Ik denk nu persoonlijk niet dat dat aan het rijbewijs ligt. Want de meeste van die gevallen zullen gewoon hun rijbewijs in België gehaald hebben...Het is niet omdat er veel Belgische kutchauffeurs zijn (dat is zéker zo) dat ik na 35 jaar in Genk te vertoeven mijn vinger niet eens mag wijzen naar andere nationaliteiten.
En maak er nu zeker geen links/rechts of weet ik veel welk betoog van, want ik ben de meest centum-minded persoon die je ooit zal tegenkomen.
Kom hier eens een weekje rondkarren en je ziet het probleem zelf ook hoor. Schrijnend is het.
Maar, dat doet allemaal niet ter zake als het over verschil aantal ongevallen met EV's tov ICE's gaat natuurlijk. Daarvoor moet je naar verschillen tussen dat soort type auto's gaan kijken. En er zijn er 2 die ik kan bedenken
1) Ze zijn stil(ler)
2) Ze hebben vaker auto-pilot dingen aan boord.
En aangezien die auto-pilot dingen beter zijn in het detecteren van fietsers etc, vermoed ik dat het wel degelijk het eerste is dat de oorzaak van de ongevallen is. En ik vind het echt een vorm van victim blaming om dan te zeggen "dan moeten de automobilisten maar extra opletten met hun stille auto!"