Een nieuwe keuken

Het is Eggo geworden. Qua service en manier van verkopen een immens verschil met Ixina. In de positieve zin. Prijs was ook lager, dus onmiddellijk getekend. Aanpak stond ons gewoon meer aan 😉

ik hoor van veel mensen dat ze steeds vaker gewoon ikea keuken zetten met toestellen die ze ergens anders kopen en dat het qua kwaliteit niet moet onder doen voor vele andere keukenbouwers, maar de prijs toch een pak lager ligt. Laatste voorbeeld was mijn nonkel die nu een dovy keuken heeft en hiervoor een ikea keuken had. "allemaal hetzelfde" volgens hem. Ik ben wat skeptisch gezien mijn ervaring met ikea meubels. Allemaal wel oké qua prijs/kwaliteit maar als je eens ergens een schroef moet uitdraaien en opnieuw indraaien, dan begint de miserie en komen er dingen los. Zeker na een verhuis zijn die kasten nooit meer zoals ze er voor waren.... Dat gebeurt natuurlijk niet met een keuken, maar je weet nooit dat je eens een plank of scharnier moet losmaken om één of andere reden....

Wij zijn ook op het gemak aan het kijken en Ikea aan het overwegen... Keuken van ons huis is nu 20j oud, met wel al wat recente vernieuwde toestellen. zou zonde zijn om die niet te kunnen hergebruiken. ( kookplaat en microgolf van 1 j oud bijvoorbeeld)

Laatst bewerkt:
Net hetzelfde als die "gratis toestellen". Ja als ge van die absolute low-end bucht in uw keuken wilt is dat ideaal, maar als ge iets fatsoenlijk wilt zijt ge daar royaal aan het opleggen.
Gratis vaatwas bij eggo keuken, iemand zei mij neem aeg, je kan elk onderdeel apart krijgen, na 2 jaar was die vaatwas al kapot.

Voor de rest is het eigenlijk toch nog veel geld voor een keuken die niet echt maatwerk is. Het is gewoon iets beter dan ikea. Volgens mij moet er een fabriek zijn waar je die modules kan kopen. Ik kan mij niet voorstellen dat er nog veel schrijnwerkers zelf kastmodules gaan maken en al die gatjes maken voor legplanken en weet ik wat. Misschien kopen ze die planken in en zagen ze die dan op maat of werken ze ook gewoon met modules?

ik hoor van veel mensen dat ze steeds vaker gewoon ikea keuken zetten met hun eigen toestellen en dat dat qua kwaliteit niet moet onder doen voor vele andere keukenbouwers, maar de prijs toch een pak lager ligt. Laatste voorbeeld was mijn nonkel die nu een dovy keuken heeft en hiervoor een ikea keuken had. "allemaal hetzelfde" volgens hem. Ik ben wat skeptisch gezien mijn ervaring met ikea meubels. Allemaal wel oké qua prijs/kwaliteit maar als je eens ergens een schroef moet uitdraaien en opnieuw indraaien, dan begint de miserie en komen er dingen los. Zeker na een verhuis zijn die kasten nooit meer zoals ze er voor waren.... Dat gebeurt natuurlijk niet met een keuken, maar je weet nooit dat je eens een plank of scharnier moet losmaken om één of andere reden....

Wij zijn ook op het gemak aan het kijken en Ikea aan het overwegen... Keuken van ons huis is nu 20j oud, met wel al wat recente vernieuwde toestellen. zou zonde zijn om die niet te kunnen hergebruiken. ( kookplaat en microgolf van 1 j oud bijvoorbeeld)
Onze oude keuken was er 1 van ikea + ikea toestellen (geerfd van vorige eigenaars, maar was recent geplaatst en op het einde van de rit minder dan 10j oud). De keuken was op zich wel OK, maar zag er op sommige plaatsen toch duidelijk afgeleefd uit na 10j (in vergelijking met de keukens van grootouders/ouders die +-20j oud waren).

Toestellen zou ik persoonlijk afraden, vaatwas, koelkast en microgolfoven waren er allemaal aan na minder dan 5 jaar.

Ze komen onze Eggo keuken binnen een week of 3 leveren. Die vragen nu om 8 dagen voor de levering al de ganse factuur te betalen. :wtf: :wtf:

Is dat niet raar of is dat normaal in dat wereldje? En zoja, waarom is dat normaal?

