Ik blijf erbij dat mensen die hun ecocheques niet opkrijgen (of met tegenzin moeten uitgeven aan iets), zich gewoon er niet van bewust zijn hoeveel je met ecocheques kan betalen.
DAGELIJKS DUURZAAM CONSUMEREN? HET KAN ! Je weet niet goed wat je met je ecocheques kan kopen? Laar ze zeker niet verloren gaan! Met je ecocheques kan je honderden ecologische producten en diensten kopen. Met de tips van Pluxee kan je er volop van genieten.
sodexo4you.be
Op de website vind je een pdf met alle soorten producten die je met ecocheques kan aanschaffen. Als je daar niets tussen vindt waar je sowieso zonder cheques ook geld aan zou hebben besteed vooraleer je cheques vervallen, chapeau.
Ik ga letterlijk elk jaar al die websites af en nee ... heb van die dingen over 't algemeen niets nodig.
Die fameuze bio winkels ... 'k heb die webshops ne ker bekeken waar ge kunt betalen met ecocheques. Eco verzorgingsproducten & allerhande funky shizzle dat ge daar op ziet staan die dan nog eens 3 keer kost wat je normaal zou geven. No tnx. Daar ga ik nu niet mee beginnen.
Verder ... nee, niet direct iets van de doe-het-zelver van doen.
Heb genen hof dus niets voor 'buiten' nodig.
Whatever 'bio' katoen is of 2e hands toestanden voor slaapkamer ain't happ'ning, ik doe ni mee aan 2e hands behalve voor pakweg games (is vrijwel 't enige dat ik ooit al 2e hands heb gekocht).
De dingen onder 'garage'? Nope. Ik heb 2 vélo's & ze hebben gelijk al minimum 4j niet meer gebougeert.
Grote elektronica koopt ge ook maar 1 keer om de 10/15j, dus eens ge dat hebt ... yeah.
Dit jaar trouwens idem, weeral al die websites af gezocht & uiteindelijk gewoon @random 250 EUR uitgegeven aan random shizzle.
Nu, dees jaar mss iets meer relevante shizzle gekocht. Den Hubo heeft ook wat kuisgerief & aanvaard voor letterlijk alles ecocheques, dus nu heb ik badkamer reiniger voor 10j & ne wreed dure, nor 't schijnt specialen dweil & whatever.

Normaal koop ik mijn kuisgerief in bulk in 'de reklam' aan 1+1 of zoiets, dus uiteindelijk betaal ik toch veel te veel.
Ben dan ook maar eens bij de fietsenboer binnen gestapt voor een fietspomp (voor die vélo die al zeker 4j ni meer bewogen heeft dus), dus da's ook gewoon om in een hoekje te steken. Zo van 'geef mij hier de beste fietspomp die ge hebt, prijs maukt ni uit, want m'n ecocheques moeten op'.
Anyway ... again ... random shizzle die ik anders ofte niet zou kopen, ofte niet aan die prijs.
't Enige wat ik soms aan denk is hier & daar wat 'bio' food kopen, maar 'k heb nog nooit betaald met ecocheques in de Colruyt/Delhaize/AH (dunno if possible). Als ik betaal met de kaart gaat dat automatisch v/d maaltijdcheques. En jah ... hoe lang moet het niet duren eer ik 250 EUR bio citroenen gekocht heb.