RB26DETT
Active member
Klusje van vandaag. Tv tegen de muur gehangen en buis voor kabels in de muur gestoken.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb zelf "cat7" S-FTP getrokken omdat:Waarvoor gebruiken jullie eigenlijk cat6 kabels? Hebben jullie dan allemaal heuse servers in elke kamer waar gigantisch veel data doorheen moet?
Of wat is de reden dat je cat6 gebruikt waar een cat5 niet meer zou voldoen?
Is ook wel handig zo één stopcontact bij uw tvKlusje van vandaag. Tv tegen de muur gehangen en buis voor kabels in de muur gestoken.
![]()
![]()

Kan er nog wel eentje bij steken, maar ge hebt toch altijd te weinig stopcontacten bij uw tv. Nu zit er:Is ook wel handig zo één stopcontact bij uw tv![]()
En daarom heb ik 6 stopcontacten voorzien aan mijn TVKan er nog wel eentje bij steken, maar ge hebt toch altijd te weinig stopcontacten bij uw tv. Nu zit er:
- tv
- digibox
- switch
- wifi module van de screens
- ps3
- toekomst: soundbar
Dan ben je toch beter af met een verdeelstekker met overspanningsbeveiliging.
Wat me wel stoort is dat de hoogte net overeenkomst met de bovenkant van het kastje waardoor die niet volledig tegen de muur staat, maar da's voor een volgende keer.

Kan er nog wel eentje bij steken, maar ge hebt toch altijd te weinig stopcontacten bij uw tv. Nu zit er:
- tv
- digibox
- switch
- ps3
Wat me wel stoort is dat de hoogte net overeenkomst met de bovenkant van het kastje waardoor die niet volledig tegen de muur staat, maar da's voor een volgende keer.
Ik heb zelf "cat7" S-FTP getrokken omdat:
1. Het prijsverschil meeviel gezien andere kosten bij het bouwen van een huis.
2. Ik geen zin heb om binnen 5-10-15-20 jaar nieuwe kabels te trekken.
3. Ik binnen 5-10-15-20 jaar niet tot de constatatie moet komen dat m'n gsm sneller internet heeft dan mijn bedrade desktop.
4. Ik niet wilde dat een omvormer, microgolf, schuurmachine van de toekomstige buurman of weet ik wat allemaal nog maar de geringste storing kon veroorzaken moest ik ze allemaal tegelijk scheef aankijken bij een volle maan.
5. Misschien wel de enige ietwat goeie reden: ik ben van plan om PoE camera's te hangen buiten, en als je een dikkere ader wil (voor minder verlies) kom je snel uit bij de hogere cat-getalletjes.
"Leuk" weetje: Loxone verkoopt als "domotica kabel" een groene "cat7" kabel. Dit om hun knoppen en sensoren te verbinden. Dus ja, can you blame people for buying what they're sold? Ik weet heel goed dat ik waarschijnlijk binnen een decennium of twee het verschil niet ga merken tussen wat ik nu heb en een oude, deftige, cat5e, zeker gezien de helft van die kabels nooit gebruikt ga worden, maar kijk, het was nu allemaal makkelijk te trekken, so why the hell not?
Te weinig is relatief natuurlijk.Kan er nog wel eentje bij steken, maar ge hebt toch altijd te weinig stopcontacten bij uw tv. Nu zit er:
- tv
- digibox
- switch
- ps3

