Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Toch wel riskant om nu pas in te stappen. Of het een goede beslissing is geweest, zal afhangen van wanneer je het verkoopt… Voor hetzelfde geld staat het volgende week 30% lager.Vorige week zilver gekocht uit Fomo, goede beslissing geweest zo te zien.
Hoe lang gaat deze trein duren?
Dat werd ook gezegd toen goud aan €100k/kg stond en zilver aan €2k/kg.Toch wel riskant om nu pas in te stappen. Of het een goede beslissing is geweest, zal afhangen van wanneer je het verkoopt… Voor hetzelfde geld staat het volgende week 30% lager.
Je zegt het zelf, “niet normaal”Dat werd ook gezegd toen goud aan €100k/kg stond en zilver aan €2k/kg.
Het hangt er allemaal van af hoelang jouw horizon is vooraleer je wilt verkopen. Als het puur als speculatieve belegging is op korte termijn, ja, dan is het wel riskant. Maar het blijft echt gigantisch stijgen, niet normaal wel. Goud momenteel aan net geen €150k/kg...
. Ik moet zeggen dat ik momenteel nog 100% van mijn beginpositie goud heb, maar het begint wel te kriebelen om 10% buiten te gooien.Ik vond het ook niet normaal toen het aan €100k zat (heb ondertussen spijt dat ik niet bijgekocht heb want dit had ik nooit verwacht). Over enkele maanden zal €150k misschien ook als normaal beschouwd worden. Maar eerlijk gezegd, het gaat echt extreem snel allemaal. Ik heb op 1 jaar tijd €40k winst gemaakt op goud, meer dan wat ik had durven dromen.Je zegt het zelf, “niet normaal”. Ik moet zeggen dat ik momenteel nog 100% van mijn beginpositie goud heb, maar het begint wel te kriebelen om 10% buiten te gooien.

Ik koop het zelf via Holland Gold.Waar kopen jullie goud online? Ik heb het dan niet over fysiek goud, maar echt als online belegging.
Je kunt via goud999.com of PHAU tracker.Waar kopen jullie goud online? Ik heb het dan niet over fysiek goud, maar echt als online belegging.
Het is 60% gestegen van 85 naar 140: https://www.goudprijs.nl/goudkoers/Ik heb op 1 jaar tijd €40k winst gemaakt op goud, meer dan wat ik had durven dromen.![]()
Dat is toch enkel fysiek goud , net zoals goud999.com? Ik zie enkel gouden munten.Ik koop het zelf via Holland Gold.
Kijk hier eens: https://www.goud999safe.com/?utm_source=goud999webshop&utm_medium=Homepage_bannerDat is toch enkel fysiek goud , net zoals goud999.com? Ik zie enkel gouden munten.
Dat wil ik niet. 1 inbreker en alles is weg.
Zie hier: https://www.hollandgold.nl/holland-gold-safe/.Dat is toch enkel fysiek goud , net zoals goud999.com? Ik zie enkel gouden munten.
Dat wil ik niet. 1 inbreker en alles is weg.
De klassieke financiële sector gaat nooit positief over goud spreken en het al zeker niet aanraden.Via google kwam ik op deze pagina terecht: https://curvo.eu/nl/artikel/beleggen-goud-belgie
Waarom je niet in goud moet investeren
Het produceert geen waarde
Het grootste probleem van goud is dat het geen waarde produceert. Als je investeert in een aandeel, krijg je dividend bovenop de prijs. Een obligatie levert rente op. Maar een kilo goud zal over 10 jaar nog steeds een kilo goud zijn en zal die 10 jaar niets opleveren, behalve via mogelijke koersstijging. Integendeel, het kost geld om goud veilig te bewaren. Zelfs als je in goud investeert via een ETF, zoals we hierboven hebben laten zien, betaal je op de een of andere manier voor het veilig bewaren van de activa.
Warren Buffett noemt goud ook een "onproductieve" investering, onder andere in zijn brief aan Berkshire Hathaway aandeelhouders in 2011. "Onproductieve investeringen zullen nooit iets opleveren, maar mensen kopen ze in de hoop dat iemand anders, die ook weet dat deze investeringen voor altijd onproductief zullen zijn, bereid zal zijn om er in de toekomst meer voor te betalen."
Om zijn punt over goud duidelijk te maken, stelt Buffett zich vervolgens voor dat hij al het goud van de wereld bezit - op dat moment 170.000 metrische ton - omgesmolten tot een kubus van ongeveer 20 kubieke meter. Die megakubus goud zou dan ongeveer $9,6 miljard waard zijn. Met dat geld, merkt Buffett op, zou je ook alle 400 miljoen hectare landbouwgrond in de VS kunnen kopen, evenals zestien keer het hele bedrijf Exxon Mobil, op dat moment het meest winstgevende bedrijf ter wereld met een royaal dividend. Om vervolgens een miljard dollar over te houden.
Dus wat bezit je liever voor de lange termijn? Buffett zelf hoeft er niet lang over na te denken: "Over een eeuw zullen de 400 miljoen hectare landbouwgrond duizelingwekkende hoeveelheden maïs, tarwe, katoen en andere gewassen hebben geproduceerd - en ze zullen die waardevolle overvloed blijven produceren, wat de valuta ook moge zijn. Exxon Mobil zal waarschijnlijk triljoenen dollars aan dividenden hebben uitgekeerd aan zijn eigenaars en zal ook activa bezitten die nog veel meer triljoenen waard zijn (en vergeet niet dat je 16 Exxons krijgt). De 170.000 ton goud zal onveranderd groot zijn en nog steeds niets kunnen produceren. Je kunt de kubus strelen, maar hij zal niet reageren."
Ja, Buffett staat bekend als spreekbuis van de klassieke financiële sectorDe klassieke financiële sector gaat nooit positief over goud spreken en het al zeker niet aanraden.
Die verkopen liever hun eigen fondsen en bankproducten met commissielonen en jaarlijkse beheerskosten.
Aan goud verdienen ze niks, meer zelfs, ze verkopen het zelfs niet meer (Belfius was de laatste en die zijn een jaar of 2 geleden er mee gestopt)

Zilver -34%, goud -12%
Die nieuwe fed chair Kevin Warsh zou behoorlijk hawkish zijn en inflatie zo laag mogelijk willen. Dus niet iemand die zomaar de geldprinter zou aanzetten.
Het was nu wel overdreven gestegen ook.