Energieleveranciers

Helaas... ik wou dat ik het wist...

Zal dan maar 2 jaar klant blijven zeker? Kwestie van zeker te zijn...

Is dit nu de nieuwe truuk van de leveranciers?
Die weten ook dat er velen na 1 jaar verkassen voor de welkomskortingen he...
Zou dat uitmaken als ge na een jaar overstapt of gaan ze dan met terugwerkende kracht alle kortingen terug eisen?

De kortingen gelden het eerste jaar, volgens mij kan je perfect overstappen na dat jaar.

Sommige vragen wel om een volledig jaar uit te doen vooraleer je de korting krijgt.

Bij flow zijn alle kortingen pro rata, geloof ik.

EDIT

Eenmalig welkomstvoordeel voor nieuwe klanten van €59 (6% BTW incl.) + c€5.5/kWh (6% BTW incl.) op de kWh-prijs, bij het afsluiten van een elektriciteitscontract met Electrabel nv, na leverancierswissel. Verrekend op uw afrekeningen prorata temporis of prorata uw verbruik gedurende het 1ste contractjaar. Niet cumuleerbaar met andere aanbiedingen.

Zou dat uitmaken als ge na een jaar overstapt of gaan ze dan met terugwerkende kracht alle kortingen terug eisen?

De kortingen gelden het eerste jaar, volgens mij kan je perfect overstappen na dat jaar.

Sommige vragen wel om een volledig jaar uit te doen vooraleer je de korting krijgt.

Bij flow zijn alle kortingen pro rata, geloof ik.

EDIT

Eenmalig welkomstvoordeel voor nieuwe klanten van €59 (6% BTW incl.) + c€5.5/kWh (6% BTW incl.) op de kWh-prijs, bij het afsluiten van een elektriciteitscontract met Electrabel nv, na leverancierswissel. Verrekend op uw afrekeningen prorata temporis of prorata uw verbruik gedurende het 1ste contractjaar. Niet cumuleerbaar met andere aanbiedingen.
Dus na 1 jaar kan je veranderen normaal gezien

Dus na 1 jaar kan je veranderen normaal gezien

Natuurlijk. Kortingen tellen enkel het eerste jaar. Tweede jaar is zinloos om te blijven en je kan kosteloos veranderen. De gegeven kortingen zijn dan verworven.

16/11 ga ik van Engie flow naar Luminus, exact 1 jaar na datum. Vermoedelijk voor weer een jaar.

Natuurlijk. Kortingen tellen enkel het eerste jaar. Tweede jaar is zinloos om te blijven en je kan kosteloos veranderen. De gegeven kortingen zijn dan verworven.

16/11 ga ik van Engie flow naar Luminus, exact 1 jaar na datum. Vermoedelijk voor weer een jaar.
Hier hetzelfde (op 1 december). Wie weet… terug naar engie flow.

owkay then. ja was toch wat verwarrend, want vroeger zetten ze steeds "contract van 1 jaar" of "onbepaalde duur".

nu zetten ze er bij engie flow bv 24 maand duurtijd bij... vermoedelijk omdat ze ook wel weten dat er veel zijn zoals wij hier , die elk jaar veranderen, en ons doen twijfelen om toch 2 jaar te blijven. maar goed, is dus nutteloos, zo te horen. dus ja volgend jaar dan ook weer terug veranderen op zelfde datum.

Ik had ingetekend voor een groepsaankoop van Wikipower voor elektriciteit. Blijkt dat ~150 euro duurder te zijn op jaarbasis in vgl met de huidige promoties die ge via MijnEnergie bij overstap naar een nieuwe leverancier krijgt. Weird :oink:
Dus aanbod vriendelijk afgeslagen.

owkay then. ja was toch wat verwarrend, want vroeger zetten ze steeds "contract van 1 jaar" of "onbepaalde duur".

nu zetten ze er bij engie flow bv 24 maand duurtijd bij... vermoedelijk omdat ze ook wel weten dat er veel zijn zoals wij hier , die elk jaar veranderen, en ons doen twijfelen om toch 2 jaar te blijven. maar goed, is dus nutteloos, zo te horen. dus ja volgend jaar dan ook weer terug veranderen op zelfde datum.

Denk dat het vooral is om na 24 maanden sowieso van ongewenste formules af te raken. Anders blijf je die meeslepen in je systemen zolang de laatste klant niet een ander product gekozen heeft.

Kiezen jullie voor vast of variabel? Ik heb altijd het gevoel dat vast de beste keuze is omdat ik liever geen verassingen wil, maar goed.

Kiezen jullie voor vast of variabel? Ik heb altijd het gevoel dat vast de beste keuze is omdat ik liever geen verassingen wil, maar goed.
Nu sinds vorige maand eerste keer naar variabel overgestapt.
Nog geen verrassing totnutoe. Waarschijnlijk door de prijszetting die driemaandelijks aangepast wordt en de extra korting.

Ervoor vast en langere tijd omdat de prijs goed was maar toch veranderd omwille van komst digitale teller.

Maar nu variabel met korting en elk jaar gaan we wisselen hier thuis.

Zit al tijden terug op variabel voor elektriciteit. Vast is een heel pak duurder en als je ons jaarverbruik bekijkt wordt dat gecoverd met het laden van de wagen. Dus het risico is heel laag.

