Ecocheques

Toratsuru

Active member
Crowdfunder FE
Ik open deze topic even omdat ik er zelf een tijdje geleden nood aan had. Goede info is altijd handig en waar kan je deze anders vinden als bij 9lives Beyondgaming.

Ik had dus nog een hoopje ecocheques liggen die snel opmoesten.
Ik heb er voor mezelf een dyson mee gekocht in mediamarkt.

Gewoon aan de kassa een led spotje van 4 euro bijgenomen en zo heel de boel met ecocheques kunnen betalen.

Voor mensen die hier nog tips over hebben, plaats ze gerust en zo helpen we misschien iemand anders.

in sommige winkels kan je gewoon alles met ecocheques betalen
multibazar is ook zo ene bv ...

omgekeerd is het ook zo, bij albert hein wordt alles ook van ecocheques gehaald.. al een paar keer gehad dat mijn maaltijdcheques opwaren en dat het bedrag van gewone voedingswaren van de ecocheques is gegaan ... niet de bedoeling uiteraard, geen idee of dit een "bug" is in het ah systeem

Ik open deze topic even omdat ik er zelf een tijdje geleden nood aan had. Goede info is altijd handig en waar kan je deze anders vinden als bij 9lives Beyondgaming.

Ik had dus nog een hoopje ecocheques liggen die snel opmoesten.
Ik heb er voor mezelf een dyson mee gekocht in mediamarkt.

Gewoon aan de kassa een led spotje van 4 euro bijgenomen en zo heel de boel met ecocheques kunnen betalen.

Voor mensen die hier nog tips over hebben, plaats ze gerust en zo helpen we misschien iemand anders.

In welke Mediamarkt was dit? Ik weet dat ze dit deden in Mediamarkt Boom (iphone gekocht samen met het goedkoopste item dat ge met ecocheques kunt kopen: sodastream doppen, 2 euro ongeveer) maar in Hasselt bv willen ze er niet van weten.

Wil er dit jaar een robotstofzuiger mee kopen (wil ik al heel lang) of een oculus quest 2 (wil ik heel graag lol, enig idee waar ik dit met ecocheques kan kopen?)

In welke Mediamarkt was dit? Ik weet dat ze dit deden in Mediamarkt Boom (iphone gekocht samen met het goedkoopste item dat ge met ecocheques kunt kopen: sodastream doppen, 2 euro ongeveer) maar in Hasselt bv willen ze er niet van weten.

Wil er dit jaar een robotstofzuiger mee kopen (wil ik al heel lang) of een oculus quest 2 (wil ik heel graag lol, enig idee waar ik dit met ecocheques kan kopen?)
De Mediamarkt in Oostende doet dit nog steeds. In de Wara in Genk nemen ze alles aan met ecocheques, je moet zelfs niet iets goedkoop ecologisch kopen daar.

op de site van Hubo een lounge set gezien waar bij stond dat je met eco cheques kan betalen :)
Aan de telefoon zeiden ze bij mediamarkt dat ze het enkel voor A producten aanvaarden.

Ik heb vorig jaar wat vanalles geprobeerd. Van pannen bij een 'lokale' handelaar tot ne mixer bij de Krefel.
En euuuh ... 't was geen avance.

Ik zit dus nog steeds met m'n 250 EUR ecocheques & ze zullen binnen een goei maand in lucht op gaan.

Ik heb vorig jaar wat vanalles geprobeerd. Van pannen bij een 'lokale' handelaar tot ne mixer bij de Krefel.

Ik zit dus nog steeds met m'n 250 EUR ecocheques & ze zullen binnen een goei maand in lucht op gaan.
Kan je er dan niet beter iets mee doen? Al koop je er wat planten mee?
Of iets kopen om aan iemand te geven? Lijkt me altijd beter dan het verloren te laten gaan.

Ik zat zowat in dezelfde situatie (ik heb ook toevallig in de Krefel geprobeerd) maar kennis heeft een deel overgenomen (voor aankoop in Decathlon) en voor het overige bedrag gaat mijn vriendin planten kopen.
Eventueel koop ik nog wat oplaadbare batterijen als ik tegen dan nog in bv Ikea kom.

