Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zelfde besteld in maat 102. Vandaag eens een gat gemaakt om te testen. Gaat goed, veel makkelijker dan een grote slijpschijf. Laat zich ook mooi uitkappen nadien. Geeft wel nog wat stof. Misschien eens proberen de stofzuigerslang vast te maken met aan boormachine met een stripbandje.
Zo kort is dat een (schakel)fout op het hoogspanningsnet waardoor er een spanningsdip was.Is dat plausibel? Allemaal nieuwbouw hier, dus quasi overal zonnepanelen.
Inderdaad, was blijkbaar een brand in een nabije hoogspanningscabineZo kort is dat een (schakel)fout op het hoogspanningsnet waardoor er een spanningsdip was.
Ik vind het eigenlijk zot dat zoiets door het elektriciteitsnet zelf binnen een seconde opgelost wordt.Inderdaad, was blijkbaar een brand in een nabije hoogspanningscabine
Er zijn heel veel failovers en noodbackups natuurlijk... Je kan niet maken dat een kapotte omvormer of een geknapte kabel ergens ineens een heel gebied zou platleggen. Die dingen zijn beperkt redundant uitgevoerd, om normale failures zonder al te veel problemen te kunnen oplossen.Ik vind het eigenlijk zot dat zoiets door het elektriciteitsnet zelf binnen een seconde opgelost wordt.
Wasmachine en droogkast mogen niet op dezelfde kring! Verder zou je inderdaad wago's kunnen gebruiken om dit stopcontact te laten vallen en de kabel door te lussen in een boite of blindplaat in de voorzetwand bv, op voorwaarde dat dit aftakpunt ten allen tijde bereikbaar moet zijn!Is het AREI-toegelaten om deze kabel te gebruiken om met wago-klemmen enkele nieuwe stopcontacten te plaatsen?
(Nieuw stopcontact hier, en enkele nieuwe komen volgens de regels in een nog te plaatsen voorzetwand).
En ik denk dat ik Deze kabel daar dan voor nodig heb?
We hebben in deze ruimte zo 3 Brakke stopcontacten, ik denk ook 3 aparte circuits.
Ik zou 1 gebruiken om zo door te kussen naar stopcontacten voor wasmachine en droogkast. De 2e voor oa frigo, diepvries,...
En de 3e omleiden naar de aanpalende garage.
Bekijk bijlage 31999
...
- stofafzuiging is fijn om mee te werken, al had de buis van Karcher wd3 wat langer, 50cm, mogen zijn. Ik had ook goedkope papieren zakken meebesteld maar dat is dikke prul, die scheuren al als ge ze erin steekt. Hierdoor zat de filter helemaal vol waardoor ik een nieuwe kon gaan halen.
- ...
Xvb 3G2.5 is inderdaad de kabel. Gamma of brico zijn daarvoor niet de winkels. Bij zelektro of gigatek is dat ongeveer 25% goedkoper.Is het AREI-toegelaten om deze kabel te gebruiken om met wago-klemmen enkele nieuwe stopcontacten te plaatsen?
(Nieuw stopcontact hier, en enkele nieuwe komen volgens de regels in een nog te plaatsen voorzetwand).
En ik denk dat ik Deze kabel daar dan voor nodig heb?
We hebben in deze ruimte zo 3 Brakke stopcontacten, ik denk ook 3 aparte circuits.
Ik zou 1 gebruiken om zo door te kussen naar stopcontacten voor wasmachine en droogkast. De 2e voor oa frigo, diepvries,...
En de 3e omleiden naar de aanpalende garage.
Bekijk bijlage 31999
Wasmachine en droogkast mogen niet op dezelfde kring! Verder zou je inderdaad wago's kunnen gebruiken om dit stopcontact te laten vallen en de kabel door te lussen in een boite of blindplaat in de voorzetwand bv, op voorwaarde dat dit aftakpunt ten allen tijde bereikbaar moet zijn!
