Elden Ring

Elden Ring

Ik heb voor de eerste keer problemen nu met Scadutree Avatar. Die zijn moves moet ik eerst leren kennen. Geraak tot in fase 3 wel
Ha! Toch ook nog iemand dan :biglaugh:

Ik had daar ook meer moeite dan ik verwacht had. Maat van me wou me niet geloven toen ik zei dat ik daar meer moeite mee had dan met Messmer. :laugh: Helpt ook niet dat ik dat geen leuke bossfight vond, waardoor ik mij sneller begin te irriteren.

Ha! Toch ook nog iemand dan :biglaugh:

Ik had daar ook meer moeite dan ik verwacht had. Maat van me wou me niet geloven toen ik zei dat ik daar meer moeite mee had dan met Messmer. :laugh: Helpt ook niet dat ik dat geen leuke bossfight vond, waardoor ik mij sneller begin te irriteren.
Gisteren nogmaals geprobeerd en toen lukte het wel van de eerste keer. Heb wel tamelijk moeite gehad met The Putrescent Knight gisteren. Uiteindelijk wel verslagen maar die dealt nogal damage

Messmer :love2:

Solo 3x geen dmg kunnen doen, daarna eens mimic tear geprobeerd en was down na 1 keer. Ik kom sowieso nog eens terug zonder summon want die 2e phase was echt gaaf.

Gisterenavond uiteindelijk overstag gegaan en ook Elden Ring gekocht.
Het wordt mijn eerste From Software game, ik ben benieuwd. Vorig jaar Lies of P uitgespeeld en dat vond ik wel leuk. Enkel de grootte van de spelwereld, en bijgevolg de spelduur, schrikt me wel wat af, samen met de complexiteit natuurlijk.
Met 2 jonge kindjes wordt het niet zo evident vlot progressie te maken, maar goed.
Vanavond start ik de reis! :)

Het wordt mijn eerste From Software game, ik ben benieuwd. Vorig jaar Lies of P uitgespeeld en dat vond ik wel leuk. Enkel de grootte van de spelwereld, en bijgevolg de spelduur, schrikt me wel wat af, samen met de complexiteit natuurlijk.
Met 2 jonge kindjes wordt het niet zo evident vlot progressie te maken, maar goed.
Ik heb ook 2 jonge kindjes. Speel soms maar 20 minuten per dag. Maar ben er toch door geraakt. Zit nu op 200 speeluur sinds de release.

Have fun!

Ondertussen ben ik toch ook over de 200 uur getikt. 😅
Maar volgens mij ronden we deze week mogelijks een groot avontuur af.

Ikzelf ben ook recent begonnen met ER. Het is ook mijn eerste FromSoftware game en ik had dezelfde schrik.
De eerste 5u à 10u moest ik me echt doorploeteren, maar nu ben ik ongeveer halfweg en vind het een heerlijke game.

Ik speel wel met guides, want anders zou ik het veel te moeilijk vinden om bepaalde queestes te volgen of gebieden te ontdekken.

Heb nu last gehad bij bepaalde bazen zoals die scudetree avatar maar Messmer versla ik wel van de eerste keer. Veel hangt toch af van uw build en welke bazen daar niet tegen kunnen.

't is gebeurd :cry2:

Het spijtige is (en ik heb dat zowel met ER Base game als BG3 ook gehad), dat ik zo benieuwd ben naar het einde dat ik wat begin te rushen. Zo heb ik zeker niet alles uitgezocht in de laatste 20 uren, kan zelf makkelijk een cave gemist hebben. Alsook alle bosses met Mimic Tear gedaan dus in principe alle bosses buiten de laatste binnen 2, max 3 tries. Langs de andere kant laat dit wel heel veel ruimte open tot een 2e playthrough.

Waarschijnlijk zal daar nu wel even wat tijd tussen zitten, of ik kijk eens of ik dit spel ook wat tussendoor kan spelen en niet als main game.

Beste 350 uur achter mijn pc, dat was zeker, dank u Fromsoft

Ik ben nu al een paar keer random op YT een vid tegengekomen van frost moonblade builds en ik moet zeggen het kriebelt om eens van 0 te beginnen, zonder dat ik me iets moet aantrekken van de totale completion van de game en gewoon focussen op het maken van de build, wat exploren en gewoon fun hebben met een andere speelstijl. Lijkt me ook een toffe combo als build, zou graag eens wat spells testen, maar niet puur mage gaan ook niet... met die moonblade kan ik dit dus eens doen en als nog eens met een groot wapen heen en weer slaan. Als ook de Rani questline herdoen vind ik zeker niet erg :p

Ik heb de afgelopen 2 maand al meer uren in het spel gestoken dan de 2 jaar dervoor. :p Ik was al een dikke fan van het spel, maar de DLC heeft mn passie sterk aangewakkert. Voordien had ik 2 chars, mn allereerste die Str/Fth is en in NG+3 zit, en een tweede die pure INT is en in NG+2.