Maar je hebt deze waarschijnlijk dan met Cat6A connectoren afgemonteerd waardoor je max een Cat6A connectie hebt en geen Cat7 dus geen meerwaarde.Ik heb zelf "cat7" S-FTP getrokken omdat:
1. Het prijsverschil meeviel gezien andere kosten bij het bouwen van een huis.
2. Ik geen zin heb om binnen 5-10-15-20 jaar nieuwe kabels te trekken.
3. Ik binnen 5-10-15-20 jaar niet tot de constatatie moet komen dat m'n gsm sneller internet heeft dan mijn bedrade desktop.
4. Ik niet wilde dat een omvormer, microgolf, schuurmachine van de toekomstige buurman of weet ik wat allemaal nog maar de geringste storing kon veroorzaken moest ik ze allemaal tegelijk scheef aankijken bij een volle maan.
5. Misschien wel de enige ietwat goeie reden: ik ben van plan om PoE camera's te hangen buiten, en als je een dikkere ader wil (voor minder verlies) kom je snel uit bij de hogere cat-getalletjes.
"Leuk" weetje: Loxone verkoopt als "domotica kabel" een groene "cat7" kabel. Dit om hun knoppen en sensoren te verbinden. Dus ja, can you blame people for buying what they're sold? Ik weet heel goed dat ik waarschijnlijk binnen een decennium of twee het verschil niet ga merken tussen wat ik nu heb en een oude, deftige, cat5e, zeker gezien de helft van die kabels nooit gebruikt ga worden, maar kijk, het was nu allemaal makkelijk te trekken, so why the hell not?
En die connectoren zijn duizendmaal gemakkelijker te vervangen dan de bekabeling later. Herlees mijn hele post anders nog eens. Je herhaalt gewoon mijn woorden.Maar je hebt deze waarschijnlijk dan met Cat6A connectoren afgemonteerd waardoor je max een Cat6A connectie hebt en geen Cat7 dus geen meerwaarde.
Als ik mensen moet geloven die er wat van kennen is dat waarschijnlijk inderdaad totaal niet relevant. Zoals ik in mijn allereerste antwoord een paar dagen terug trouwens al aangaf. Maar ik kan niet inschatten wat de technologie van de toekomst brengt natuurlijk...Ik vraag me af hoe relevant de vrees voor storing eigenlijk is. Het zijn gedraaide paren en een woonhuis vind je geen grote stoorzenders
Cat7 heeft geen RJ45 connectoren maar enkel de GG45 en de TERA connectoren die je nooit in een toestel zult vinden.En die connectoren zijn duizendmaal gemakkelijker te vervangen dan de bekabeling later. Herlees mijn hele post anders nog eens. Je herhaalt gewoon mijn woorden.
Ik pretendeer ook niet dat ik apparatuur heb dat meer dan 1Gbit doet, da's gewoon onbetaalbaar voor de moment. Ik heb 100m duplex cat7 gekocht voor een dikke 120 euro. 305m cat7 voor 140 euro. Daar heb ik nu nog wel wat van over van die laatste. Is dat duurder dan een Cat6 of God forbid cat5e kabel? Probably. Again, het was mij de zekerheid naar de toekomst wel waard, die paar tientallen euro's. Plus als ik ooit een kabel over lange afstand (50-100m) wil trekken, kan ik deze gewoon gebruiken zonder te moeten stressen over signaalverlies.
Nogmaals, de meerwaarde zat em bij mii trouwens in de aderdikte, zoals ik in mijn enige "useful' puntje aangaf.
Als ik mensen moet geloven die er wat van kennen is dat waarschijnlijk inderdaad totaal niet relevant. Zoals ik in mijn allereerste antwoord een paar dagen terug trouwens al aangaf. Maar ik kan niet inschatten wat de technologie van de toekomst brengt natuurlijk...
Webshops maken gewone mensen die niks van databekabeling systemen en componenten vanalles wijs zoals dat deze connectoren voor Cat6A en Cat7 zijn maar het zijn maar gewone Cat6 connectoren hoor. Dus met gewoon deze tekst bij deze Connectoren te plaatsen lichten ze de gewone mensen er mee op. Want voor Cat6A moet je echt zoals deze connectoren al nemen om volgens norm te werken en zeker voor kabels met vaste kern.PoE vind ik wel een relevante reden anders.
Ik heb hier gewoon een zak vol RJ45 connectors liggen die op mijn CAT7 kabels passen. De aders zitten gexchrankd met hulp van een hulpstukje. Past gewoon in een standaard RJ45 poort.
![]()
7.35€ 40% OFF|Xintylink Rj45 Connector 50U Rj 45 Ethernet kabel Cat7 Cat6a Stp Ftp Afgeschermde Cat 7 Netwerk Terminals Sftp Lan internet|cable network|ethernet cableethernet cable cat7 - AliExpress
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comnl.aliexpress.com
Webshops maken gewone mensen die niks van databekabeling systemen en componenten vanalles wijs zoals dat deze connectoren voor Cat6A en Cat7 zijn maar het zijn maar gewone Cat6 connectoren hoor. Dus met gewoon deze tekst bij deze Connectoren te plaatsen lichten ze de gewone mensen er mee op. Want voor Cat6A moet je echt zoals deze connectoren al nemen om volgens norm te werken en zeker voor kabels met vaste kern.
Lees mijn linken uit vorige posten daar staat in dat Cat7 geen RJ45 connectoren heeft maar enkel de TERA en de GG45 connectoren. En Cat6A heeft even dikke aders als Cat7.Ja, maar daar draait het niet om. @rubenvb gaat geen CAT7 leggen om zijn webcam van buiten aan 10 gigabit aan te sluiten conform de specificatie, maar gewoon omdat de aders dikker zijn. Als jij dan zegt dat CAT7 geen RJ45 connectoren heeft dan klopt dat niet. Die bestaan wel, en dat ze niet conform spec zijn is voor dergelijke situaties niet van belang.
Lees mijn linken uit vorige posten daar staat in dat Cat7 geen RJ45 connectoren heeft maar enkel de TERA en de GG45 connectoren. En Cat6A heeft even dikke aders als Cat7.
Webshops maken gewone mensen die niks van databekabeling systemen en componenten vanalles wijs zoals dat deze connectoren voor Cat6A en Cat7 zijn maar het zijn maar gewone Cat6 connectoren hoor. Dus met gewoon deze tekst bij deze Connectoren te plaatsen lichten ze de gewone mensen er mee op. Want voor Cat6A moet je echt zoals deze connectoren al nemen om volgens norm te werken en zeker voor kabels met vaste kern.
*zucht*Lees mijn linken uit vorige posten daar staat in dat Cat7 geen RJ45 connectoren heeft maar enkel de TERA en de GG45 connectoren. En Cat6A heeft even dikke aders als Cat7.
. Er zijn mensen die 10Gbit halen met Cat5e, so what? Het is niet dat ik dit aan iemand moet verkopen en dat dat 100% moet voldoen aan de spec. Maar ik wil dat mijn kabels sneller blijven dan mijn GSM verbinding, ook binnen 20 jaar.