobeerd in amsterdam. vond een donut daar wel "zwaar" op de maag, maar qua smaak niet slecht. 't is al te zien met die amerikaanse ketens. starbucks vind ik wel eens handig onderweg. ja het is te duur, maar ik hou wel af en toe eens van mijn "hipsterkoffie" ook al geef ik er dan 5 euro voor. subway daarentegen vond ik de grootste brol. die hebben in gent ook hun deuren moeten sluiten dacht ik na maar even. broodjes trokken op niks, van dat zacht wattenbrood en veel te veel, dan zijn onze broodjeszaken toch veel beter.

ik eet eigenlijk amper in amerikaanse ketens, maar ik vind het overigens wel handig dat die ketens dikwijls langer (vroeger/later) open zijn dan de lokale zaken. zo eens toegekomen in barcelona na een vlucht om 4u 's nachts en vertraging, niks geslapen, dus ons lichaam had gewoon zin in middageten. dan waren we al op sinds de dag ervoor en ergens blij dat we 's ochtends in de mcdo iets warms konden eten en we waren precies nie de enige. in parijs ook laat na een concert, niks meer open. dan ben je toch blij dat je in een keten nog iets kan eten als ge niks hebt gegeten die avond.

Laatst bewerkt:
Die ketens doen het ook goed omdat je weet wat je krijgt, of op voorhand kan kiezen via hun website. Vooral in het buitenland, waar ik de taal niet machtig (genoeg) ben zal ik dan ook eerder naar de McDo gaan, dan naar een plaatselijke zaak. Als je dan nog moet staan kiezen met een rij wachtenden achter u. Jah, ik ga dan inderdaad liever naar een keten. 'Voor ne keer' geen wekelijkse, zelfs geen maandelijkse gewoonte.
Dat hangt van persoon tot persoon af. Ik zal op vakantie net proberen om wereldwijde ketens te vermijden. Daarnaast maakt voor mij opzoeken wat de lokale specialiteiten zijn net deel uit van de reisvoorbereiding.

Wat is het ergste wat er kan gebeuren als je iets bestelt wat je niet kent, is dat je het mogelijk niet zo lekker vindt. En dan? Dan weet je het ineens en bestel je de keer erna iets anders.

Terug
Bovenaan