Elektriciteitstopic

Is het eigenlijk een regel dat de hoofddiff altijd in een uiterste hoek van de kast moet zitten?
Op de 200 kasten die ik gezien was dat altijd zo, maar ik vroeg me gewoon af of het verplicht is..

Juist, ik had even de reflex om hetzelfde toe te passen als bij bewegingssensoren voor domotica. :sop:

Dat gaat hier dus niet werken. Open maken en zien of je die verbinding kan bypassen, vermoed ik?

Iemand een idee als je een bewegingssensor op de een of andere manier kan uitschakelen?
Ik had deze vraag aan hun gesteld, maar is niet mogelijk. En geen variant zonder te verkrijgen.

Moet het exact dat type/merk/model zijn of gewoon die stijl?

Eerste resultaat via Google.
Zou mij ook al zeer sterk verbazen moest een soortgelijk model niet zonder detector te krijgen zijn

Dat er een eerste link op google zit snap ik, maar Ik heb nog een paar zaken die ik op 'mijn' site ga bestellen.
Wou de buitenverlichting daar dan ook aankopen. Prijs valt goed mee.
Soortgelijk model hebben ze mij al voorgesteld, maar zit toch iets van verschil tussen.
Ik had gehoopt dat dit te omzeilen viel, maar ik kijk even verder.

Mijn elektrische keuring vervalt binnenkort. Kan ik gewoon laten herkeuren of val dit dan allemaal onder het nieuwe AREI?

Heb klassiek 300ma met 9 kringen en 30ma met 5 kringen.

Vanaf jul2023 zouden er maar 8 kringen per 300ma mogen zijn?

Datum installatie geldt, dus als je geen wijzigingen gedaan hebt, hoef je dus niet te voldoen aan de nieuwe richtlijnen.

Proficiat trouwens met de opvolging, ik denk dat er weinigen zijn die na 25J spontaan herkeuren.

Kan iemand mij helpen met m'n led drivers?
Ik heb een hoop inbouw spotjes van Delta light (deep varo 93036 S1 B). Enkel is er vrij weinig plaats in mijn plafond (potten en balken), waardoor ik zo klein mogelijke drivers zoek.

Dit zijn de specs van de spots;
LED TECHNICS (LIGHT SOURCE) 787lm // 5,8W // 135lm/W
LED TECHNICS (LUMINAIRE) 678lm // 7W // 102lm/W
Io 350mA
Po 7,1W
Uf Typical 20,2V-DC
Benodigdheden
LED POWER SUPPLY 350mA-DC DIM

Welke driver moet ik hebben als ik 1 / 2 / 3 / 4 spots op 1 kring heb staan?
Is dat dan gewoon 7 / 14 / 21 / 28W? Mag dat iets hoger zijn of net lager?
Liefst een model dat heel plat is en kleiner dan diam 60 zodat ik hem gewoon in mijn plafond kan duwen

Bedankt!

Wij plaatsen op ons huis een extra verdieping in houtskelet. Elektriciteit wordt aangesloten op een nieuwe kast. Moeten we bepaalde kabeltypes verplicht gebruiken? Ik dacht om preflex kabels te gebruiken, maar welk type zou het precies moeten zijn voor de stopcontacten (sowieso 3 x 2.5mm natuurlijk)?

Is die preflex Safe met gewone VOB in dan ook ok?
Preflex safe heeft geen "gewone" vob maar vob geleiders met Cca isolatie. De buis bij preflex en preflex safe is identiek op de kleur na (bij de gewone is die ook LS0H). Het zijn de geleiders die verschillend zijn.

Uw geleiders vormen hier de bundel (gezien je ze niet inwerkt in muren onder pleister of onder chape, maar in holle ruimtes verwerkt) dus moet je de brandklasse minstens Cca respecteren.

In plaats van preflex met VOB kan je ook gewoon XVB gebruiken natuurlijk, al dan niet in een geleidende buis. Die zijn voor zover ik weet al jaren Cca?

125 euro voor 100 meter preflex SAFE 3g1,5
vs
97 euro voor 100 meter XVB 3g1,5.

Lijkt me net omgekeerd of is zelektro hier raar in de prijsstelling?

En naar wat zou de voorkeur in houtskelet gaan? Bij de originele verbouwing hier heb ik overal preflex gebruikt omdat er nog een extra bescherming rond zit. Ik zit met hetzelfde gevoel voor de houtskelet die er nu bij komt, het zijn allemaal extra beschermingen tegen iemand die erop staat ed..

Terug
Bovenaan