Voor gas heb ik wel vast (deze maand nog eens vernieuwd voor 2 jaar), maar dat is meer omdat het verbruik toch laag is. Daar is het verschil op jaarbasis in absolute bedragen klein.

Wie heeft gekozen voor Luminus comfiflex en wie voor Luminus maxxflex en waarom?

Resultaat op mijn energie ziet er min of meer gelijk uit. Maxxflex is wel 2jaar, maar korting krijgt je na 1jaar toch?

Pas 2 maand een EV dus dit jaar een moeilijkere inschatting te maken

Ik heb altijd "chronisch" variabel genomen uitgezonderd (exact) die drie jaar tijdens de energiecrisis toen heb ik 3 jaar Engie vast genomen. ;)
Ik had toen een voor gevoel en ook wat geluk gehad met ne goeie gok.

Voor nu zou ik gewoon variabel nemen. Exclusief uitzonderlijke crisissen is variabel voordeliger.

Echter schiet mij niet dood moesten de prijzen ineens weer zo stevig stijgen als .. :)

Wie heeft gekozen voor Luminus comfiflex en wie voor Luminus maxxflex en waarom?

Resultaat op mijn energie ziet er min of meer gelijk uit. Maxxflex is wel 2jaar, maar korting krijgt je na 1jaar toch?

Pas 2 maand een EV dus dit jaar een moeilijkere inschatting te maken
Hier is het comfyflex geworden. Dit kwam het goedkoopst uit.

Maxxflex was in ons geval duurder, omdat wij geen groot verbruiker zijn.
Maxxflex geeft meer % korting per kWh, maar een lager forfaitair korting.

Kan dus perfect zijn dat je een groot verbruiker bent, dat Maxxflex goedkoper is.

Ik was eens aan't neuzen op de Luminus productpagina omdat m'n BasicFix na 2j afloopt eind maart. En ik las op HLN dat de gasprijzen erg laag stonden.
Prijs van maart 2024 was 5,94c/kWh, prijzen nu zijn 5,56c/kWh. Voor mensen die interesse zouden hebben om over te schakelen op weer 2 jaar 'zekerheid'. De Flexprijzen zijn wel 'maar' 3,95 c/kWh.

*edit* ik zie nu wel dat overschakelen naar een andere leverancier heel wat korting geeft, ook per vast kWh, waardoor bv Engie vaste prijzen aanbiedt van nog geen 3,9c kWh.
Misschien toch maar eens afscheid nemen van BasicFix dan :scream:

Laatst bewerkt:
Ik zou vanaf 16/11 een contract voor elektriciteit bij Luminus moeten hebben, tot nu toe niets te zien. Enkel gascontract, wat ik mss naar aanleiding van de post van @NemesisBE ook eens moet herbekijken.

Hier is het comfyflex geworden. Dit kwam het goedkoopst uit.

Maxxflex was in ons geval duurder, omdat wij geen groot verbruiker zijn.
Maxxflex geeft meer % korting per kWh, maar een lager forfaitair korting.

Kan dus perfect zijn dat je een groot verbruiker bent, dat Maxxflex goedkoper is.
Hier is Maxxflex volgens de simulatie inderdaad goedkoper (€97,5/maand VS €99,28 voor comfy) maar het gaat over peanuts. Eneco Zon & Wind Flex is hier het goedkoopst met €96,55/maand. Mijn contract vervalt op 1 januari dus nog een beetje speling, vorig jaar deed Engie nog een extra korting op hun flow actie op Black Friday want er waren er hier toen een aantal misnoegd dat ze net te vroeg ingetekend hadden als ik het goed voor heb.

Bedragen op basis van ~4800kWh afname, ~3550kWh injectie en 4,9kW avg piek. (Geo Warmtepomp en PHEV)

Hoe werkt die mijnenergie eigenlijk?
Ik zie dat dat wel nog veel verschil geeft met de Vtest.
Ik zie vaste promotie van 165€ en korting van 26% op elek en 31% op gas voor pak nu de luminus comfyflex.
Vtest voor gas 863€ => mijnenergie 538€
Waar zit die adder onder het gras of wat zie ik over het hoofd?

Bij vtest komt die groepsaankoop van elegant waarvoor ik ingeschreven ben er wel goed uit maar met die kortingen van mijnenergie is dat wel een ander verhaal.

Edit: als ik dan de comfyflex op site luminus zelf bekijk dan scheelt dit ook nog met mijnenergie. Op hun site zelf staat er wel promotie maar niet in detail en dat scheelt toch 70 euro duurder op het totaal dan via mijnenergie.
Edit2: vermoedelijk gevonden, op hun eigen kostenfiche is de welkomstkorting na 12 maand maar 155€ en de kortingen zijn 5% ipv 26% op elek en 24% ipv 31% op gas.
Moet dat nu echt altijd zo moeilijk zijn.

Laatst bewerkt:
vanaf 1 december dus engie klant.

met die engie app, kan je dan ook je verbruik aflezen, zonder een P1 meter te hebben?
en moet ik dan die poort open zetten op my fluvius?

heb dus geen P1 meter.

Terug
Bovenaan