Wat is geluk? Het belangrijkste is 'timing', intelligentie, jezelf goed verkopen, ervoor zorgen dat de collega's en de bazen het goed met jou kunnen vinden (en omgekeerd) en iedereen van jou denkt: Amai de Makila, die kan er wat van, ik kan altijd op hem rekenen en hij doet zijn werk goed. En af en toe ook eens een collega felliciteren met het werk dat hij/zij gedaan heeft voor jou of het team .. en ja je netwerk opbouwen hé. Ik probeer ook altijd met iedereen overeen te komen.
Ik werk 99% van de tijd echt wel hard, maar eerlijk? Of ik nu echt hard werk of niet, maakt eigenlijk geen enkele reet uit. Zolang het maar deftig, uitstekend, en tijdig uitgevoerd is. Sterker nog, ik ken iemand die 2x zo hard werkt als ikzelf, terwijl ikzelf al hard werk (ik ken hem, hij werkt echt wel insane hard), maar hij doet zijn werk niet zo schitterend. Hij is op 10 jaar tijd nu aan zijn 4de job bezig wegens C4'kes.
Is dat eerlijk? Misschien niet, maar men betaalt u om goed werk te leveren en werk dat 'geld in het laatje brengt' en niet om hard te werken. Dat hoort erbij maar in praktijk komt dit zeker niet op de allereerste plaats.
Anderzijds heb je natuurlijk wel die hypocrisie. Als je durft op een daily meeting zeggen dat het kerstvakantie is en dat je met uw vingers ligt te draaien omdat alles op zijn gat ligt .. dat mag dan niet he. Dat is echt 'not done'.
Je wordt namelijk betaald voor je job.
Ik werk 99% van de tijd echt wel hard, maar eerlijk? Of ik nu echt hard werk of niet, maakt eigenlijk geen enkele reet uit. Zolang het maar deftig, uitstekend, en tijdig uitgevoerd is. Sterker nog, ik ken iemand die 2x zo hard werkt als ikzelf, terwijl ikzelf al hard werk (ik ken hem, hij werkt echt wel insane hard), maar hij doet zijn werk niet zo schitterend. Hij is op 10 jaar tijd nu aan zijn 4de job bezig wegens C4'kes.

Is dat eerlijk? Misschien niet, maar men betaalt u om goed werk te leveren en werk dat 'geld in het laatje brengt' en niet om hard te werken. Dat hoort erbij maar in praktijk komt dit zeker niet op de allereerste plaats.
Anderzijds heb je natuurlijk wel die hypocrisie. Als je durft op een daily meeting zeggen dat het kerstvakantie is en dat je met uw vingers ligt te draaien omdat alles op zijn gat ligt .. dat mag dan niet he. Dat is echt 'not done'.
Je wordt namelijk betaald voor je job.
Laatst bewerkt:

Toen ik begon met werken stond er ook niks op mijn spaarboek en mijn ouders wonen nog steeds in een klein jaren '60 huis dat ze gedurende 4 decenia verbouwd hebben en rijden met een Fiat Doblo he. Die giften zijn er pas gekomen toen we zijn gaan bouwen en toen zat ik al vrij ver in mijn carrière.