Elden Ring

Elden Ring

zonder day one patch integratie is die vergelijking compleet nutteloos
Staat in het artikel dat dit met de launch day patch 1.02 is opgenomen.

However, even running on the launch day patch 1.02, the frame-rate mode continues to run at a range of 45-60fps on PS5 and Series X, while the quality modes on each range between 30-60fps. Both machines run with entirely unlocked frame-rates, and much like the network test, there's still no 30fps cap to even out the wavering reading in quality mode. The result? A highly variable performance for the quality mode in particular, where 60fps is rarely - if ever - achieved on PS5 or Series X.
The PC situation is also worth clarifying. As it currently stands the PC version using the latest 1.02 patch has a number of issues that will affect all hardware configurations on all graphical settings presets. Elden Ring is From Software's first foray into low-level APIs on PC and the game uses DirectX 12. As we have seen in other DX12 titles, there can be severe and distracting frame-time stuttering issues.

We weten het ondertussen al dat je hem nog niet wil spelen... :)
Sorry hoor, ik wil mensen enkel op de hoogte stellen van de performance, voor mij toch een belangrijk gegeven. Zeker in games die zo sterk op actie en reflexen steunen. Ik heb zelf al zeer slechte (bv. Dark Souls 1, Bloodborne) ervaringen gehad met Souls games maar ook goede (bv. Sekiro, Demon's Souls).

Beetje jammer dat je dan doet uitschijnen dat mijn insteek hier met slechte bijbedoelingen is...

Sorry hoor, ik wil mensen enkel op de hoogte stellen van de performance, voor mij toch een belangrijk gegeven. Zeker in games die zo sterk op actie en reflexen steunen. Ik heb zelf al zeer slechte (bv. Dark Souls 1, Bloodborne) ervaringen gehad met Souls games maar ook goede (bv. Sekiro, Demon's Souls).

Beetje jammer dat je dan doet uitschijnen dat mijn insteek hier met slechte bijbedoelingen is...
Doe ik niet per sé, maar elke post die je zet zegt hetzelfde, ik ga em nog niet spelen want schijnt is de performance slecht. Zullen het dan wel snel merken zeker. Feit dat iedereen er zo positief over is denk ik dat wel neig zal meevallen want anders stond wrs heel het internet op zijn kop.

Ik ga ook niet ontkennen dat er issue zouden kunnen zijn, dat kan zeker, FromSoft heeft er zelf een reputatie mee, met hun FPS in games. Maar om dat zo om de haverklap te blijven herhalen en opnieuw posten is een beetje Zzz IMO. Bloodborne is het perfecte voorbeeld van hoe zwaar de perfomance kan sucken met momenten in hun games, toch staat het bij ver iedereen op NR1 als beste Fromsoft game.

Jij zegt dan dat dit voor jou een zeer slechte ervaring was, dat kan... maar aan je vorige post merk ik dan vooral dat 60 FPS belangrijker is dan een steengoeie game die soms eens dipt. Als een game staat of valt met 60 FPS, dan koop je hem inderdaad mss beter niet, maar als de game stabiele tussen de 45-60 runt ga ik mij er al weinig van aan trekken persoonlijk.

Doe ik niet per sé, maar elke post die je zet zegt hetzelfde, ik ga em nog niet spelen want schijnt is de performance slecht. Zullen het dan wel snel merken zeker. Feit dat iedereen er zo positief over is denk ik dat wel neig zal meevallen want anders stond wrs heel het internet op zijn kop.

Ik ga ook niet ontkennen dat er issue zouden kunnen zijn, dat kan zeker, FromSoft heeft er zelf een reputatie mee, met hun FPS in games. Maar om dat zo om de haverklap te blijven herhalen en opnieuw posten is een beetje Zzz IMO. Bloodborne is het perfecte voorbeeld van hoe zwaar de perfomance kan sucken met momenten in hun games, toch staat het bij ver iedereen op NR1 als beste Fromsoft game.

Jij zegt dan dat dit voor jou een zeer slechte ervaring was, dat kan... maar aan je vorige post merk ik dan vooral dat 60 FPS belangrijker is dan een steengoeie game die soms eens dipt. Als een game staat of valt met 60 FPS, dan koop je hem inderdaad mss beter niet, maar als de game stabiele tussen de 45-60 runt ga ik mij er al weinig van aan trekken persoonlijk.
Ik heb twee posts gemaakt waarin ik melding maakte van mogelijke performance problemen op de PC versie. En dan een derde post over de analyse van Digital Foundry waar quasi iedereen op zat te wachten. De review scores zijn indrukwekkend, wat ik las over open world design spreekt me enorm aan en daar heb ik ook positief over gepost maar betekent dat dat er niet gesproken mag worden over performance problemen? :unsure: Fijn dat dat voor jou niet belangrijk is maar vele andere mensen zijn daar wel gevoelig voor.

