Engels voetbal 2021-2022 (& Fantasy PL)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@gamer5 hoe zijt gij eigenlijk bij Liverpool uitgekomen?

Ikzelf ben denk ik een jaar of 20 geleden er bij uitgekomen, hoe, geen idee meer, maar de waarden van de club, de geschiedenis, de stad, sprak mij allemaal enorm aan. Vanaf rond 2010 (juist in de woelige financiële (en sportieve) periode naar ginder beginnen gaan en ik ben oprecht ook echt van Liverpool als stad gaan houden, ik kom daar écht graag.
Had zelf heel weinig met clubvoetbal als ik jong was, dus ik zag eigenlijk enkel de grote toernooien. Vermits België er nooit bij was, was ik altijd voor Spanje.
De spelers in de ploegen waren natuurlijk altijd een verassing, want ik volgde dus voetbal totaal niet in de periodes tussen toernooien. En toen eigenlijk gwn basically verliefd geworden op Torres :love:. Sinds R9 geen speler meer gezien die me ze fascineerde. Werd in de KO ronde’s zo wat neergezet als 2de spits achter villa wat ik maar niet kon begrijpen, dus toen Villa geblesseerd werd in de halve finale zei ik dus tegen iedereen dat Torres het ging doen. En de rest is geschiedenis…

Na het toernooi dus wat zitten opzoeken en sinds zomer 2008 Liverpool dus beginnen zien. Tegen februari 2009 was ik mijn longen uit mijn lijf aan het schreeuwen toen Torres er 1 inlegde tegen Chelsea in de 89ste minuut. Het was een vroeg hoogtepunt want de jaren erna was het maar magertjes. Maar helemaal gefascineerd geraakt door de ploeg, de stad, de geschiedenis,…

1 keer kunnen gaan kijken in 2015. Maar geraak er veel te weinig. Zou is graag citytrip doen maar het is niet de meeste sexy stad om de mensen van te overtuigen naartoe te gaan als ze het niet kennen. Voor mei 2020 waren de vliegtickets al geboekt voor laatste weekend maarja..

1 keer kunnen gaan kijken in 2015. Maar geraak er veel te weinig. Zou is graag citytrip doen maar het is niet de meeste sexy stad om de mensen van te overtuigen naartoe te gaan als ze het niet kennen. Voor mei 2020 waren de vliegtickets al geboekt voor laatste weekend maarja..
Spijtig dat je zo weinig kan gaan kijken en vooral spijtig dat mensen zo moeilijk te overtuigen zijn, want het is echt een geweldige stad.
Ik heb geluk dat 1 van mijn maten ook Liverpool supporter is, ik heb een neef en nicht van mij helemaal in het begin ook meegekregen en die waren ook direct verliefd.
Paar jaar terug is mijn vrouw en nog wat volk dan mee afgereisd, die is (samen met een nicht) ook helemaal fan van de stad en gaat nu bijna elke keer meer (niet mee naar de voetbal kijken, maar gewoon mee naar de stad en vooral ook 's avonds mee het uitgangsleven in)!

Arsenal, man man. Er zo dichtbij zijn en dan speelt ge uw slechtste match van de laatste 10 jaar.

giphy.gif

Spijtig dat je zo weinig kan gaan kijken en vooral spijtig dat mensen zo moeilijk te overtuigen zijn, want het is echt een geweldige stad.
Ik heb geluk dat 1 van mijn maten ook Liverpool supporter is, ik heb een neef en nicht van mij helemaal in het begin ook meegekregen en die waren ook direct verliefd.
Paar jaar terug is mijn vrouw en nog wat volk dan mee afgereisd, die is (samen met een nicht) ook helemaal fan van de stad en gaat nu bijna elke keer meer (niet mee naar de voetbal kijken, maar gewoon mee naar de stad en vooral ook 's avonds mee het uitgangsleven in)!
Heb ook ne maat die wel wat fan was maar dat is wat verwatert bij hem. Hij gaat dus ook wel mee dan maar het moet dus van mij komen. Met kinderen en een huis is het er allemaal niet meer van gekomen sinds ik toen geweest ben.

