Elden Ring

Elden Ring

Larval Tears is toch niet nodig.

Je kan perfect tientallen wapens gebruiken op één bepaalde build (hangt er vanaf welke natuurlijk). Sommige zullen misschien niet optimaal benut worden en hebben misschien iets meer van een bepaalde stat nodig dan een andere, maar of je daar nu steeds speciaal voor moet respeccen? Tenzij je natuurlijk constant van build wilt gaan wisselen.

Ik stoor me dan meer aan het feit dat er maar een beperkt aantal Ancient Dragon stones zijn. Ik zit nu bv. met een hele hoop +9 / +24 weapons. Vind het daarom ook jammer dat je die niet ergens kan farmen (geldt ook voor Larval Tears trouwens).
Bwa, het plan zou dus zijn om elk wapen eenmaal te gebruiken, zeker ih begin is de stat spread nog niet genoeg om meerdere wapens te gebruiken.

Tgoh, er zijn 414 weapons in totaal .. Vind dat altijd zo'n zonde om maar met 1, 2, 3 wapens te spelen in een volledige playthrough.

Ik ben er net over ah nadenken om een playthrough te doen waarbij ik maar elk wapen voor 1 bossfight mag gebruiken. Wel even nadenken hoe ik genoeg runes en larval tears kan krijgen om die weapons toch enigzins te kunnen upgraden. NG+ is mogelijk maar denk dat het toffer is om telkens de wapens te gebruiken die je net hebt gevonden.
Weet ik, maar veel wapens zijn praktisch hetzelfde en sommige types interesseren mij niet ook. Ik denk dat ik al snel kan reduceren naar effectief 20 wapens die moe boeien en ik de moeite vind. Wat ik ook wel doe is in aanloop van een bepaald wapen speel ik met andere wapens die dezelfde stats volgen om die wat te testen tot wanneer ik het geen heb dat ik wil en daar mee verder ga. In het geval van die moonblade nu is het ook zo dat doorheen heel de playtrough wat zou experimenteren met spells en staffen etc, dus zal zeker wel wat variatie bevatten ook naast de wapens.

Wat betreft je tweede deel: Dat is echt niet zo een zware uitdaging om te veranderen van wapen na elke boss hoor, als je u stats iets of wat deftig verdeeld ga je normaal niet vaak moeten respecen tenzij je echt eens extreem wilt veranderen. ER is by far de makkelijkste game op die challenge in te doen. Ik volg nu iemand die DS1 speelt met een randomizer mod en elke keer die een wapen, stuk armor of gelijk wat vind equipt dat automatisch ongeacht de stats etc. Dat is heel wat anders, want daar heb je die overdaad aan echoes niet en het kan echt bij elke drop je loadout veranderen zelf net voor een boss en respecen kan zelf niet.

Het gaat vooral over het upgraden hé, als ik na elke boss een nieuw wapen moet upgraden naar het einde vh spel toe wordt het moeilijk, alsook beschikbaarheid van stones.

Less is more. Hoe minder gerief je gebruikt voor je build om het gehele spel te tacklen, hoe beter.

In het begin raapte ik ook vanalles bijeen om zeker elke situatie op z'n best aan te pakken, maar dat werd erg onpraktisch, dus probeerde ik het zo eenvoudig mogelijk te houden.

M'n Str/Arc char bijvoorbeeld. Die gebruikt Occult Great Omenkiller Cleaver met Lion's Claw AoW. Fantastisch wapen, met de Occult scaling doet het veel damage, de Lion's Claw doet veel stance damage en het wapen zelf heeft bleed. In offhand Dragon Comm Seal met 22 Faith zodat ik Frenzied Burst (voor snipe) kan casten, en anders heb ik enkel Dragon spells. Qua Talismans heb ik Dragoncrest Greatshield, Two-Handed, Shard of Alexander en Lord of Blood's Exultation. Armor het zwaarste dat je kan dragen zonder dat je Heavy rolls doet, met White Mask als je helm.

