Boekhouder hier. Ja een mid meer kan gebruikt worden. Voor diegene die het niet wetrn, de mid meter is een Europees gecertificeerde meter die officieel gebruikt mag worden voor facturatie en fiscale doeleinden. Het is de “cheapo” oplossing.Een deftige boekhouder zoeken… Je gaat wel een MID gekeurde kWh-meter moeten plaatsen.
CREG-tarief voor terugbetaling thuisladen bedrijfswagens
Voor de berekening van de terugbetaling van elektriciteitskosten verbonden aan het thuisladen van bedrijfswagens (elektrische of plug-in hybride) gebruikt de FOD Financiën het zogenaamde “CREG-tarief”.Dit CREG-tarief is de maandelijkse gemiddelde commerciële elektriciteitsprijs all-in, uitg ...www.creg.be
Maar wat ik mijn klanten en collega boekhouders aanraad is CPO oplossing op je laadpaal te gebruiken.
Dit wordt vaak gezien als de meest zorgeloze en professionele methode. Bij deze is uw laadpaal verbonden met een backoffice-systeem van een operator.
Je hebt dan een geautomatiseerde bewijsvoering: De CPO registreert exact hoeveel kWh er geladen wordt en past daar automatisch het geldende CREG-tarief op toe. Je past de split-billing toe: Het grote voordeel is dat de facturatie rechtstreeks tussen de CPO en de werkgever kan verlopen, waardoor je zelf geen handmatige onkostendeclaraties hoeft in te dienen.
Wij gebruiken tap electric, maar er zijn er velen. Ik vermoed dat dit “voordeel” voor werknemer / zelfstandige nog zal groeien in de toekomst. Zeker voor bedrijven is dit een win win.