Elden Ring

Elden Ring

Een kameraad van mij vertelde me dat eigenlijk de keuze van class invloed heeft op het begin van het spel omdat je dan andere begin stats hebt maar in het verdere verloop kan je toch kiezen welke richting het uitgaat.
Klopt dit. Dit is dan het systeem zoals in Skyrim dat je bv. na voldoende uren gameplay dus alle stats op 100% krijgt en dan je dus eigenlijk alle classes kan beheren. Dat is voor mij wel belangrijk om men beginclass te kiezen. Ik zou willen beginnen met Bloody Wold of Champion ofzo en dan later toch wel veel mages stats bijvoegen.

Een kameraad van mij vertelde me dat eigenlijk de keuze van class invloed heeft op het begin van het spel omdat je dan andere begin stats hebt maar in het verdere verloop kan je toch kiezen welke richting het uitgaat.
Klopt dit. Dit is dan het systeem zoals in Skyrim dat je bv. na voldoende uren gameplay dus alle stats op 100% krijgt en dan je dus eigenlijk alle classes kan beheren. Dat is voor mij wel belangrijk om men beginclass te kiezen. Ik zou willen beginnen met Bloody Wold of Champion ofzo en dan later toch wel veel mages stats bijvoegen.
Je kan zeker nog een andere richting uit als je dit kort na de start van de game al begint te doen, maar het is gewoon niet optimaal.
Ivm alle stats 100%, vergeet dat maar, tenzij je gaat grinden als gek of meerdere NG+ cycles gaat doen, maar in dat geval denk ik niet dat ge u zorgen maakt over uw starting class :p

Ik zou dan eerder voor iets gaan met magic (vroeger Cleric knight) nu was dit enchanted knight in de network test, en heet nu Prophet dacht ik
Magic = afstand houden, zeker als nieuwe speler.
Just my two cents
Awel, daar ben ik toch ook nog over aan het twijfelen.
In men vorige post zei ik Bloody Wolf (Meelee class) maar dien magic class ziet er zoveel cooler uit.
Alhoewel de Thunder skill van Bloody Wolf ook wel mooi oogt :-)

In men vorige post zei ik Bloody Wolf (Meelee class) maar dien magic class ziet er zoveel cooler uit.
Alhoewel de Thunder skill van Bloody Wolf ook wel mooi oogt :)
Ik zou persoonlijk starten dan met ofwel meteen puur magic ( astrologer ) ofwel een meelee class gelijk Warrior of Vagabond en dan gewoon magic toe voegen. Maar dat tweede zou ik doen als je Main meelee gaat met Magic als extra en als je Main Magic gaat en meelee als extra het omgekeerde ( astrologer )

Edit de classes die je noemt denk ik niet dat die in de game gaan zitten? Dat waren test realm classes.

Alhoewel de Thunder skill van Bloody Wolf ook wel mooi oogt :)

Mja mijn persoonlijke ervaring leert mij dat elke Souls gewoon makkelijker is wanneer je magic hebt & een goed melee wapen, een mix is best volgens mij.
Ik speel normaal altijd puur strength, elke eerste playthrough is altijd pure strength geweest, wanneer ik dan een hybrid aanmaken merk ik het verschil enorm. kzal het je laten weten binnen een paar weken of het nog steeds zo is ;)

Mja mijn persoonlijke ervaring leert mij dat elke Souls gewoon makkelijker is wanneer je magic hebt & een goed melee wapen, een mix is best volgens mij.
Ik speel normaal altijd puur strength, elke eerste playthrough is altijd pure strength geweest, wanneer ik dan een hybrid aanmaken merk ik het verschil enorm. kzal het je laten weten binnen een paar weken of het nog steeds zo is ;)
Snap wat je bedoeld, maar uit ervaring met anderen heb ik wel al geleerd dat iemand nieuw een magic build laten spelen vaak echt niet zo goeie resultaten heeft. Magic is zeker sterk en in de ene game meer dan de andere, maar vaak komt die kracht pas echt naar boven eens je al wat ervaring hebt in het spel. Meteen van de eerste noot starten met magic is vaak niet simpel, zeker niet als je full magic build gaat. Ik zou dan eerder gaan voor hybrid zoals je zelf ook zegt, main focus op Melee met hier een daar wat magic als suport.

Heb zelf nog wat meer gekeken naar de classes en denk dat ik als een grote casual noob ga starten met Vagabond ( basicly de DS3 Knight ).
Dacht eerst dat da de strenght starting class was, maar dat is Hero. Vagabond is meer de quality hybrid class en Warrior de dex class.

