Een nieuwe keuken

Ben je nu een hondenfluitje aan het gebruiken?
Want "Een tegel is een plaat gemaakt van bijvoorbeeld keramiek, natuursteen of kunstof welke tegen een wand of vloer kan worden geplaatst."

Dus hoe ziet een 'tegel' er uit?
In de discussie die we gevoerd hebben, bij voorkeur niet als een imitatie van een houten plank - in de context van het interieur wat we hier aan het bespreken waren.

Een tegel ziet er bij voorkeur uit als een... tegel - ik zie niet in hoe je dit anders wil verwoorden. Een imitatie natuursteen, een effen kleur, ... - alles wat je verwacht te zien als een tegel op een wand of muur (inclusief de grote keramische platen die vooral in badkamers geplaatst worden).

Het is niet omdat het uw meug niet is dat je het compleet in het belachelijke moet trekken (want jij bent de enige die dat doet ook al beschuldig je mij daar van.)
Dat is precies wel een dingetje van jou, hé, de zaken verdraaien.
Ik ga dan ook niet meer reageren op jouw uitlatingen, want het draagt niks bij, in een discussie die hier pagina's lang constructief gevoerd is geweest 😉.

In de discussie die we gevoerd hebben, bij voorkeur niet als een imitatie van een houten plank - in de context van het interieur wat we hier aan het bespreken waren.
Helemaal niet.
Het ging om keramische tegels waarbij iemand vond dat die niet op parket mag lijken, waarbij ik alleen maar aanhaalde dat je die niet mag vergelijken met parket maar wel met andere keramische tegels. Dus beginpunt: keramische tegel
Een tegel ziet er bij voorkeur uit als een... tegel - ik zie niet in hoe je dit anders wil verwoorden. Een imitatie natuursteen, een effen kleur, ... - alles wat je verwacht te zien als een tegel op een wand of muur (inclusief de grote keramische platen die vooral in badkamers geplaatst worden).
Dus ook keramische tegels, in welke vorm en kleur dan ook
Dat is precies wel een dingetje van jou, hé, de zaken verdraaien.
Ik ga dan ook niet meer reageren op jouw uitlatingen, want het draagt niks bij, in een discussie die hier pagina's lang constructief gevoerd is geweest 😉.
Jij verdraait de zaken (zie begin van uw post), niet ik. Je zit u in alle mogelijke bochten te wringen, verkeerd aanhalingstekens aan het gebruiken, ...

Laatst bewerkt:
...

De inbouwkasten aan de linkerkant hebben een lengte van 2m40. De suggestie om hier de frigo en ovens te plaatsen vind ik wel een goede. Als dan de kookplaat en spoelbak ook mee naar links schuiven heb ik daar mijn driehoek waar ook niemand door moet lopen. Het pad naar het terras is toch via de deur rechts onder. Moet er toch iemand vanuit de woonkamer iets hebben uit de frigo kan die rustig daar iets uithalen.
Een vraag die ik mij nu stel: frigo naast ovens? Diepvries zou ik daar ook in kunnen verwerken maar deze in de berging of garage verwerken vind ik ook geen slecht idee. Nog te bekijken.

Het eiland zelf, zoals deze nu getekend staat meet 2m40 in de lengte en 1m breed. Dit kan nog makkelijk verbreed worden en de lengte kan ik ook nog wel wat bijdoen aangezien de doorgangen best wel ruim geteld zijn.
Over de frigo naast de oven zou ik me geen zorgen maken. De mijne (een losse) staat zowat naast de radiator en ik heb geen opmerkelijk meerverbruik opgemerkt.
Zo krijg je inderdaad die driehoek waarbinnen je vrij kan bewegen en waar niemand anders feitelijk moet zijn terwijl je kookt.
Met de spoelbak naar links te plaatsen creëer je niet alleen een groot werkblad maar eveneens een kleine eetruimte als je wat krukken zet voor als je nog vrijgezel bent of enkel met je partner (hoe vaak ga je dan echt de eettafel gebruiken?).
Ruimte rechts naast je fornuis kun je dan makkelijk gebruiken voor koffiezet, broodrooster etc.

En toch bij bepaalde merken de laatste jaren een mooie evolutie wat de imitaties betreft van natuursteen.
Onlangs een travertin look zien liggen in een project waarvan we er allemaal van overtuigd waren dat het een travertin was, maar achteraf bleek het een keramische te zijn, in een middenklasse prijsklasse.
Je weet toevallig niet meer welke dat was?

