Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zoals hierboven aangegeven, je kan op de app van Engie exact hetzelfde zien wat je nu al kan zien op de website van Fluvius.vanaf 1 december dus engie klant.
met die engie app, kan je dan ook je verbruik aflezen, zonder een P1 meter te hebben?
en moet ik dan die poort open zetten op my fluvius?
heb dus geen P1 meter.
vanaf 1 december dus engie klant.
met die engie app, kan je dan ook je verbruik aflezen, zonder een P1 meter te hebben?
en moet ik dan die poort open zetten op my fluvius?
heb dus geen P1 meter.
Niemand?Hoe werkt die mijnenergie eigenlijk?
Ik zie dat dat wel nog veel verschil geeft met de Vtest.
Ik zie vaste promotie van 165€ en korting van 26% op elek en 31% op gas voor pak nu de luminus comfyflex.
Vtest voor gas 863€ => mijnenergie 538€
Waar zit die adder onder het gras of wat zie ik over het hoofd?
Bij vtest komt die groepsaankoop van elegant waarvoor ik ingeschreven ben er wel goed uit maar met die kortingen van mijnenergie is dat wel een ander verhaal.
Edit: als ik dan de comfyflex op site luminus zelf bekijk dan scheelt dit ook nog met mijnenergie. Op hun site zelf staat er wel promotie maar niet in detail en dat scheelt toch 70 euro duurder op het totaal dan via mijnenergie.
Edit2: vermoedelijk gevonden, op hun eigen kostenfiche is de welkomstkorting na 12 maand maar 155€ en de kortingen zijn 5% ipv 26% op elek en 24% ipv 31% op gas.
Moet dat nu echt altijd zo moeilijk zijn.
Het ene is met een commercieel oogpunt, het andere van de overheid, zonder.Niemand?
Zouden ze dat ook effectief doen dan?Heeft iemand die homewizard display? Werkt dat wat naar behoren?
Lijkt me echt iets voor mijn gepensioneerde ouders.. zijn quasi heel de dag thuis dus die zouden hun zelfverbruik heel gemakkelijk kunnen optimaliseren..
Ja die zijn zo wel, maar hebben geen flauw idee hoeveel de panelen genereren at any given time. (En daar liggen er veeeeel)Zouden ze dat ook effectief doen dan?
Ik heb er ook over nagedacht voor mijn vriendin, maar dat zit letterlijk niet in haar om daarop te letten.
In dat geval zal dat wel werken, ik heb (hier of ergens anders) al positieve reviews gehoord. Houdt in wezen natuurlijk ook niet zoveel in en komt van een degelijke firma.Ja die zijn zo wel, maar hebben geen flauw idee hoeveel de panelen genereren at any given time. (En daar liggen er veeeeel)
Die redenering snap ik niet. Dit heeft toch niets te maken met je energieleverancier/contract (waar de topic over gaat) of je energiefactuur?Heb in die periode wel 650 euro laadvergoeding gekregen van mijn werkgever, vrij weinig omdat ik heel weinig gereden en geladen heb tijdens de zomervakantie.
In de winterperiode is ons verbruik hier een veelvoud van, op jaarbasis gaan we vermoedelijk op een 4000kWh verbruik van het net zitten (en nog eens 4000kWh van de zonnepanelen). We gaan dit facturatiejaar dus niet op een 0 factuur uitkomen maar licht moeten bijleggen. Al is een paar honderd euro (en dan bedoek ik ook echt 200 euro) aan elektriciteit op jaarbasis niets natuurlijk.
Die redenering snap ik niet. Dit heeft toch niets te maken met je energieleverancier/contract (waar de topic over gaat) of je energiefactuur?
Lijkt mij creatieve boekhouding/reken-je-rijk om dit bij energie te zetten. Ik kan misschien de logica ergens nog snappen sinds je je eigen stroom (afname net of zelf opgewekt doet er niet toe) in de wagen steekt; maar die vergoeding is in mijn ogen deel van je loonpakket. Had de EV privé geweest, ging je die stroom evengoed in de wagen steken zonder vergoeding.
Ik zeg nergens dat je er geen profijt mee kunt doen, enkel dat het fout is om een deel van je loonpakket van je energiefactuur af te trekken. Dat is het verkeerd voorstellen in een thread over energieleveranciers.Maar dan had ik geen EV gehad (zie niet goed in waarom ik dat zou doen) en was die het net opgegaan... Er is dus wel degelijk een dikke 500 euro 'winst', niks om je rijk te rekenen maar mooi meegenomen.
Wij hebben dat. Doet goed zijn ding. Frequentie is elke paar seconden. Nogal traag vind ik persoonlijk maar dat is typisch HW. pro's is hoe snel je ziet wat het realtime verbruik is (uiteraard) maar ook hoeveel aardgas/elek/ZP je verbruikt of opgewerkt hebben. ik kijk er een paar keer wel eens naar per dag. Voor het capaciteitstarief heb ik triggers ingesteld in HW dat na 10 min een verbruik van meer dan 2500W overschrijdt. werkt ook prima.Heeft iemand die homewizard display? Werkt dat wat naar behoren?
Lijkt me echt iets voor mijn gepensioneerde ouders.. zijn quasi heel de dag thuis dus die zouden hun zelfverbruik heel gemakkelijk kunnen optimaliseren..
Wij hebben dat. Doet goed zijn ding. Frequentie is elke paar seconden. Nogal traag vind ik persoonlijk maar dat is typisch HW. pro's is hoe snel je ziet wat het realtime verbruik is (uiteraard) maar ook hoeveel aardgas/elek/ZP je verbruikt of opgewerkt hebben. ik kijk er een paar keer wel eens naar per dag. Voor het capaciteitstarief heb ik triggers ingesteld in HW dat na 10 min een verbruik van meer dan 2500W overschrijdt. werkt ook prima.

Ik begrijp dat niet zo goed? Je hebt duidelijk genoeg ZP om een EV te laden en een mogelijkheid om te laden. Waarom zou je dat niet overwegen mocht je privé een auto moeten kopen om voor een EV te gaan? T'is toch een pak goedkoper om op kwh's te rijden?Maar dan had ik geen EV gehad (zie niet goed in waarom ik dat zou doen) en was die het net opgegaan... Er is dus wel degelijk een dikke 500 euro 'winst', niks om je rijk te rekenen maar mooi meegenomen.
Das nog een idee, mijn vrouw was gisteren nog aan het zagen dat ze anderhalf jaar aan cadeau's achter staat omdat ik nooit iets nodig hebHeb hem als kerstcadeau op de lijst gezet. Dus 99% kans dat hij hier staat eind december
Het is een gadget, voor de fun. Minder werk dan altijd de telefoon open te doen.

Das nog een idee, mijn vrouw was gisteren nog aan het zagen dat ze anderhalf jaar aan cadeau's achter staat omdat ik nooit iets nodig heb
Ik blijft helaas wel hetzelfde idee hebben als @langun : ik ga dat in het oog houden en mijn vrouw gaat zich daar niks van willen aantrekken want ja "de dingen móeten gebeuren", en dan zet ze de '31ste van de maand' alle elektrische toestellen tegelijk op en is het allemaal voor niks.![]()