Energieleveranciers

Het probleem is eerder dat veel van ons aardgas sinds de oorlog met Rusland ook van die regio komt (als LNG) en dus ook vast zit.
Ik vermoed dat het binnen een half jaar wel opgelost zal zijn wanneer gas terug hoognodig is voor de herfst / winter maar who knows.

De influx van gas over een jaar is eigenlijk (idealiter) stabiel gedurende het hele jaar. In de zomer injecteer je de overschot in een stockage om het er in de winter uit te halen. Als je stockages leeg de winter in gaan is er niet genoeg importcapaciteit om je winterverbruik te dekken.
Dus hoe langer de huidige situatie duurt, hoe meer risico er in de tail van de forwardcurve ingeprijsd zal worden. Of in mensentaal: als dit pas over een half jaar opgelost geraakt dan zijn we alsnog royally fucked.

Hier ook net de aanvraag gedaan van Engie Empower naar Luminus Maxxfixx met startdatum 01/09. (Enkel voor gas dus)

Prijs de laatste 3 maanden was steeds 4 cent, gaat dan naar 5.31cent.

Laatst bewerkt:
Hier ook net de aanvraag gedaan van Engie Empower naar Luminus Maxxflexx met startdatum 01/09. (Enkel voor gas dus)

Prijs de laatste 3 maanden was steeds 4 cent, gaat dan naar 5.31cent.

Maxflexx is variabel, wat de prijs op 1/9 gaat zijn kan je nu niet weten.

Ik zit nu bij luminus comfyflex voor gas. Einddatum contract 19/11 met de promo die veel mensen hadden genomen hier. 150 euro cashback na 12 maanden en 23% korting blijkbaar.

Nog mensen die nu geswitched zijn? Als ik het vaste contract pas kan laten ingaan vanaf 20/11 lijkt dit me wel een vrij safe oplossing. Als ik in oktober start verlies ik al die voordelen van het huidige contract. Desnoods zet ik de thermostaat maar wat lager voor 2 maand ;p

Als het lukt zo ver in de toekomst natuurlijk maar ik zie dat sommigen hier ook pas hun contract laten starten 1/9.

Dan moet ik ook nog kiezen of ik intern bij luminus switch (5.31c) of naar Engie (5.22c met nog wat promo precies) ga..

Ik zit nu bij luminus comfyflex voor gas. Einddatum contract 19/11 met de promo die veel mensen hadden genomen hier. 150 euro cashback na 12 maanden en 23% korting blijkbaar.

Nog mensen die nu geswitched zijn? Als ik het vaste contract pas kan laten ingaan vanaf 20/11 lijkt dit me wel een vrij safe oplossing. Als ik in oktober start verlies ik al die voordelen van het huidige contract. Desnoods zet ik de thermostaat maar wat lager voor 2 maand ;p

Als het lukt zo ver in de toekomst natuurlijk maar ik zie dat sommigen hier ook pas hun contract laten starten 1/9.

Dan moet ik ook nog kiezen of ik intern bij luminus switch (5.31c) of naar Engie (5.22c met nog wat promo precies) ga..
De vraag is maar of je over twee maanden nog voor dat vast contract kunt gaan. Voor nu kan je intekenen tot september. Ik ben alvast gezwicht.

Jep, ik bedoelde idd ook Maxxfix :)

Je bent een week te laat, vorige week kreeg je nog 22% korting op de kWh prijs en 130 euro welkomstkorting. Die kortingen zijn verdwenen.
Van 31/8/2026 tot en met 30/8/2027 zit ik all-in aan 7c/kWh en het jaar erop aan 9c/kWh in het slechtste geval. Mag je niet klagen als je maar 6000-6500 kWh nodig hebt.

Je bent een week te laat, vorige week kreeg je nog 22% korting op de kWh prijs en 130 euro welkomstkorting. Die kortingen zijn verdwenen.
Van 31/8/2026 tot en met 30/8/2027 zit ik all-in aan 7c/kWh en het jaar erop aan 9c/kWh in het slechtste geval. Mag je niet klagen als je maar 6000-6500 kWh nodig hebt.
Ga ik niet van wakker liggen hoor. Is eerder een verzekering tegen exhuberante prijzen moest dit conflict blijven aanslepen.

Waarom voor Maxxfix? Die basicfix is toch nog goedkoper? Of heeft de maxxfix nog voordelen (behalve dan de telefonische klantendienst)
Die kwam bij mij als goedkoopste naar boven. Heb wel een groot gasverbruik met 2 huishoudens, is er mss een volumekorting?

Ik ga het uitzitten. Ik zou de korting van m'n huidige contract (Luminus Comfyflex) verliezen door nu over te schakelen naar een vast contract en de winter is zo goed als gedaan. Tegen dat het stookseizoen terug begint, ga ik er vanuit dat het allemaal wat gekalmeerd is. Nu m'n korting opgeven zorgt voor een gegarandeerde hoge prijs voor afgelopen winter, terwijl de volgende winter nog veraf is en het nog een groot vraagteken is of de gasprijs dan hoog zal zijn.

Ik ga het uitzitten. Ik zou de korting van m'n huidige contract (Luminus Comfyflex) verliezen door nu over te schakelen naar een vast contract en de winter is zo goed als gedaan. Tegen dat het stookseizoen terug begint, ga ik er vanuit dat het allemaal wat gekalmeerd is. Nu m'n korting opgeven zorgt voor een gegarandeerde hoge prijs voor afgelopen winter, terwijl de volgende winter nog veraf is en het nog een groot vraagteken is of de gasprijs dan hoog zal zijn.
Mja hier denk ik ook over. Door nu het vast te klikken heb ik tenminste 2 weken om te zien hoe de situatie dan is. Dan eventueel annuleren.

Voor de mensen die met bepaalde kortingen zitten wel ja, als ze de moeite zijn. Voor al de rest is het imo een no brainer om nu een vast contract te nemen.

Terug
Bovenaan