Voorlopig gaan wij hier voor die van Brachot, als werkblad/spatwand keuken maar ook voor meubels in toilet en badkamer. Een echte travertin is heerlijk maar lijkt me een ware nachtmerrie voor actief gebruik.

Wij hebben dat in badkamer (vloer) en terras
Je moet dat niet vergelijken met parket maar met andere keramische tegels
Je kan zowel tegels vergelijken met andere producten op look and feel, net zoals als dat je (keramische) tegels met andere producten kan vergelijken op eigenschappen (warmte, gevoel, ...).

Gelieve dus de discussie zelf niet te beperken maar open te staan voor anderen hun denkwijze.

Iemand ervaring met toestellen van ATAG?
Onze schrijnwerker van de keuken werkt met ATAG en Pelgrim. Vandaag eens langs het experience center geweest om wat toestellen te bekijken en we zijn toch wel aangenaam verrast. Mooi design, veel functies. Voornamelijk de gebruikersinterface van de combi-oven vinden we zeer gemakkelijk werken.
Ondanks er al reeds een afvoer voorzien is voor afzuiging zouden we toch voor een kookplaat met geïntegreerde afzuiging kiezen.
Een dampkap past helaas niet in ons gewenst ontwerp.

Onze schrijnwerker van de keuken werkt met ATAG en Pelgrim. Vandaag eens langs het experience center geweest om wat toestellen te bekijken en we zijn toch wel aangenaam verrast. Mooi design, veel functies. Voornamelijk de gebruikersinterface van de combi-oven vinden we zeer gemakkelijk werken.
Ondanks er al reeds een afvoer voorzien is voor afzuiging zouden we toch voor een kookplaat met geïntegreerde afzuiging kiezen.
Zijn toptoestellen, hoog aangeschreven.

ATAG is deftig, Pelgrim is wel een absoluut budget merk. Van die laatste zou ik ver weg blijven
Goh dat zou ik niet durven zeggen? Zoals hieronder gezegd hebben die ook serieus prijzige ovens met mooie functies.
Natuurlijk zit het prijsverschil ergens en is voor ons oa. het menu structuur van de Pelgrim's toch niet zo handig.

Je weet toevallig niet meer welke dat was?

Voorlopig gaan wij hier voor die van Brachot, als werkblad/spatwand keuken maar ook voor meubels in toilet en badkamer. Een echte travertin is heerlijk maar lijkt me een ware nachtmerrie voor actief gebruik.

Hier wordt het infinity travertino Chiaro. Van bij The Stone Factory. Zag er IRL heel mooi uit. Platen van 3200mm

De 12mm voor keukentablet/spatwand/wastafel badkamer en dan de 6mm voor de douchewanden te bekleden.

Ons eiland is wel 3600mm dus er gaat ergens een naad gelegd moeten worden.

Hier alles van Atag gekozen uiteindelijk. Zou goed moeten zijn maar geen idee. Gelijk je zegt zag het ons er ook prima uit. Als ik het goed begrijp is het het ‘luxe’ merk van Bosch.

Laatst bewerkt:
Hier alles van Atag gekozen uiteindelijk. Zou goed moeten zijn maar geen idee. Gelijk je zegt zag het ons er ook prima uit. Als ik het goed begrijp is het het ‘luxe’ merk van Bosch.
Zijn 2 volledig verschillende groepen/merken. Maar zoals gezegd is Atag een heel goed merk, hier nog iets minder bekend, maar zijn wel enorm aan het groeien. Bosch is een groep met Siemens.

Bij Siemens Groep is Bosch & Siemens min of meer gelijk, hoewel Siemens een licht hogere positionering heeft.
NEff is daar de budgetgroep, maar die blijkt performanter te zijn, gewoon minder toeters en bellen en fancy shizzle die je toch niet gebruikt.

Wat betreft een koelkast naast oven plaatsen: in onze keuken zit een grote diepvries verwerkt, naast de oven. Geen enkel probleem mee. Verbruikt ook niet meer ofzo. Zoals hier gezegd is dat allemaal deftig geïsoleerd.

Doeme, de offerte van de schrijnwerker valt nu toch zo'n 10k duurder uit dan de verkoper had voorzien in zijn prijs. Was te verwachten maar nu zal het toch eens onderhandelen worden.

Terug
Bovenaan