Meeste gevechten open ik meestal met Dragonice om Frostbite te inflicten zodat de tegenstander 20% meer dmg neemt gedurende 30s. Dan mep ik erop met Lion's Claw. Als de tegenstander niet bleed-immune is, proct de bleed eventueel.

Met deze build kan ik elke boss in het spel aan. Voor endboss van de DLC vervang ik Exultation wel door Golden Braid, but that's it.

Kan deze build nog beter? Zeer waarschijnlijk, ben dat ook aan het onderzoeken maar het is zeker goed genoeg, en uiteindelijk hangt het ook van je voorkeuren af. Maar ik zeg het nog eens: probeer het zo simpel mogelijk te houden.

Het gaat me niet om beter , het is een challenge run. Ik heb het spel net uitgespeeld dus ik ga niet met een OP build het spel een tweede keer uitspelen.
En vooral, het gaat me om leuker, ik vind het zonde om in een spel met 400 wapens maar een drietal uiteindelijk te gebruiken. Ieder voor zich natuurlijk.

Het gaat me niet om beter , het is een challenge run. Ik heb het spel net uitgespeeld dus ik ga niet met een OP build het spel een tweede keer uitspelen.
En vooral, het gaat me om leuker, ik vind het zonde om in een spel met 400 wapens maar een drietal uiteindelijk te gebruiken. Ieder voor zich natuurlijk.
Oh, ik begrijp het punt dat je hier maakt wel. Kan zeker een uitdaging zijn om alle wapens op 1 toon gebruikt te hebben. An sich is het niet moeilijk om ze allemaal te upgraden, je kan runes eindeloos farmen om stones te kopen en de wapens te upgraden (wel niet naar +25/+10, daar zijn de stones beperkt voor maar het verschil in dmg is gelukkig niet groot). Ge gaat lang bezig zijn, dat zeker. :D

Less is more. Hoe minder gerief je gebruikt voor je build om het gehele spel te tacklen, hoe beter.
Bwa, niet helemaal mee eens. Je kan perfect een build maken waar je een tiental wapens mee kan gebruiken.

In de main game had ik bv. een Quality build, daarmee kan je logischerwijs een ton van wapens op uitproberen. Natuurlijk gaan sommige wapens iets minder AR hebben dan op een build die er speciaal voor gemaakt is, maar in de main game boeide dat sowieso al erg weinig vond ik. In de DLC ben ik verder gegaan op een Dex build en hier ook weer een hoop verschillende wapens op kunnen gebruiken. Het hielp hier ook wel niet dat ze in de DLC heel veel toffe wapens hebben gestoken, zeker voor een Dex build.

Sommige wapens voelen ook beter aan om te gebruiken bij bepaalde bosses dan andere vind ik. Het zal trouwens niet veel schelen, maar ik heb uiteindelijk zowat alle bosses gedaan met een ander wapen denk ik. Uit mijn hoofd weet ik nog dat ik voor Radahn, Messmer, Avatar, Dancing Lion en Bayle allemaal een verschillend wapen heb gebruikt. De rest herinner ik mij niet meer.

Het gaat vooral over het upgraden hé, als ik na elke boss een nieuw wapen moet upgraden naar het einde vh spel toe wordt het moeilijk, alsook beschikbaarheid van stones.
Enkel en alleen max tier van +10 en +25 toch? Tot +9 en +24 is het oneindig op een bepaald punt, dus zeker perfect mogelijk. Als ook, de eerste 80% van de regio's is een max upgrade al niet nodig of progressie wise van toepassing, dus je hoeft enkel maar late game te gaan beslissen wanneer, waar en aan welk wapen je de max upgrade wil besteden. Hetzelfde geld tussendoor, als je nog geen bellbearing hebt voor een bepaalde upgrade te kopen in de shop, moet je gewoon wat upgrades op kant houden voor specifieke bosses en wapens, of je gaat gewoon asap de bellbearings gaan halen wat ook perfect kan.

Laatst bewerkt:
Bwa, niet helemaal mee eens. Je kan perfect een build maken waar je een tiental wapens mee kan gebruiken.