Dat is goed mogelijk, maar als jij je huis verkoopt kan er iemand intrekken die nog oude machines heeft, of niet naar aansluitwaardes van nieuwe kijkt en gewoon het goedkoopste kiest. Het feit dat ik binnen de 2 minuten nog was- en droogmachines op Coolblue kan vinden met zeer goede reviews en een gezamenlijke aansluitwaarde van 5000W toont dat probleem meteen aan.De aansluitwaarde van beide machines samen hier is 3000W (1100W droogkast en 1900W wasmachine). Die samen opzetten is geen probleem want dat is (als ze beide max verbruiken) nog altijd maar 13 ampere.
Ik zou toch aanraden om de diepvries, en misschien ook de koelkast, elk op een eigen kring te zetten in plaats van te mengen met andere stopcontacten. Het zal je maar overkomen dat je een weekend weg bent en dat de oplader van de boormachine de zekering doet springen, en je een hele diepvrieskoffer aan etenswaren mag weggooien. Doe het gewoon ineens goed en leg een aparte kring aan. Ik vond dat een hele nuttige tip van mijn elektricien.De 2e voor oa frigo, diepvries,...
Dat had ik dan helaas gemist,Dat had ik u kunnen vertellen: https://www.beyondgaming.be/threads/elektriciteitstopic.884/post-1345286
Daar kan echt alles is glas, water, stof,....

Wasmachine en droogkast mogen niet op dezelfde kring! Verder zou je inderdaad wago's kunnen gebruiken om dit stopcontact te laten vallen en de kabel door te lussen in een boite of blindplaat in de voorzetwand bv, op voorwaarde dat dit aftakpunt ten allen tijde bereikbaar moet zijn!
Xvb 3G2.5 is inderdaad de kabel. Gamma of brico zijn daarvoor niet de winkels. Bij zelektro of gigatek is dat ongeveer 25% goedkoper.
Zoals hierboven opgemerkt moeten grote verbruikers, zoals wasmachine en droogkast er zijn, verplicht op hun eigen kring (geen andere verbruikers).
Een wasmachine moest vroeger ook al achter de 30mA differentieel. Volgens de huidige regels geldt dat voor elk stopcontact (met uitzondering van de vast geïnstalleerde toestellen). Daar ga je mee rekening moeten houden als je met je werken meer doet dan de simpele aanpassing van uitbreiding van een stopcontactenkring (als een herkeuring nodig zou zijn dus), bv als je extra kringen zou voorzien voor die wasmachine en droogkast.
Verder zien dat je bij het uitbreiden de 8 contactpunten per kring niet overschrijdt.
Ter info: stopcontacten hebben genoeg klemmen zodat het doorlussen kan gebeuren met het stopcontact zelf. Geen wago nodig.
) ruimte).Goh, ik heb wasmachine en droogkast wel op dezelfde kring zitten. Dat is 1 kring met dubbel stopcontact. Zolang je de machines niet op je schema zet kan de keurder niet afkeuren.
De aansluitwaarde van beide machines samen hier is 3000W (1100W droogkast en 1900W wasmachine). Die samen opzetten is geen probleem want dat is (als ze beide max verbruiken) nog altijd maar 13 ampere.
We zijn niet direct van zin om binnen de 10j ons huis te verkopen (zeg nooit nooit natuurlijk).Dat is goed mogelijk, maar als jij je huis verkoopt kan er iemand intrekken die nog oude machines heeft, of niet naar aansluitwaardes van nieuwe kijkt en gewoon het goedkoopste kiest. Het feit dat ik binnen de 2 minuten nog was- en droogmachines op Coolblue kan vinden met zeer goede reviews en een gezamenlijke aansluitwaarde van 5000W toont dat probleem meteen aan.
Ik zou toch aanraden om de diepvries, en misschien ook de koelkast, elk op een eigen kring te zetten in plaats van te mengen met andere stopcontacten. Het zal je maar overkomen dat je een weekend weg bent en dat de oplader van de boormachine de zekering doet springen, en je een hele diepvrieskoffer aan etenswaren mag weggooien. Doe het gewoon ineens goed en leg een aparte kring aan. Ik vond dat een hele nuttige tip van mijn elektricien.
ik kan u alleen maar informeren dat dat niet conform arei is. Dat wordt bij keuring afgekeurd.Momenteel zitten wasmachine en vaatwas op dezelfde kring zonder problemen. (In een andere, tijdelijke (al 10j) ruimte).
Droogkast staat voorlopig in de keuken.