Dingen die niet echt bovenaan mijn lijstje staan, maar toch interessanter dan verloren te laten gaan.

Of iets kopen en retourneren. Onlangs van iemand gehoord dat dat bij hun is gelukt. Weet niet of het in elke winkel kan en of je het tegenwoordig digitaal terug op je kaart krijgt.

Als jullie praten over iets kopen in mediamarkt met ecocheques, zijn dit dan elektronische of papieren cheques?

Je kan er toch wel iets meer doen ipv weg te laten gaan. De tip van AS adventure vond ik wel goed. Een goeie jas kopen of een Garmin horloge of fietscomputer ofzo. Desnoods verkoop je het tweedehands. Maar gewoon laten weggaan is ook niet bepaald 'slim' :p

Je kan er ook treintickets mee kopen. Ik koop er 10 ritten kaarten mee, voelt toch als iets waar je echt iets aan hebt als je af en toe de trein neemt. Zou fijner zijn als iedereen gewoon wat extra onbelast loon kon krijgen natuurlijk maar helaas moeten we creatief wezen :)

Als jullie praten over iets kopen in mediamarkt met ecocheques, zijn dit dan elektronische of papieren cheques?
Normaal zou dit geen verschil maken. Ik heb mijn TV gekocht met zowel digitale als papieren ecocheques en ze zeiden er niets van.
Het was dan wel niet bij MM, maar als het bij een ander lukt om die digitale weg te foefelen, lukt het MM ook wel volgens mij.
En toen ik er eens achter vroeg bij MM hebben ze ook nooit gezegd dat het per se papieren moest zijn.

Normaal zou dit geen verschil maken. Ik heb mijn TV gekocht met zowel digitale als papieren ecocheques en ze zeiden er niets van.
Het was dan wel niet bij MM, maar als het bij een ander lukt om die digitale weg te foefelen, lukt het MM ook wel volgens mij.
En toen ik er eens achter vroeg bij MM hebben ze ook nooit gezegd dat het per se papieren moest zijn.
Veel vroeger ging dat idd. Ik heb zo m'n PS4 nog gekocht in de Makro, veeeeel jaren terug.

Tegenwoordig ... heb meerdere winkels afgelopen & overal werd het vlak af geweigerd.
-> On-site dus eh, niet een of ander mailtje of call waar ze het ni willen toegeven.

Als ik specifiek dingen moet gaan halen die volgens 't boekske 'mogen' ... dan ben ik even goed die cheques aan het weg gooien als ik het in de verste verte ni van doen heb, maar 't zou ni den eerste keer zijn.

De vorige batch cheques zat al een hele tijd in m'n zakken (laatste papieren) ... heel, HEEL toevallig gemerkt van 'oh sh*, die vervallen vandaag'.
Jah ... direct in m'n wagen gesprongen & naar den Brico getrokken & daar @random wat shizzle in m'n kar gegooid om 250 EUR weg te gooien.
Had slechts een half uurtje of zo tegen dat ik het merkte, dus gezien men daar geen minuut over tijd wil gaan ... uiteindelijk dicht bij de kassa lagen er batterijen ... denk dat ik daar met 150 EUR batterijen naar huis gegaan ben omdat ik op 2 minuten tijd of zo al m'n cheques nog moest op krijgen. Verder mss 10 'anti-fruitvliegskes' dingen mee gepakt of zoiets (was in de zomer, kon er zo wel eentje bezigen), maar jah ... just wastin' cash really.
So yeah ... die dingen liggen hier nu. Mss net 1 van die anti-fruitvlieg dingskes gebezigd.

Toen het nog papieren cheques waren heb ik in 't verleden wel al eens 200 EUR in m'n stiefma d'r handen gestoken om mee naar Interflower te gaan voor idd wat binnen huis decoratie.
Vroeger kocht ik cadeau-cheques bij Interflower met die eco-brol, maar ze hebben daar een boete op gekregen & doen het niet meer. Sinds dien krijg ik ze voor gene meter nog op.

Terug
Bovenaan