StevenFM
Well-known member
De overheid zal via een bewustmakingscampagne ook telewerk aanmoedigen.
Dus de federale overheid gaat telewerk aanmoedigen net nadat de Vlaamse overheid beslist heeft telewerk voor ambtenaren stevig in te perken

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De overheid zal via een bewustmakingscampagne ook telewerk aanmoedigen.

Openbaar vervoer is toch geen federale bevoegdheid?In andere EU-landen biedt men grote kortingen aan op openbaar vervoer. Ik had als startpunt zoiets veel logischer gevonden. Uiteraard dient dat niet iedereen zijn woon/werkverkeer, maar het kan die mensen sensibiliseren om voor andere trajecten ook es naar het openbaar vervoer te kijken. De energiecrisis heeft aanzienlijke impact op de algemene levenskost, ik zie niet in waarom dat mensen die het zonder auto/fossiele brandstof geen duwtje in de rug kunnen gebruiken. Dat is ook een druppel op een hete plaat he, maar dan geeft ge tenminste nog een consistent signaal naar energieverbruik toe.
In andere EU-landen biedt men grote kortingen aan op openbaar vervoer. Ik had als startpunt zoiets veel logischer gevonden. Uiteraard dient dat niet iedereen zijn woon/werkverkeer, maar het kan die mensen sensibiliseren om voor andere trajecten ook es naar het openbaar vervoer te kijken.
Bouchez is toch eigenlijk gewoon a poor man's Trump. Giga ego en ook van hem vraag ik me soms af of hij niet aan (jong) dementie leidt.Maar Bouchez zal gepaaid zijn en de andere dossiers zullen weer verder kunnen. In dat opzicht is het wel een koopje voor 80 miljoen.

Hij vraagt niet om extra uitgaven maar om lagere belastingen. Wat wel consequent met zijn algemeen standpunt.Bouchez is toch eigenlijk gewoon a poor man's Trump. Giga ego en ook van hem vraag ik me soms af of hij niet aan (jong) dementie leidt.
Bouchez: "Energiesteun maatregelen nu!!!"
Also Bouchez, 2 zinnen later: "M1ND3R OVERHEIDSUITG4VEN!!1!"...
De adem van de PS moet stilaan gloeiend heet zijn want dit slaat werkelijk nergens op, zeker niet van een blauwe partij...
Hij ging letterlijk de regering blokkeren indien er geen extra uitgaven kwamen om de toegenomen energiekosten te compenseren?Hij vraagt niet om extra uitgaven maar om lagere belastingen. Wat wel consequent met zijn algemeen standpunt.
Ook consequent met hoe Bouchez politiek voert natuurlijk.Hij ging letterlijk de regering blokkeren indien er geen extra uitgaven kwamen om de toegenomen energiekosten te compenseren?
Maar alle concrete voorstellen die ik al heb zien passeren van hem zijn het verminderen van accijnzen en het geven van een belastingskrediet voor kilometervergoedingen. Dat zijn twee systemen die de belastingsinkomsten verminderen.Hij ging letterlijk de regering blokkeren indien er geen extra uitgaven kwamen om de toegenomen energiekosten te compenseren?
Sommige mensen zullen altijd met de auto gaan zelfs al maken ze het OV gratis.Prijs is meestal doorslaggevend, maar niet zo doorslaggevend als tijd en haalbaarheid - behoudens een klein percentage gelukkigen (steden, uitzonderlijk goede ligging werkgever, korte werkdagen, 100 dagen verlof...) is OV gewoon geen optie - en dat zal nooit een optie zijn in ons land, of we moeten alles platgooien en starten vanaf 0. Van zodra je moet gaan combineren of kinderen moet naar school/hobby brengen is OV gewoon de hel op aarde. Grootste kost van een wagen is niet het verbruik maar het bezit - ook dat is een factor.
Enige optie om OV in huidige vorm populair te maken lijkt me de mensen betalen om het te nemen. Met dat geld kunnen ze dan andere mensen aannemen om te doen wat je zelf anders zou doen.
Voor diegenen die zeggen: Dit is weggesmeten geld en deze steun is bullshit.
Dit is gewoon Bouchez hé. Hij moet met een trofee kunnen pronken. In Wallonië leeft dit meer.
En anders zou hij 'alle' toekomstige zaken in deze regering blokkeren.
Meer hoef je hier niet achter te zoeken.
Thuis staat de verwarming al weken uit (laatste keer dat er verwarmd is was 7 April), het is consequent elke dag 22,5-23 graden boven en onder. Dat geluk hebben we dan toch.