De problemen met framepacing in Bloodborne zijn nochtans een veelvoorkomende klacht. Even googlen leert je dat veel mensen daar last van hebben gehad, mezelf inclusief. Ik vind Bloodborne trouwens een zeer goed spel maar de performance heeft wel een negatieve invloed gehad op mijn spelplezier.

Niet per se. Ik kan perfect games met 30 fps spelen indien ze stabiel zijn, maar bij bv. Bloodborne is dat al niet het geval door framepacing issues. Zelf speel ik ook liever locked 30 fps dan met een framerate die sterk fluctueert, tenzij je een VRR monitor hebt natuurlijk. Maar Elden Ring heeft dus geen 30 fps lock.

Ik probeer het spel helemaal niet af te kraken, ik wil gewoon mensen meegeven dat er performance problemen zijn. En indien je daar gevoelig aan bent, dat je mogelijk beter wacht tot er enkele updates zijn gekomen.

Ik probeer het spel helemaal niet af te kraken, ik wil gewoon mensen meegeven dat er performance problemen zijn.
Ik herhaal, dat beweer ik toch ook niet? Ik zei alleen dat we het al weten dat er performance issues zijn en dat je het daarom nog niet wil spelen. Want dat had je al 2 keer gepost ervoor.
De problemen met framepacing in Bloodborne zijn nochtans een veelvoorkomende klacht. Even googlen leert je dat veel mensen daar last van hebben gehad, mezelf inclusief.
Ontken ik toch niet? Ik zeg het net zelf dat Bloodborne de ergste game is met deze problemen. Maar dat ondanks dat het wel bij de meeste mensen op NR1 staat als beste fromsoft game.

Ge zijt mij heel tijd andere beweringen in mijne mond aan het leggen dan dat ik zeg. Ik zeg alleen dat het niet nodig is 3 keer te herhalen dat er mogelijk issues zijn met de performance en dat je het daarom niet gaat kopen nu. Zeg kik toch niet dat gij het spel haat en wilt dat niemand het koopt xD

De performance is inderdaad nog niet 100% perfect, maar met de day one patch heb ik toch al veel minder last van frame drops.
Het spel draait echt wel soepel hoor, ik snap echt niet waarom mensen zo zitten te klagen. Je kan dit echt niet vergelijken met BB hoor :ROFLMAO:
Op de next-gen consoles zou ik wel kiezen voor Prioritize Frame Rate!

En wat de pop-in betreft: ik heb er even proberen op te letten, en ik heb inderdaad heel lichte pop-in van gras gemerkt, maar dit was dus echt niet storend voor mij.

Ik doe het niet !!! Nee neeee neeeeee ! Ik ging eerst dying light 2 uitspelen. Daarna forbiden west ! En pas daaaaaaarna elden ring. En een tussen pauze met sifu. Ondertussen dying light. Sifu en horizen gekocht en alle 3 al opgestart ! Daar gaat men voornemen om dit jaar niet alles op release te kopen direct als het vorige nog niet is uitgespeeld ! Iemand hem al toevallig bij onze vrienden van MM zien liggen ?? 🙈🙈🙈🙈🙈

Ik doe het niet !!! Nee neeee neeeeee ! Ik ging eerst dying light 2 uitspelen. Daarna forbiden west ! En pas daaaaaaarna elden ring. En een tussen pauze met sifu. Ondertussen dying light. Sifu en horizen gekocht en alle 3 al opgestart ! Daar gaat men voornemen om dit jaar niet alles op release te kopen direct als het vorige nog niet is uitgespeeld ! Iemand hem al toevallig bij onze vrienden van MM zien liggen ?? 🙈🙈🙈🙈🙈
Nog niet binnen gekomen hier. Mediamarkt Brugge

Hopelijk moet ik niet op die link klikken voor ik het spel uitgespeeld heb. :p

Ik wist zelfs niet dat er blijkbaar classes waren maar daar zal ik dan in het spel zelf er meer over lezen deze nacht.

Ik moet zeggen, als ik de beelden bij streamers zie: het ziet er echt wel goed uit. Ga hem toch op mijn wishlist duwen denk ik :p

Iets wat ik ook al vaak zei :)

Ik ben wel ne PRO en ga het als nog gebruiken hahahaha, Kben gewoon fan van de sword and board knight class.
bwa, ben gene pro maar ga toch iets anders pakken (denk ik)
Volgens onze vriend Powerpyx niet Vagabond ->

What is the Best Starting Class in Elden Ring?

The best starting class is the Astrologer. This is essentially the classic mage / spellcaster / sorcerer. Especially for players new to FromSoftware games and the “Souls” genre, the Astrologer is the easiest class to get started with. The Astrologer uses a long-range magic projectile and an AOE spell that can hit multiple enemies at once. Because you can play at long range, you can almost completely skip the melee combat mechanics and can brute force most enemies. The enemy AI is bad at evading spells and you can stay at a safe distance. Any open world bosses and mobs are trivial with the Astrologer because you can ride on your mount and simply spam spells at bosses. You will rarely get hit because the goal with the Astrologer is to stay far enough away from enemies where you can hit them but they cannot hit you.

Terug
Bovenaan