Nu heb ik maar liefst 4 extra chars: Dex/Int, Arc/Str, Fth/Dex en Fth/Arc. Enkel deze laatste zit nog in de eerste zone, met de rest is de base game + DLC al uitgespeeld. Vooral de Dex/Int en Arc/Str vind ik erg plezierig. En ik peins dat ik nog een paar extra chars ga maken als ik builds vind waarvoor ik een larval tear zou moeten gebruiken op 1 van mn bestaande chars. Int/Str met Carian Sovereignty zie ik ook zitten.

Ik heb de afgelopen 2 maand al meer uren in het spel gestoken dan de 2 jaar dervoor. :p Ik was al een dikke fan van het spel, maar de DLC heeft mn passie sterk aangewakkert. Voordien had ik 2 chars, mn allereerste die Str/Fth is en in NG+3 zit, en een tweede die pure INT is en in NG+2.

Nu heb ik maar liefst 4 extra chars: Dex/Int, Arc/Str, Fth/Dex en Fth/Arc. Enkel deze laatste zit nog in de eerste zone, met de rest is de base game + DLC al uitgespeeld. Vooral de Dex/Int en Arc/Str vind ik erg plezierig. En ik peins dat ik nog een paar extra chars ga maken als ik builds vind waarvoor ik een larval tear zou moeten gebruiken op 1 van mn bestaande chars. Int/Str met Carian Sovereignty zie ik ook zitten.
Hoeveel uur played heb je dan zo al nu?

Ik ben nu al een paar keer random op YT een vid tegengekomen van frost moonblade builds en ik moet zeggen het kriebelt om eens van 0 te beginnen, zonder dat ik me iets moet aantrekken van de totale completion van de game en gewoon focussen op het maken van de build, wat exploren en gewoon fun hebben met een andere speelstijl. Lijkt me ook een toffe combo als build, zou graag eens wat spells testen, maar niet puur mage gaan ook niet... met die moonblade kan ik dit dus eens doen en als nog eens met een groot wapen heen en weer slaan. Als ook de Rani questline herdoen vind ik zeker niet erg :p
Tgoh, er zijn 414 weapons in totaal .. Vind dat altijd zo'n zonde om maar met 1, 2, 3 wapens te spelen in een volledige playthrough.

Ik ben er net over ah nadenken om een playthrough te doen waarbij ik maar elk wapen voor 1 bossfight mag gebruiken. Wel even nadenken hoe ik genoeg runes en larval tears kan krijgen om die weapons toch enigzins te kunnen upgraden. NG+ is mogelijk maar denk dat het toffer is om telkens de wapens te gebruiken die je net hebt gevonden.

Tgoh, er zijn 414 weapons in totaal .. Vind dat altijd zo'n zonde om maar met 1, 2, 3 wapens te spelen in een volledige playthrough.

Ik ben er net over ah nadenken om een playthrough te doen waarbij ik maar elk wapen voor 1 bossfight mag gebruiken. Wel even nadenken hoe ik genoeg runes en larval tears kan krijgen om die weapons toch enigzins te kunnen upgraden. NG+ is mogelijk maar denk dat het toffer is om telkens de wapens te gebruiken die je net hebt gevonden.
Larval Tears is toch niet nodig.

Je kan perfect tientallen wapens gebruiken op één bepaalde build (hangt er vanaf welke natuurlijk). Sommige zullen misschien niet optimaal benut worden en hebben misschien iets meer van een bepaalde stat nodig dan een andere, maar of je daar nu steeds speciaal voor moet respeccen? Tenzij je natuurlijk constant van build wilt gaan wisselen.

Ik stoor me dan meer aan het feit dat er maar een beperkt aantal Ancient Dragon stones zijn. Ik zit nu bv. met een hele hoop +9 / +24 weapons. Vind het daarom ook jammer dat je die niet ergens kan farmen (geldt ook voor Larval Tears trouwens).

Idem... in mijn playthrough deed ik een quality build... genoeg strength en dex om die wapens te gebruiken en dan wat faith/arcane punten erbij zodat ik gewoon de meeste wapens kon gebruiken/testen.
Niet optimaal... maar voor pve maakt dat toch niet uit als je maar plezier hebt.

Terug
Bovenaan