Ga dus wrs weer gaan voor Quality met Magic als support en later zal ik wel eens een keer een speciaal claske doen. Prisoner lijkt mij echt een ferm RP character class :p

Snap wat je bedoeld, maar uit ervaring met anderen heb ik wel al geleerd dat iemand nieuw een magic build laten spelen vaak echt niet zo goeie resultaten heeft. Magic is zeker sterk en in de ene game meer dan de andere, maar vaak komt die kracht pas echt naar boven eens je al wat ervaring hebt in het spel. Meteen van de eerste noot starten met magic is vaak niet simpel, zeker niet als je full magic build gaat. Ik zou dan eerder gaan voor hybrid zoals je zelf ook zegt, main focus op Melee met hier een daar wat magic als suport.
Sowieso, het is gewoon belangrijk dat je van op afstand iets kunt, zeker als nieuwe speler, alles komt nogal overweldigend over met alleen een zwaard & schild, maar idd, focus op melee en beetje magic, en je komt al ver.

Say what now :unsure:?
Denk dat de intonatie die ik bedoelde met die zin verkeer over komt.

Ik bedoelde, dat ik zoals een "casual noob" ga starten met de easy mode class Vagabond. xD
Mijn eerste playtroughs zijn meestal met de meer voor de hand liggende "easy/allround" classes, voor ik wat specialere dingen begin te doen.
Ik refereer ook vaak naar die classes als de noob/newby classes, maar meer als zelfspot want ik speel ze zelf ook zeer graag :p

Looks fun ... maar ik ben een filthy casual dus zal deze wel aan mij voorbij laten gaan :cry2:
Iedereen was ooit een filthy casual... sommige spelen dit ondertussen met hun ogen toe uit.
Als de PVE wat goed werkt ga je zowel hier als op andere plaatsten ook wel mensen vinden die je gaan willen helpen.

Myself included, just think about it ;)

Iedereen was ooit een filthy casual... sommige spelen dit ondertussen met hun ogen toe uit.
Als de PVE wat goed werkt ga je zowel hier als op andere plaatsten ook wel mensen vinden die je gaan willen helpen.

Myself included, just think about it ;)
Er was een tijd dat ik beide handen nodig had om Dark souls te voltooien, maar uiteindelijk speelt ge die games uit met de xbox adaptive controller zijn blaasfunctie. :unsure:

In alle serieusheid, ik kijk hier zeer naar uit :) Terugkeer naar meer Souls-stijl dan Sekiro is een verademing.

Feit dat ik 20 uur in Sekiro heb gestoken en het nog altijd niet kon uitspelen is een splinter in men achterhoofd. Ik kan het niet uitstaan dat het die ene Fromsoft-game is die ik niet uitgespeeld heb. :sop: 4 keer opnieuw geprobeerd en elke keer kan ik gewoon niet wennen aan de combat.

Er was een tijd dat ik beide handen nodig had om Dark souls te voltooien, maar uiteindelijk speelt ge die games uit met de xbox adaptive controller zijn blaasfunctie. :unsure:

In alle serieusheid, ik kijk hier zeer naar uit :) Terugkeer naar meer Souls-stijl dan Sekiro is een verademing.

Feit dat ik 20 uur in Sekiro heb gestoken en het nog altijd niet kon uitspelen is een splinter in men achterhoofd. Ik kan het niet uitstaan dat het die ene Fromsoft-game is die ik niet uitgespeeld heb. :sop: 4 keer opnieuw geprobeerd en elke keer kan ik gewoon niet wennen aan de combat.
Voor mij was Sekiro ook een zware aanpassing, heeft me ook echt wel paar avonden geduurd eer ik er iets of wat mee weg was. Uiteindelijk wel doorgezet en na een maandje spelen dan toch de platinum behaald voor het spel, maar eerlijk... was toch een lastig ding om te completen :p

Met welke class begin je het beste als je niet echt sterk bent in deze soort games?
Ik zou zeggen iets als Hero of Vagabond, veel strenght en hp, dus kan sterker armor dragen en zwaardere/sterkere wapens hanteren, maar ook nog makkelijk te combineren met Magic wat je veel variatie geeft en je kan je aanpassen naar veel situaties, maar er zijn ook nog veel andere opties + Niemand weet eigenlijk al wat er echt het sterkste gaat zijn in deze game. Magic, Strenght, mss dexterity... of faith builds...pyro's...

Laatst bewerkt:

20u? Ik heb een veelvoud in Sekiro zitten :p Ik heb letterlijk een week op Genichiro liggen sterven eer ik de klik maakte, vanaf dan viel alles wel mee, alé ja in From software termen

20u? Ik heb een veelvoud in Sekiro zitten :p Ik heb letterlijk een week op Genichiro liggen sterven eer ik de klik maakte, vanaf dan viel alles wel mee, alé ja in From software termen
Denk da ik 116 uur er over gedaan heb, voor de platinum wel. Uitspelen weet ik niet meer tbh.

Edit: ik heb het spel nadien wel nog eens een keer casual gespeeld ook, dus het gaat minder dan 116 uur geweest zijn, denk eerder rond de 100 voor mijn Plat en 60 voor uit te spelen ofzo.

Terug
Bovenaan