Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ze vragen mij bij Energyvision hier nu om een overnamedocument in te vullen... om de problematiek van de ingangdatum in orde te stellen.Bon, hier overgestapt naar Engie Easy fixed. Vast tarief vanaf 1/6/2026.
Waarom pas vanaf 1/6? En waarom niet gewoon Luminus basicfix genomen ? Bij basicfix liggen de prijzen voor dag vergelijkbaar en nacht iets lager, ook lagere jaarlijkse vergoeding. Daarboven liet Luminus gisteren tussen de lijntjes verstaan dat de welkomstkorting nog wel kon blijven bij contractwissel.Bon, hier overgestapt naar Engie Easy fixed. Vast tarief vanaf 1/6/2026.
Waarom pas vanaf 1/6? En waarom niet gewoon Luminus basicfix genomen ? Bij basicfix liggen de prijzen voor dag vergelijkbaar en nacht iets lager, ook lagere jaarlijkse vergoeding. Daarboven liet Luminus gisteren tussen de lijntjes verstaan dat de welkomstkorting nog wel kon blijven bij contractwissel.
Anyway, weet niet wat te doen. Heb nu Maxxflex maar zouden de prijzen zodanig stijgen voor elektriciteit ook?
Wij kunnen dit voor u niet voorspellen.way, weet niet wat te doen. Heb nu Maxxflex maar zouden de prijzen zodanig stijgen voor elektriciteit ook?
Oké dacht dat je later gewisseld was, heb destijds ook op Maxxflex ingetekend maar ging pas in vanaf 14/12/25. Met die 31% korting op de energieprijs zit je toch voorlopig al goed denk ik?Met het gedacht mijn normale jaarlijkse wissel voor de zomer te kunnen doen. En de komende maanden heb ik ni veel afname met de voorjaarsproductie.
Waar heb je dat gelezen/gehoord? En bedoel je dan enkel de korting van het huidige contract? Want ik veronderstel dat je geen welkomstkorting krijgt bij het nieuwe contract, wat dus automatisch zorgt voor een veel hogere prijs t.o.v. bvb een Engie wanneer je wel overstapt.Daarboven liet Luminus gisteren tussen de lijntjes verstaan dat de welkomstkorting nog wel kon blijven bij contractwissel.
Waar heb je dat gelezen/gehoord? En bedoel je dan enkel de korting van het huidige contract? Want ik veronderstel dat je geen welkomstkorting krijgt bij het nieuwe contract, wat dus automatisch zorgt voor een veel hogere prijs t.o.v. bvb een Engie wanneer je wel overstapt.
Als je merkt dat het verbruik nét op die dagen 1000 Kwh is, dan heb je wel een punt.Ik verhuis zelf pas 1 april. Ik besef ook wel dat, als het leegstaat, het niks voorstelt. Maar voor hetzelfde geld is de verhuurder daar momenteel wat aan het opknappen op mijn kosten.
Of een wietplantage die klaar is op twee weken![]()

Als je merkt dat het verbruik nét op die dagen 1000 Kwh is, dan heb je wel een punt.
Maar zoniet? Dan zou ik het zo laten.
Als je zonnepanelen en een thuisbatterij hebt en veel meer injecteert dan zelf verbruikt, dan lijkt een variabel tarief me mogelijk net interessanter aangezien de injectietarieven toch ook wel mee zullen stijgen dan?
Ik heb toen de goeie gok gedaan en voor vast gegaan. Als enige van mijn vriendenkring en familie. Toen ik er iets over zei was het in koor: Makila je bent weer ferm aan het overdrijven (wat regelmatig ook waar is, iedereen kent mij op dat vlak wel op BG'ingWe zijn nog ver verwijderd van de toestand bij Rusland, maar ik heb toen de verkeerde gok genomen en ging van 300--> 900 euro/maand, dat was toch slikken.
maar deze keer eens een keertje niet). Zaag eens wat minder, het gaat echt zo'n vaart niet lopen !Ik heb toen de goeie gok gedaan en voor vast gegaan. Als enige van mijn vriendenkring en familie. Toen ik er iets over zei was het in koor: Makila je bent weer ferm aan het overdrijven (wat regelmatig ook waar is, iedereen kent mij op dat vlak wel op BG'ingmaar deze keer eens een keertje niet). Zaag eens wat minder, het gaat echt zo'n vaart niet lopen !
Een jaar later waren diezelfde vrienden aan te zagen dat de slotfactuur heel hoog was.
Als we allemaal de toekomst konden voorspellen .. maar helaas pindakaas.
Opmerking: Ik las recent in de krant dat mensen massaal voor vast gaan net zoals in 2021 / 2022. Dat is NIET volledig CORRECT. Je werd toen in het begin van de crisis door Jan Modaal vierkant uitgelachen. Pas toen de prijzen al heel hoog stonden, toen begon het te dagen en zijn mensen massaal beginnen switchen
Anno 2026 herinneren de mensen de vorige crisis nog en nu gaan ze wél asap massaal voor vast.
Bovenstaande begrijp ik, maar ik wou verduidelijken waarom iemand zou kiezen om naar Engie te gaan voor een vast contract t.o.v. bij Luminus te blijven voor een vast contract. Je kan beter switchen van leverancier als de prijzen gelijkaardig zijn, want een vast contract zonder korting valt sowieso een stuk duurder uit dan een vast contract met korting. Het is de korting die het 'm doet.Kortingen vallen weg als je overstapt naar een nieuwe contractformule. De hogere prijs klopt, maar als de miserie lang aanhoudt dan ben je op termijn alsnog goedkoper. Het is nu een gok maken en daar bij blijven denk ik.
We zijn nog ver verwijderd van de toestand bij Rusland, maar ik heb toen de verkeerde gok genomen en ging van 300--> 900 euro/maand, dat was toch slikken. Ik ga nu gewoon vast voor 30 euro/maand meer. Voor gas was ik er vroeg bij, ik heb daar nog wel al de kortingen kunnen behouden, enkel voor elektriciteit niet.