Ah ok. Thanks.
Voor gas kan je wel nog manueel je jaarverbruik in die tools ingeven, dat is gelukkig gemakkelijker dan bij elektriciteit met dal- en piekuren.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ah ok. Thanks.
Iemand enig idee of dit ok is vandaag de dag?
Voor mij is dit Latijn![]()
Heeft er hier nog iemand van Eneco geswitch recent? 1/1 is mijn contract bij Engie ingegaan maar ik heb nog altijd mijn afrekening niet gehad. Beetje vreemd vermits die normaal elk jaar op 15/1 komt.
Ze hebben het verlaagd omdat de gasprijs nu lager staat. Raar maar waar. Dus een 'vast' contract wil helemaal niets zeggen, aangezien ik het heb kunnen aanpassen. Hij raadde mij zelfs aan om binnen een paar maanden terug te bellen en dan vragen of het nog lager staat. Je kan eigenlijk om de 2 maanden eens bellen zegt hijVolgens mij is dat het enig 2-jarig gascontract op de markt... Ik heb nu een betere prijs, maar dat is maar 1-jaar vast en incl promo's. Voor een 2-jarig contract is de prijs goed. En je kan altijd vroeger weg moest de prijs onderuit gaan, maar dat verwacht ik nu ook niet echt.

Ze hebben het verlaagd omdat de gasprijs nu lager staat. Raar maar waar. Dus een 'vast' contract wil helemaal niets zeggen, aangezien ik het heb kunnen aanpassen. Hij raadde mij zelfs aan om binnen een paar maanden terug te bellen en dan vragen of het nog lager staat. Je kan eigenlijk om de 2 maanden eens bellen zegt hij![]()

Het ‘vast’ gedeelte slaat op de tarifiering. Het is een contract van onbepaalde duur met een vaste prijs per kwh.Dus een 'vast' contract wil helemaal niets zeggen, aangezien ik het heb kunnen aanpassen.
Ik ben naar Eneco gegaan.Heeft er hier nog iemand van Eneco geswitch recent? 1/1 is mijn contract bij Engie ingegaan maar ik heb nog altijd mijn afrekening niet gehad. Beetje vreemd vermits die normaal elk jaar op 15/1 komt.
Zou wel kunnen. Als ik me aanlog bij mijn Eneco staat er de melding dat ze aan hun IT systemen aan het werken zijn dus kan er inderdaad wel iets mee te maken hebben.Ik ben naar Eneco gegaan.
Kreeg niet zo lang geleden melding dat ze met hun facturatie wat achterliepen (vanwege nieuw systeem ofzo?), en er daardoor voorschotfacturen iets dichter op elkaar zouden komen.
Misschien hierdoor dat jij ook nog geen eindfactuur kreeg?
Regelmatig wordt de vraag gesteld voor aardgas, vast of variabel contract? De kans is het grootst dat je minder betaalt met variabel.is het de moeite om effectief nog in te tekenen op vast gas ipv van variabel nu?
Nog altijd? Dat is ook een liedje dat al bijna een jaar afgespeeld wordt. Ik krijg normaal mijn eindafrekening rond 15mei. Vorig jaar heb ik die pas gekregen eind juni-begin juli met intussen ook een paar keer de boodschap dat ze achterliepen en werken aan het systeem.Zou wel kunnen. Als ik me aanlog bij mijn Eneco staat er de melding dat ze aan hun IT systemen aan het werken zijn dus kan er inderdaad wel iets mee te maken hebben.

Een paar weken geleden waarschijnlijk, want je zit nog 3-4 weken opzegtermijn vast bij de huidige leverancier.
Bij een nieuw contract vul je de startdatum in, daar vul je de einddatum (+1d) in van je huidig contract.
> je zit nog 3-4 weken opzegtermijn
Eerlijk gezegd ben ik niet 100% zeker of dat geldt voor het nieuwe contract na 06/03, want je hebt eigenlijk 2 weken nog het recht te annuleren bij een nieuw contract. Misschien is dat ook van toepassing bij het nieuwe Engie contract dat start op 07/03?

Is dat iets nieuws die opzegtermijn?