In de main game had ik bv. een Quality build, daarmee kan je logischerwijs een ton van wapens op uitproberen. Natuurlijk gaan sommige wapens iets minder AR hebben dan op een build die er speciaal voor gemaakt is, maar in de main game boeide dat sowieso al erg weinig vond ik. In de DLC ben ik verder gegaan op een Dex build en hier ook weer een hoop verschillende wapens op kunnen gebruiken. Het hielp hier ook wel niet dat ze in de DLC heel veel toffe wapens hebben gestoken, zeker voor een Dex build.

Sommige wapens voelen ook beter aan om te gebruiken bij bepaalde bosses dan andere vind ik. Het zal trouwens niet veel schelen, maar ik heb uiteindelijk zowat alle bosses gedaan met een ander wapen denk ik. Uit mijn hoofd weet ik nog dat ik voor Radahn, Messmer, Avatar, Dancing Lion en Bayle allemaal een verschillend wapen heb gebruikt. De rest herinner ik mij niet meer.
Jup, niet alleen dat, maar als het dan toch een challenge run is, dan kan je er mee rekening houden dat het verdelen van de stats gelijk zal zijn en je dus in veel situaties niet de meest optimale AR gaat hebben. Maar dat lijkt me dan ook deels de fun van de challenge.

Als het doel echt is om ze veel mogelijk wapens telkens zo optimaal mogelijk te testen, dan raad ik echter gewoon een 4 tal characters aan waar je echt extreem andere stats neemt en bijhorende wapens voor die stats test op die specifieke characters. Dat is wat ik ook doe en het leukste vind.

Er zijn andere challenges die je kan doen in de game die ik persoonlijk interessanter vind dan gewoon slecht levelen en wapens brak te gaan gebruiken, gewoon voor the sake om ze allemaal te gebruiken. Een andere optie is gewoon om pas te beginnen met de run in NG+ en echt gewoon doorlevelen tot 250 ofzo zodat je in al die core stats 50/60 punten hebt ofzo en dan kan je alles optimaal gebruiken doorheen je run en moet je ook niks farmen.

Het is me toch iets teveel rompslomp om alles bij te houden.
Heb wel een ander idee, elke regio met een nieuwe build doen (incl. nieuw weapon)
Dat houdt het wat overzichtelijk en nieuw.

Misschien heb ik een klein probleempje...
DLC boek is vandaag toegekomen en de volgende twee manga's zijn besteld! 😇

462547233_1552660322008676_6401891703336322846_n.png

Ik ben bezig aan mijn eerste playthrough. Ben nu in Castle Sol aangekomen Mountain of the Giants en ik vind de difficulty spike hier wel overdreven. Heel de tijd doe frostbit enemies maken het voor mij momenteel echt niet leuk meer.
Dex built hier met bloodhound fang +9 en ergens level in de 90.
Iemand tips?

Ik ben bezig aan mijn eerste playthrough. Ben nu in Castle Sol aangekomen Mountain of the Giants en ik vind de difficulty spike hier wel overdreven. Heel de tijd doe frostbit enemies maken het voor mij momenteel echt niet leuk meer.
Iemand tips?
Beetje meer levelen kan zeker geen kwaad, denk dat ik daar lvl 120/130 was meestal.

Ik had nochtans ook een bleed/dex hybrid met bloodhound, en ik ben daar toch gewoon door gewandeld :s

Iemand tips?
Heb je de underground gebieden al gedaan?

Ik zal nog wat meer levelen inderdaad.
Ondergronds die Astel wel gedaan, maar Gargoyles krijg ik ook nog niet neer.
Best eerst Volcano Manor uitslepen dan maar, want die quests moet ik ook nog doen?

Ik zal nog wat meer levelen inderdaad.
Ondergronds die Astel wel gedaan, maar Gargoyles krijg ik ook nog niet neer.
Best eerst Volcano Manor uitslepen dan maar, want die quests moet ik ook nog doen?
Ja, ik zou dat dan inderdaad allemaal wel eerst nog doen.

Terug
Bovenaan