Het is ook gewoon jammer hoe moeilijk het is aan tickets te geraken. Heb dat toen via zo een voetbalreizen site gedaan (weet niet meer de naam) en dan is dat al snel 300€ gewoon voor wedstrijd en hotel.

Ooit krijg ik die van mij ook daar, moet alleen nog vinden hoe 😝.

Vriend van mij heeft nog even de Belgian Toffees gehad, ook erkend als officiële supporters club (onze vlag hangt nog ergens achter de goal).

Jammer genoeg door corona wat "op zijn gat gevallen" misschien dat we de draad volgend seizoen terug oppikken :) was wel nice, de laatste match van't seizoen met alle clubs op het veld etc + gemakkelijk aan tickets geraken

Arsenal, man man. Er zo dichtbij zijn en dan speelt ge uw slechtste match van de laatste 10 jaar.

Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Arsenal heeft de laatste 10 jaar genoeg slechte matchen gespeeld.
Dat we de CL (waarschijnlijk) laten liggen nu is niet enkel de laatste match. Na de winst tegen Chelsea en Man U, alles verloren.
In het begin van het seizoen op de degradatieplaatsen gestaan.

Ik blijf erbij, met het jongste PL team 5e (of 4e) eindigen is een héél mooie prestatie. Er zit toekomst in de club. (Meer dan bv Man U)
En niet vergeten dat er ook genoeg punten verloren gingen door blessures van sleutelspelers als Tomiyasu en Partey.

Heb ook ne maat die wel wat fan was maar dat is wat verwatert bij hem. Hij gaat dus ook wel mee dan maar het moet dus van mij komen. Met kinderen en een huis is het er allemaal niet meer van gekomen sinds ik toen geweest ben.

Het is ook gewoon jammer hoe moeilijk het is aan tickets te geraken. Heb dat toen via zo een voetbalreizen site gedaan (weet niet meer de naam) en dan is dat al snel 300€ gewoon voor wedstrijd en hotel.

Ooit krijg ik die van mij ook daar, moet alleen nog vinden hoe 😝.
Ik ben altijd op eigen kracht naar ginder gegaan al, dus zelf tickets scoren (tegen Huddersfield zelfs met de Late Availability Sale op vrijdagochtend, als we vrijdagavond vertrokken). Ook altijd zelf de vluchten gezocht (ondertussen ook al 2 keer met de auto). En wij boeken altijd een hostel in plaats van hotel.
Als ge wat info wilt, PM mij maar eens.
Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Arsenal heeft de laatste 10 jaar genoeg slechte matchen gespeeld.
Dat we de CL (waarschijnlijk) laten liggen nu is niet enkel de laatste match. Na de winst tegen Chelsea en Man U, alles verloren.

Ik blijf erbij, met het jongste PL team 5e (of 4e) eindigen is een héél mooie prestatie. Er zit toekomst in de club. (Meer dan bv Man U)
En niet vergeten dat er ook genoeg punten verloren gingen door blessures van sleutelspelers als Tomiyasu en Partey.
Inderdaad, ik vind eigenlijk dat Arsenal het best goed doet al met zo'n jonge kern. Brengen van tijd tot tijd echt al goed voetbal, het is alleen nog heel wisselvallig (niet onlogisch), maar er is een duidelijke visie, ook van Arteta.

