Elden Ring

Elden Ring

Ik twijfel om ook eens aan dit spel te beginnen. Mijn enige ervaring met dit soort game is Bloodborn, en daar ben ik nooit over de derde boss geraakt. Honderden keren geprobeerd.
Dees zal dus waarschijnlijk ook ewa te moeilijk zijn zeker?
Ik heb nooit graag Souls-like games gespeeld tot Elden Ring en voor mij is dat spel een van de beste spellen die ik ook heb gespeeld.
Ben nu ook net opnieuw begonnen met een nieuwe (en andere) build dan mijn eerste playthrough en vind het nog altijd even zalig.

Ik twijfel om ook eens aan dit spel te beginnen. Mijn enige ervaring met dit soort game is Bloodborn, en daar ben ik nooit over de derde boss geraakt. Honderden keren geprobeerd.
Elden Ring is een pak makkelijker puur omdat je meer tools hebt.
Ik zou toch Bloodborne nog niet opgeven, maar ok da's persoonlijk.

Elden Ring is toegankelijker omdat je een heel groot arsenaal hebt aan keuzemogelijkheden, terwijl Bloodborne zich toch meer fixeert op één bepaalde speelstijl (die mij gelukkig geweldig lag :love:). Al moet ik zeggen dat Bloodborne mijn eerste Souls was en ik die speelstijl eigenlijk grotendeels doortrek naar andere Soulsgames waar ik dan soms op een (lichte) muur botst om dan daar koppig aan vast te houden.

Also, de derde boss? Is dat Blood-Starved Beast? Eigenlijk nooit begrepen hoe sommigen daar moeilijkheden ondervonden, je bent toch zeker niet enige daarin. Maar zoals ik al zei: dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.

Het kan moeilijk zijn, ja. Té moeilijk? Niet zozeer maar dat zal uiteindelijk van u afhangen...

Persoonlijk had ik Dark Souls 3 al geprobeerd enkele jaren voordat ER uitkwam. Ik geraakte nooit voorbij de eerste boss en liet het toen opzij liggen. Dan kwam ER uit, en ik besloot het opnieuw te proberen. Ik sukkelde weeral enorm, en stond op punt het opzij te leggen. Maar ik las dat het spel zeer toegankelijk was, en ik besloot een build op te zoeken die mij lag. Ik vond er eentje, vereiste zelfs geen boss kills. Verzamelde al het nodige voor die build, en zowaar, het werd gemakkelijker. Paar weken en tientallen uren later het spel uitgespeeld.

Suck je in tijdig weg te rollen? Ga dan voor shields en block de aanvallen. Heb ik zelf gedaan. Zelfs na het spel een tweede keer uitspelen bakte ik nog niks van tijdig wegrollen. En nu nog altijd niet echt, maar toch al serieus verbeterd. Zou niet weten waarom dat voor jou ook niet het geval kan zijn.

Begin er zeker aan, je gaat eerst vloeken maar na een tijdje ga je er van genieten (en blijven vloeken :p ).

Toch echt niet normaal hoeveel toffe wapens er in die DLC steken eigenlijk. Ik heb er momenteel een hele resem aan +24 of +9 omdat ik nog geen final stone er aan wil geven. Jammer dat je dat eigenlijk nergens kan farmen trouwens.

Backhand Blade, Curseblade (drop van die allereerste enemy dat je tegenkomt), Great Katana, Milady en dan mis ik er wellicht nog. En dan praat ik nog maar enkel over de dex wapens.

Beetje bij beetje maken we progressie in de DLC. Ik denk dat ik tot dusver vier main bosses heb gedaan.

Ik vind het trouwens echt jammer FromSoftware geen optie heeft in deze game dat je bosses kan herdoen. Beetje zoals in DS2 met die Bonfire Ascetics. En daar eventueel rewards aan verbinden zoals Larval Tears of +25/+10 stones. Community is daar toch ook serieuze voorstander van.

Gisteren trouwens Rakshasa's Great Katana ontdekt, wat een wapen weer :love:

Ondertussen zit ik nog altijd de main game te grinden xD

Gisteren Volcano Manor afgewerkt, buiten de boss fight zelf, een gebied waar ik eerst niet zo fan van was en toen ook gestopt was met spelen ( Mount Gelmir) bleek nu uiteindelijk echt een toffe regio te zijn met zeer goed level design en een leuke Legacy Dungeon in de Manor zelf.

Vanavond gaan we richting de capital!

Beetje bij beetje maken we progressie in de DLC. Ik denk dat ik tot dusver vier main bosses heb gedaan.

Ik vind het trouwens echt jammer FromSoftware geen optie heeft in deze game dat je bosses kan herdoen. Beetje zoals in DS2 met die Bonfire Ascetics. En daar eventueel rewards aan verbinden zoals Larval Tears of +25/+10 stones. Community is daar toch ook serieuze voorstander van.

Gisteren trouwens Rakshasa's Great Katana ontdekt, wat een wapen weer :love:
Voor mij hoeft daar zelfs geen reward bij. Jammer dat de enige manier om ze opnieuw te doen is NG(+) (met alle hoepels erbij) of gesummoned worden. Gisteren nog een uurtje Godrick summon gedaan, maar het is niet hetzelfde als solo vechten.

