Ecocheques

Iemand ervaring of ze bij Coolblue en consoorten effectief pas vanaf energielabel D of beter ecocheques accepteren? Met die update vd labels zit er nu ineens veel materiaal dat voorheen bv. A was in E/F categorieën en hun website spreekt over D of beter.

Iemand ervaring of ze bij Coolblue en consoorten effectief pas vanaf energielabel D of beter ecocheques accepteren? Met die update vd labels zit er nu ineens veel materiaal dat voorheen bv. A was in E/F categorieën en hun website spreekt over D of beter.
Alles op de volgende pagina kunt ge daar wel kopen met ecocheques:

Alles op de volgende pagina kunt ge daar wel kopen met ecocheques:

Ja idd, maar ik vroeg me eerder af, als je daar ter plekke bent, is men dan effectief streng op deze regel, of zegt men eerder "'t is ok, we accepteren ze ook voor uwen diepvries met label E, maar niet op twitter zetten". :p

De nieuwe Mediamarkt in Antwerpen (niet meer die op de Keyserlei maar in Antwerp Tower) aanvaarden ze nog steeds. Ik heb er Galaxy Buds gekocht, een harde schijf, etc. Ik moest wel verplicht een omnium verzekering van 30eur er bij nemen, wat dan voor een ecologisch element zorgt volgens de verkoper.
hij zei letterlijk, ‘in Wilrijk nemen ze ze nog wel aan als je een led lampje er bij neemt’. Maar ik had geen tijd en zin om tot daar te gaan dus vond het wel oké zo… toch wat leuke spullen kunnen kopen op deze manier.

Ik vind die lepe truuks echt betreurenswaardig en nog een reden om die dingen af te schaffen.

Wat je wel volkomen legaal kan aanschaffen met ecocheques is tuingereedschap (spade etc.) en (constructie)hout of palen voor een omheining etc.

Voor de mensen met kinderen:

(Daar Kan je ook betalen met de fameuze consumptiecheques)

Ik blijf erbij dat mensen die hun ecocheques niet opkrijgen (of met tegenzin moeten uitgeven aan iets), zich gewoon er niet van bewust zijn hoeveel je met ecocheques kan betalen.

Op de website vind je een pdf met alle soorten producten die je met ecocheques kan aanschaffen. Als je daar niets tussen vindt waar je sowieso zonder cheques ook geld aan zou hebben besteed vooraleer je cheques vervallen, chapeau. :p

Ik blijf erbij dat mensen die hun ecocheques niet opkrijgen (of met tegenzin moeten uitgeven aan iets), zich gewoon er niet van bewust zijn hoeveel je met ecocheques kan betalen.

Op de website vind je een pdf met alle soorten producten die je met ecocheques kan aanschaffen. Als je daar niets tussen vindt waar je sowieso zonder cheques ook geld aan zou hebben besteed vooraleer je cheques vervallen, chapeau. :p
Ik ga letterlijk elk jaar al die websites af en nee ... heb van die dingen over 't algemeen niets nodig.

Die fameuze bio winkels ... 'k heb die webshops ne ker bekeken waar ge kunt betalen met ecocheques. Eco verzorgingsproducten & allerhande funky shizzle dat ge daar op ziet staan die dan nog eens 3 keer kost wat je normaal zou geven. No tnx. Daar ga ik nu niet mee beginnen.

Verder ... nee, niet direct iets van de doe-het-zelver van doen.
Heb genen hof dus niets voor 'buiten' nodig.
Whatever 'bio' katoen is of 2e hands toestanden voor slaapkamer ain't happ'ning, ik doe ni mee aan 2e hands behalve voor pakweg games (is vrijwel 't enige dat ik ooit al 2e hands heb gekocht).
De dingen onder 'garage'? Nope. Ik heb 2 vélo's & ze hebben gelijk al minimum 4j niet meer gebougeert.
Grote elektronica koopt ge ook maar 1 keer om de 10/15j, dus eens ge dat hebt ... yeah.

Dit jaar trouwens idem, weeral al die websites af gezocht & uiteindelijk gewoon @random 250 EUR uitgegeven aan random shizzle.
Nu, dees jaar mss iets meer relevante shizzle gekocht. Den Hubo heeft ook wat kuisgerief & aanvaard voor letterlijk alles ecocheques, dus nu heb ik badkamer reiniger voor 10j & ne wreed dure, nor 't schijnt specialen dweil & whatever. 😑
Normaal koop ik mijn kuisgerief in bulk in 'de reklam' aan 1+1 of zoiets, dus uiteindelijk betaal ik toch veel te veel.

Ben dan ook maar eens bij de fietsenboer binnen gestapt voor een fietspomp (voor die vélo die al zeker 4j ni meer bewogen heeft dus), dus da's ook gewoon om in een hoekje te steken. Zo van 'geef mij hier de beste fietspomp die ge hebt, prijs maukt ni uit, want m'n ecocheques moeten op'.

Anyway ... again ... random shizzle die ik anders ofte niet zou kopen, ofte niet aan die prijs.

't Enige wat ik soms aan denk is hier & daar wat 'bio' food kopen, maar 'k heb nog nooit betaald met ecocheques in de Colruyt/Delhaize/AH (dunno if possible). Als ik betaal met de kaart gaat dat automatisch v/d maaltijdcheques. En jah ... hoe lang moet het niet duren eer ik 250 EUR bio citroenen gekocht heb. 😋

Ivm met die heisa rond de energielabels, Euroshop (Maldegem) is nu misschien niet meteen de winkel waar je in vertrouwt voor dure apparaten.
Maar die aanvaarden wel nog steeds uw echocheques zonder vragen te stellen :) Als er ook maar 1 artikel hebt tussen je aankopen dat onder de voorwaarden valt. Collega had het me verteld dus ik ben het zelf nog effe gaan testen 14 dagen geleden.

Er ging een redelijk bedrag vervallen op mijn kaart en ik had net speelgoed nodig voor een peuter en een kleuter hun doopfeest.
Ik heb me voor 30 euro een sfeerlamp gekocht die onder eco label viel, en voor 140 euro speelgoed en boeken, en dat samen betaald met mijn digitale ecocheques. Geen enkel probleem, niets van gezegd of raar opgekeken.

Andere collega van mij heeft er in mediamarkt zelfs onlangs een Nintendo console mee gekocht, die moest dan we een soort van extra verzekering betalen om met zijn ecocheques te kunnen betalen. (weet ook niet wat de uitleg daar achter is)
Maar kwam er op neer dat hij 90 euro heeft betaald met zijn bankcontact en de console volledig heeft meegekregen met de ecocheques.

Ik kan de eco cheques van een paar collegas overkopen en zou deze gebruiken om zonnepanelen of een inverter/MPPT charger mee te kopen.
Wettelijk mag dit maar het lijkt onmogelijk om een verkoper te vinden die die rotte eco cheques wil aanvaarden.
Wat een dikke klucht, je kan ze niet gebruiken om iets deftig mee te doen!

Heb hier 200 euro aan ecocheques en echt geen enkel idee wat ik daar mee kan doen. Wat een zever toch.

Weekendje Center Parcs in Erperheide, Les Ardennes, Vossemeren of De Haan.

Dat doen wij steeds wanneer die dingen bijna vervallen en is leuker dan spaarlampen of fietspompen.

Terug
Bovenaan