Edelmetalen - beleggen / investeren in goud, zilver, platina, ...

Hoe zit het eigenlijk met het wereldwijd zilvertekort? Ik hoor er niets meer over 🤔.
Dat is een mythe.
Ja er is al 6 jaar een primair deficit (consumptie > mijnproductie) maar er zijn aanzienlijke bovengrondse voorraden + legio mogelijkheden voor industriële recyclage.
Bovendien kan 'investeringszilver' (fysieke ETF's) heel snel liquide worden gemaakt.

Lijkt mij @Gassy dat de steunniveaus voor goud, zilver en ook GDX snel naderen. Veel van zo'n dagen als gisteren gaan er toch niet meer moeten komen of de trend is gebroken.

Lijkt mij @Gassy dat de steunniveaus voor goud, zilver en ook GDX snel naderen. Veel van zo'n dagen als gisteren gaan er toch niet meer moeten komen of de trend is gebroken.
Ik wacht het allemaal af. Zilverposities in de melt-up verkocht, goudposities hou ik gewoon. Moest zilver ooit weer naar 20-30$ gaan, koop ik eventueel opnieuw. Goudposities eventueel ooit inruilen moest er een beurscrash komen en de verhouding goud/aandelen gunstig staat. Met het vrijgekomen geld van de zilverposities zit ik momenteel in aandelen (heb voor dat vrijgekomen bedrag nu BRKb en beetje IWDA).

Terug
Bovenaan