Ze komen onze Eggo keuken binnen een week of 3 leveren. Die vragen nu om 8 dagen voor de levering al de ganse factuur te betalen. :wtf: :wtf:

Is dat niet raar of is dat normaal in dat wereldje? En zoja, waarom is dat normaal?
Heb dat bij mijn keuken ook moeten doen. Probleempjes die er waren nadat alles gedaan was hebben ze toen nog daarna in orde gebracht. Maar als dat in hun voorwaarden staat die jij getekend hebt, kun je daar niet onderuit hé.

wat staat er in je algemene voorwaarden? Dat lijkt me iets dat je op voorhand afspreekt hoe die betaling zal gaan (volledig in advance, met een voorschot of volledig nadien zijn opties)

je tekent een contract met hen, als dat in hun voorwaarden staat en je challenged dat niet, dan heb je gewoon pech denk ik (mss dat iemand met juridische achtergrond hier wat uitsluitsel op kan geven)

Je had het op voorhand moeten bekijken wat er in de voorwaarden stond is blijkbaar het antwoord (heb ik mij ook aan laten vangen bij mijn keukenbouwer). Uiteindelijk toch 500 euro niet betaald, vooraleer de keuken geplaatst werd. Anders komen ze nooit meer terug voor iets te fixen.

Welkom in de wondere wereld van de grote keukenfabrikanten.
Bij de meeste moet er nog 5 à 10% procent na de plaatsing betaald worden. Ze zijn dan al lang binnen hoor.

Ik vraag me nog steeds af waarom de mensen daarin trappen. Indien je een factuur betaald ben je er met akkoord, dus zeker als je ze volledig betaald kan je nog serieus gesjareld zijn. Structurele problemen zullen waarschijnlijk nog opgelost worden, visuele problemen al veel minder, want ja je hebt betaald en goedgekeurd en die krassen komen niet van ons.

je tekent een contract met hen, als dat in hun voorwaarden staat en je challenged dat niet, dan heb je gewoon pech denk ik (mss dat iemand met juridische achtergrond hier wat uitsluitsel op kan geven)
Ja dat weet ik maar ik vraag mij dus af of er dus een of andere wetgeving rond is. Want een contract staat nooit boven de wet.

Bij onze keuken hebben we ook alles op voorhand moeten betalen (ik dacht dat een bankencheque ook nog kon toen).
Wij hadden amper issues (afstelling kastjes, ontbreken afdekplaatjes scharnieren,...) maar die zijn allemaal snel en correct afgehandeld hoor.

Dat stond ook in ons contract. Alles op voorhand betalen. Ieder filiaal werd zelfstandig uitgebaat. Een filiaal hier verder vandaan is overkop gegaan en iedereen die al betaald had, was zijn geld kwijt.

Ook al stond dat contractueel vast, ik heb een 30% achter gehouden. Toen zeiden ze ook: dan komen we hem niet plaatsen. Dan zei ik dat het dan maar zo was, dan hoefden ze hem niet meer te plaatsen.

Een uur er na telefoon dat er wel iets te bespreken viel. Komaan, ik ben ook geen idioot die gaat betalen voor iets dat er nog niet staat. En gelukkig, want achteraf was er miserie. Dat werd heel snel opgelost of ze kregen het openstaande bedrag niet. ALTIJD iets achterhouden.

Laat uw keuken toch zetten door een deftige schrijnwerker jongens. Je gaat hetzelfde betalen als bij Ixina maar de kwaliteit van uw hout en de gebruikte materialen zal zo veel beter zijn...

Dat zal inderdaad vast wel ergens in de kleine lettertjes staan. Maar komaan, dat is toch totaal absurd? Wie doet er dat nu? Het probleem bij ons is dat we wel onder enorme tijdsdruk staan dus ik kan wel wat dreigen maar als puntje bij paaltje komt en ze dreigen hem niet te plaatsen dan ben ik wel enorme risico's aan het nemen.

Sowieso al een praktijk waar ik absoluut niet mee gediend ben en verschrikkelijk klantonvriendelijk.

Dat zal inderdaad vast wel ergens in de kleine lettertjes staan. Maar komaan, dat is toch totaal absurd? Wie doet er dat nu? Het probleem bij ons is dat we wel onder enorme tijdsdruk staan dus ik kan wel wat dreigen maar als puntje bij paaltje komt en ze dreigen hem niet te plaatsen dan ben ik wel enorme risico's aan het nemen.

Sowieso al een praktijk waar ik absoluut niet mee gediend ben en verschrikkelijk klantonvriendelijk.
Bij welke vestiging van Eggo ben je geweest?

Terug
Bovenaan