Had zelf heel weinig met clubvoetbal als ik jong was, dus ik zag eigenlijk enkel de grote toernooien. Vermits België er nooit bij was, was ik altijd voor Spanje.
De spelers in de ploegen waren natuurlijk altijd een verassing, want ik volgde dus voetbal totaal niet in de periodes tussen toernooien. En toen eigenlijk gwn basically verliefd geworden op Torres :love:. Sinds R9 geen speler meer gezien die me ze fascineerde. Werd in de KO ronde’s zo wat neergezet als 2de spits achter villa wat ik maar niet kon begrijpen, dus toen Villa geblesseerd werd in de halve finale zei ik dus tegen iedereen dat Torres het ging doen. En de rest is geschiedenis…

Na het toernooi dus wat zitten opzoeken en sinds zomer 2008 Liverpool dus beginnen zien. Tegen februari 2009 was ik mijn longen uit mijn lijf aan het schreeuwen toen Torres er 1 inlegde tegen Chelsea in de 89ste minuut. Het was een vroeg hoogtepunt want de jaren erna was het maar magertjes. Maar helemaal gefascineerd geraakt door de ploeg, de stad, de geschiedenis,…

Omdat Villa altijd al een betere spits is geweest bij La Roja? Torres liep 1 op 3 bij Spanje, terwijl Villa ruim boven de 1 op 2 zat. Zonder Villa waren ze ook geen wereldkampioen geworden.

Volgens mij heeft Villa ook meer goals gemaakt op het EK 2008 dan Torres, maar die laatste heeft toen wel de winnende gemaakt ja.

Taalgebruik (kutploeg)

Dat ben ik allemaal niet vergeten. Ik heb absolute schijtmatchen gezien hoor de laatste jaren.
Maar maandag was het toch ook écht wel triestig. Misschien zelfs nog slechter dan tegen Everton dit jaar.

Tegen fucking Newcastle geen enkele kans bijeen spelen, wetende dat ge die match gewoon moet winnen... Da's inderdaad het nadeel van de jonge kern (waar ik trouwens enorm fan van ben). Totaal bezweken onder de druk.

En dat een kutploeg als Tottenham er dan mee gaat lopen. Ja, dat pikt.

Maar goed. Hopelijk staan ze er volgend seizoen wel vanaf het begin, want dat was inderdaad een klein drama dit jaar.

Omdat het er nu toch over gaat. Hoe zijt gij zo "verliefd" geworden op West Ham?
Ik heb Engelse familie.
Neef daar is wel voor Crystal Palace maar als klein manneke (10-11 jaar) moest ik dus verplicht mee naar Engeland voor een trouwfeest dat weekend.

Neef wist dat ik wel van voetbal hield en wou mij eens meenemen naar een match dat weekend. Gezien Palace gene vetten is dacht hij bon West Ham speelt thuis tegen Manchester United (toen met Schmeichel, Gary Neville, Paul Ince, Giggs, Cantona,...) Ik neem die mee naar daar zodat hij toch wat grote namen kan zien. En ik kende toen buiten Manchester United, Liverpool ook geen bal van het Engelse voetbal.
West Ham speelde toen gelijk en Manchester verloor zo de titel aan Blackburn.

En ja onder de indruk van wat ik toen zag qua sfeer. Zo is West Ham wat blijven hangen, dan later met Match Of The Day te bekijken zag ik de naam terug en ben ik het gaan volgen en de trip beginnen maken.

En hoe meer ik ginder mensen leerde kennen, hoe meer ik ben blijven gaan en plakken.

Had ik toen met mijn neef naar een andere club geweest had dat wss blijven hangen. Hem nog altijd dankbaar dus dat hij mij niet naar Palace heeft meegenomen of erger dat ploegje aan de andere kant van de Thames.

Omdat Villa altijd al een betere spits is geweest bij La Roja? Torres liep 1 op 3 bij Spanje, terwijl Villa ruim boven de 1 op 2 zat. Zonder Villa waren ze ook geen wereldkampioen geworden.