Have fun. :D

Ben daar ook beland met mijn tweede char (met de Fireknight build), eenmaal die neergemept zal ik de DLC voor de 2de keer uitgespeeld hebben. Zo verslavend dit spel.
Die Fire Knight Greatsword :drool: Had het hier al eens zien passeren, maar nu pas gemerkt dat ik die kon farmen. Wat een insane wapen zeg.

Beetje zonde dat ik een pure dex build heb momenteel, maar zelfs met een Keen infusion doet dat al zot veel damage. Laat staan als je je stats optimaliseert. 1475 met Keen en 1405/1404 met Fire/Flame Art. Ik heb het voorlopig maar als Fire bijgehouden als ik Fire nodig heb. :tongue:

Het leuke aan de Fireknight build is dat ge waarschijnlijk ook de nodige stats zal hebben (geen rebirth nodig) voor een Meteoric Ore Greatsword build en Spinning Gravity build. Beide hanteren ook een colossal sword en zijn fantastische alternatieven voor bosses die fire resistant zijn.

IMG20240709005213.jpg

Denk da'k ff een pauze pak nu

IMG20240709005213.jpg

Denk da'k ff een pauze pak nu

Ik zie daje nie geprobeerd heb om em neer te krijgen met Fireknight build. :D Begrijpelijk, dien boss heeft zo goed als geen punishment windows. Ik heb hem ook neergemept deze morgen met exact hetzelfde idee als u. Moore's shield en equipment, met Great-Jar, Dragoncrest Greatshield, Golden Braid en de nieuwe Green Turtle Talisman voor snellere stamina regen. Voor wapen gebruikte ik Blood Antspur Rapier.

Toen ik em met mn andere char de eerste keer neerkrijg, was (en is nog altijd) een Impenetrable Thorns build. Die build is zeer OP omdat die spell meerdere hitboxes heeft, en als je dit in melee range casts, overlappen de hitboxen elkaar waardoor ge veel damage doet. Echter zat ik altijd van zover mogelijk te casten, waardoor er maar 1 hitbox de boss raakte, en deed nog altijd goeie damage. Hopelijk is de enige nerf die deze spell krijgt dat hitboxes elkaar niet meer kunnnen overlappen. Pakken ze de bleed buildup en/of damage ook aan, vrees ik dat het ne mediocre spell zal worden.

Ik zie daje nie geprobeerd heb om em neer te krijgen met Fireknight build. :D Begrijpelijk, dien boss heeft zo goed als geen punishment windows. Ik heb hem ook neergemept deze morgen met exact hetzelfde idee als u. Moore's shield en equipment, met Great-Jar, Dragoncrest Greatshield, Golden Braid en de nieuwe Green Turtle Talisman voor snellere stamina regen. Voor wapen gebruikte ik Blood Antspur Rapier.

Toen ik em met mn andere char de eerste keer neerkrijg, was (en is nog altijd) een Impenetrable Thorns build. Die build is zeer OP omdat die spell meerdere hitboxes heeft, en als je dit in melee range casts, overlappen de hitboxen elkaar waardoor ge veel damage doet. Echter zat ik altijd van zover mogelijk te casten, waardoor er maar 1 hitbox de boss raakte, en deed nog altijd goeie damage. Hopelijk is de enige nerf die deze spell krijgt dat hitboxes elkaar niet meer kunnnen overlappen. Pakken ze de bleed buildup en/of damage ook aan, vrees ik dat het ne mediocre spell zal worden.
Amai, ik heb 30x geprobeerd ofzo met mijn fireknight, onmogelijk, alé voor mij toch. die golden braid gebruik ik niet denk ik, ff opzoeken. Het wapen gebruik ik dat van die commander Gaius, met bleed op. Was zoooo close gisteren, maar pakte mij 2de keer vast en game over
Maar buiten deze baas, werkt die build wel heel goed? Ik vond dat heel plezant spelen

Amai, ik heb 30x geprobeerd ofzo met mijn fireknight, onmogelijk, alé voor mij toch. die golden braid gebruik ik niet denk ik, ff opzoeken. Het wapen gebruik ik dat van die commander Gaius, met bleed op. Was zoooo close gisteren, maar pakte mij 2de keer vast en game over
Maar buiten deze baas, werkt die build wel heel goed? Ik vond dat heel plezant spelen

De Spinning Gravity build? Werkt zeer goed, lijkt ook vrij populair te zijn. Het helpt goed voor snelle bleed buildup. Smijt het op een Greatsword, kies voor Blood en watch them bleed.

De Spinning Gravity build? Werkt zeer goed, lijkt ook vrij populair te zijn. Het helpt goed voor snelle bleed buildup. Smijt het op een Greatsword, kies voor Blood en watch them bleed.
Ik bedoelde, die Fireknight speelt wel heel plezant voor de rest hé? Ik heb er Flame opgesmeten, met alle buffs kwam ik over de 3000ar

Ik bedoelde, die Fireknight speelt wel heel plezant voor de rest hé? Ik heb er Flame opgesmeten, met alle buffs kwam ik over de 3000ar
Yep, tis 1 van mn favoriete builds (en dat voor iemand die liever ranged speelt dan melee). En ik denk niet dat deze build voor nerfs moet vrezen.

Terug
Bovenaan