Volgens mij heeft Villa ook meer goals gemaakt op het EK 2008 dan Torres, maar die laatste heeft toen wel de winnende gemaakt ja.
Tuurlijk, weet ook wel dat die voor Spanje betere cijfers had en meer paste in dat systeem. Maar was gefascineerd door Torres dus ik begreep dat niet 😝. En na hem bezig gezien te hebben bij Liverpool was Torres ook wel gewoon een betere aanvaller voor mij. (Periode 07-10)

Tuurlijk, weet ook wel dat die voor Spanje betere cijfers had en meer paste in dat systeem. Maar was gefascineerd door Torres dus ik begreep dat niet 😝. En na hem bezig gezien te hebben bij Liverpool was Torres ook wel gewoon een betere aanvaller voor mij. (Periode 07-10)
Villa zat toen natuurlijk nog wel bij Valencia, dus die was voor het grote publiek minder bekend. Overall gezien vind ik hem trouwens de betere aanvaller dan Torres, maar de echte piek van die laatste lag wellicht iets hoger in zijn prime.

Eigenlijk nooit gesnapt waarom Villa zolang onder de radar is gebleven bij de toplubs. Is ook pas na dat WK verhuisd naar Barcelona. Had eigenlijk een geweldige opvolger geweest voor Ronaldo in der tijd. Koningskoppel met Raul. :love:

Mag Tuchel zo stilaan vrezen voor zijn job?
Bij eender welke andere club niet natuurlijk maar het blijft Chelsea…

Al 2 seizoenen toch eigenlijk ondermaats in de league. Een echt cup team maar daar gaat hij het toch niet mee uithouden. Integratie van zijn nieuwe 100m spits ook serieus gefaald.

Pas op, goeie ploeg hè maar de verwachtingen leken me toch hoger.
Dat denk ik niet, eerder gewoon de kwaliteit vind ik. Man City en Liverpool gewoon 2 machines

Kwaliteit? Chelsea moet echt niet veel onder doen voor City of Liverpool hoor. Voor die laatste zelfs zo goed als niks vind ik. Hell, je hebt vorig seizoen de CL gewonnen tegen City.

Ik vind nu niet dat Tuchel moet ontslagen worden, maar na die geweldige start is het uiteindelijk toch een matig seizoen geworden...

Kwaliteit? Chelsea moet echt niet veel onder doen voor City of Liverpool hoor. Voor die laatste zelfs zo goed als niks vind ik. Hell, je hebt vorig seizoen de CL gewonnen tegen City.

Ik vind nu niet dat Tuchel moet ontslagen worden, maar na die geweldige start is het uiteindelijk toch een matig seizoen geworden...
Hoh, zoals ik op het begin van het seizoen zei, niemand van de eerste ploeg van Chelsea is een starter bij LFC, buiten Kante. (Hoewel die dus een minder seizoen draait)

Zelfde met City, dus op kwaliteit is er toch een verschil. Maar ze hebben zo een brede kern en toch vlot de beste ploeg buiten die 2, dus zou er toch meer als laag 70 punten halen van verwachten.

Hoh, zoals ik op het begin van het seizoen zei, niemand van de eerste ploeg van Chelsea is een starter bij LFC, buiten Kante. (Hoewel die dus een minder seizoen draait)

Zelfde met City, dus op kwaliteit is er toch een verschil. Maar ze hebben zo een brede kern en toch vlot de beste ploeg buiten die 2, dus zou er toch meer als laag 70 punten halen van verwachten.
Ook wel wat kort door de bocht, VVD en TAA zijn mss ongenaakbaar in de verdediging maar als Chelsea met hun beste defensie (lees zonder de zware blessures voor James & Chilwell) speelt is die imo nog beter, getuige de eerste seizoenshelft, pas bij het uitvallen van James & Chilwell is het beginnen omslaan. Rudiger, James, Chilwell das toch echt wel top. Het middenveld bij Chelsea lijkt me ook bijzonder competitief met Liverpool, Mount is een twijfelgeval, kerel heeft talent, maar is imo. veel te wisselvallig. Vooraan is het een ander geval. ga ze niet individueel opnoemen maar vooral Pulisic dat is echt geen materiaal voor de PL, die mogen ze van mij part deze zomer asap. verkopen.

Kwaliteit a la Salah, Mané, KDB, Haaland, enz… hebben we toch niet vind ik

Mount, James, Chillwell, Kante, die sowieso wel van dat niveau, maar de rest staat er net onder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan