Engels voetbal 2021-2022 (& Fantasy PL)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij everton ook pak goals gemaakt, maar dat man.utd toen was geen topploeg. Engelse pers heeft al altijd kritiek gegeven wel vrij overdreven ze hebben nu +100 miljoen betaald die verwachtingen zijn heel groot bij chelsea
Ziyech is atm de meest gefaalde, ondanks zijn goal gisteren

Da's bullshit he. Hoe zou hij dat "bewezen" moeten hebben? Hij heeft nog nooit bij een club gespeeld die (terwijl hij er was) echt kon strijden om de CL beker. Enfin, van Inter had iedereen wel meer verwacht, maar zeker vorig seizoen was heel de ploeg een complete sof Europees.
Van iemand die 90M (of hoeveel was het?) kostte, verwacht je dat ie z'n team (Inter in dit geval) vooral op het hoogste niveau naar het hoogste niveau tilt. Integendeel. In de UCL was het 2 seizoenen brakken. In de EL nadien goed gespeeld, zeer goed zelfs, maar dan in de finale, sja :unsure:
Dit seizoen speelde Inter in een vergelijkbare groep en ging het zonder problemen door.
Akkoord, Inter nog eens kampioen na 10 jaar en veel goals gemaakt, en dat is voor Inter fans leuk, zo'n scudetto, maar na een aankoop van 90M verwacht ge toch minstens te overwinteren in de UCL... (wat ik hier al 2 jaar in de woestijn loop te verkondigen).

Tja, als je je verwachtingen en beoordelingen van een speler laat afhangen van wat zotten met teveel geld ervoor hebben, dan ga je altijd teleurgesteld zijn. Kijk naar de speler, niet naar de status of de centen die hij gekost heeft. Lukaku is niet het type speler die het op zijn eentje doet als de ploeg het laat afweten. Als hij geen bruikbare ballen krijgt, dan is het moeilijk voor hem. Maar als dat het criterium is om "mee" te kunnen in de CL, dan zijn er geen vijf spelers op aarde die "mee" kunnen in de CL. Da's van hetzelfde soort idiotie als zij die op Messi zitten af te geven omdat hij met Argentinië geen wereldbeker gepakt heeft.

Van de centen die PSG en MC al jaren aan het uitgeven zijn, zou je ook verwachten dat die twee al even lang de eindwinst onder elkaar verdelen. Alleen is het geen van beiden al gelukt. Kunnen die hun spelers dan ook niet "mee" in de CL? Of is voetbal toch wat complexer dan de optelsom van transfer- en loonbedragen?

Lukaku had nooit mogen weggaan bij Inter. Hij zat daar echt op z'n plek met een coach die in hem gelooft en een speelstijl die bij hem past, maar bon hij wou per se terug naar zijn "droomclub" I guess? Nooit gesnapt waarom Chelsea hem heeft teruggehaald en dan nog voor 115m. Ik had daar van in het begin al m'n twijfels bij. Zijn statistieken tegen de topploegen in de Premier League zijn gewoon om van te huilen.

Je zou trouwens denken dat Lukaku van alle topteams het best bij Chelsea zou passen en in wedstrijden zoals tegen City zou excelleren, maar als ik dan zie hoe kinderlijk en knullig hij aanvallen verneukt...

Tja, als je je verwachtingen en beoordelingen van een speler laat afhangen van wat zotten met teveel geld ervoor hebben, dan ga je altijd teleurgesteld zijn. Kijk naar de speler, niet naar de status of de centen die hij gekost heeft. Lukaku is niet het type speler die het op zijn eentje doet als de ploeg het laat afweten. Als hij geen bruikbare ballen krijgt, dan is het moeilijk voor hem. Maar als dat het criterium is om "mee" te kunnen in de CL, dan zijn er geen vijf spelers op aarde die "mee" kunnen in de CL. Da's van hetzelfde soort idiotie als zij die op Messi zitten af te geven omdat hij met Argentinië geen wereldbeker gepakt heeft.

Van de centen die PSG en MC al jaren aan het uitgeven zijn, zou je ook verwachten dat die twee al even lang de eindwinst onder elkaar verdelen. Alleen is het geen van beiden al gelukt. Kunnen die hun spelers dan ook niet "mee" in de CL? Of is voetbal toch wat complexer dan de optelsom van transfer- en loonbedragen?
Nee, ik heb m'n verwachtingen niet laten afhangen van wat zotte Zhang ervoor gaf. Ik wist op voorhand dat ge met Lukaku geen prijzen pakt die ertoe doen. Vandaar dat ik nu ook niet verschiet dat ie bij Chelsea er weinig van bakt. Helaas zien anderen (bestuurders, fans, maar vooral media) Lukaku wel als de heiland die het allemaal gaat doen, ook bij Inter.
Voor 90 miljoen vallen er heus wel wat betere opportuniteiten te scoren dan Lukaku, al waren het 2 of 3 spelers van 30M.
Inter moet ook de UCL niet winnen (het mag wel), ze moeten gewoon elk jaar overwinteren. Wat toevallig 2 jaar mét Lukaku niet lukte en het jaar erna, zonder Lukaku (met Dzeko :scream:) wel. Gewoon gigantisch overrated, door iedereen dan helaas.

Nee, ik heb m'n verwachtingen niet laten afhangen van wat zotte Zhang ervoor gaf. Ik wist op voorhand dat ge met Lukaku geen prijzen pakt die ertoe doen. Vandaar dat ik nu ook niet verschiet dat ie bij Chelsea er weinig van bakt. Helaas zien anderen (bestuurders, fans, maar vooral media) Lukaku wel als de heiland die het allemaal gaat doen, ook bij Inter.
Voor 90 miljoen vallen er heus wel wat betere opportuniteiten te scoren dan Lukaku, al waren het 2 of 3 spelers van 30M.
Inter moet ook de UCL niet winnen (het mag wel), ze moeten gewoon elk jaar overwinteren. Wat toevallig 2 jaar mét Lukaku niet lukte en het jaar erna, zonder Lukaku (met Dzeko :scream:) wel. Gewoon gigantisch overrated, door iedereen dan helaas.
Tja, en voor iedere persoon die in hem de heiland ziet, ziet iemand zoals jou in hem een overgewaardeerde vod. Ik kan alleen maar zeggen dat beide types blind zijn. En om te stellen dat hij niet mee kan in de CL, dan moet je toch echt stekeblind zijn of spelen er redenen die niets met zijn voetbalkwaliteiten te maken hebben.

Laatst bewerkt:
Dus de serie A winnen doet er niet toe :crazy:

Dus de serie A winnen doet er niet toe :crazy:
Eerlijk? Neen. Toch niet als dat moet met een spits die u 90M gekost heeft.
Niet dat ik niet blij was met de Scudetto he. Maar liever ver geraken in de UCL dan een nietszeggende titel. Ook al was het al 10j geleden.
Ik stam natuurlijk wel uit het tijdperk van Il Principe die Inter eigenhandig de triple bezorgde.
En als er dan zo'n zelfverklaarde speler zichzelf tot koning van Milaan gaat uitroepen omdat hij eens scoorde tegen Milan, dan moet ik eens goed lachen 😘

Eerlijk? Neen. Toch niet als dat moet met een spits die u 90M gekost heeft.
Niet dat ik niet blij was met de Scudetto he. Maar liever ver geraken in de UCL dan een nietszeggende titel. Ook al was het al 10j geleden.
Ik stam natuurlijk wel uit het tijdperk van Il Principe die Inter eigenhandig de triple bezorgde.
En als er dan zo'n zelfverklaarde speler zichzelf tot koning van Milaan gaat uitroepen omdat hij eens scoorde tegen Milan, dan moet ik eens goed lachen 😘
Bizar, zeker omdat dit Inter al jaren gewoon een zeer matige ploeg is. De Scudetto leek me al een halve stunt.

Maar laten we vooral eerlijk zijn, ge zijt nooit fan van Lukaku geweest, dus dat speelt ook enorm mee natuurlijk. En ergens begrijp ik het ook wel. De combinatie van zijn domme uitspraken, speelstijl en ex-speler van de rivaal maken het niet makkelijk om die afkeer opzij te zetten.

Inter is de laatste twee jaar gewoon de beste ploeg van Italië hoor. Logische kampioen vorig jaar en dit seizoen wellicht opnieuw. Milan en Napoli hebben een leuke periode gehad, maar zijn niet constant genoeg om kampioen te worden. Lukaku heeft zeker z'n aandeel gehad vorig jaar in het kampioenschap, maar sommigen doen alsof ze dankzij hem kampioen geworden zijn. Het feit dat ze wederom aan de leiding staan, zónder hem, zegt toch voldoende denk ik.

Inter is de laatste twee jaar gewoon de beste ploeg van Italië hoor. Logische kampioen vorig jaar en dit seizoen wellicht opnieuw. Milan en Napoli hebben een leuke periode gehad, maar zijn niet constant genoeg om kampioen te worden. Lukaku heeft zeker z'n aandeel gehad vorig jaar in het kampioenschap, maar sommigen doen alsof ze dankzij hem kampioen geworden zijn. Het feit dat ze wederom aan de leiding staan, zónder hem, zegt toch voldoende denk ik.
En ook dat Juventus gewoon aan het knoeien is.

Maar ik wil zeker niet Lukaku als enige naar voren schuiven met het aandeel voor de Scudetto, maar dat is eerder een reactie op het "met Lukaku overwintert Inter niet in de CL en met Dzeko wel".

Ik begrijp oprecht dat sommigen moeite hebben met Lukaku, want hij kan echt een potje zeiken en heeft niet de mooiste en een beperkte speelstijl, maar de "tegenstanders", om ze zo te noemen, doen precies alsof het een mislukking is. Voor mij zit hij zeker niet op het niveau van echte toppers zoals Benzema en Lewandowski en daar gaat hij mogelijks ook nooit geraken, maar in zijn systeem is het gewoon een zeer nuttige en goede spits. Helaas alleen in een bepaald systeem.

Er lijk precies geen middenweg te zijn voor meningen over Lukaku bij veel mensen. Ofwel is hij een wereldspits en beter dan wie ook ofwel kan hij met moeite mee in het liefhebbersverbond en gaat hij zelfs daar er niet bovenuit steken omdat hij geen bal kan controleren.
Voor mij blijft hij een topper àls je u ploeg voor hem laat spelen. In elk ander systeem is hij inderdaad gewoon een grote, lompe bonker die niet gaat renderen. Maar je zou verwachten dat coaches die 100 keer meer verdienen dan ik dat toch ook moeten inzien niet waar?

Zijn transfer naar Chelsea was inderdaad dom, van beide kanten. Tuchel's ego laat het niet toe om zijn ploeg te laten spelen in dienst van Lukaku en Romelu zelf is technisch te beperkt om te renderen in Tuchel zijn systeem. Iedereen met een klein beetje voetbalverstand had dit kunnen voorspellen nog voor er 1 match gespeeld was. Feit is wel dat Chelsea eender welke spits had mogen kopen, met hoe de rest van die ploeg staat te spelen hadden ze sowieso geen enkele prijs gepakt. Had die andere spits 40M minder gekost had die waarschijnlijk minder kritiek gekregen maar so be it.

Volg het allemaal niet zo op de voet, maar in het begin van het seizoen liep het toch wel goed met Lukaku bij Chelsea?
Herinner met toch vrij veel doelpunten
Wat is er dan intussen veranderd, behalve zijn blessure en covid-besmetting?

Wat een matcheinde. Goeie inspeelpass ook van Youri :unsure: ipv die bal gewoon simpel open te spelen.
Wa ne kutpass, speel die toch naar de flank inderdaad.

Voor de rest, tenzij City nog een gigantische dip heeft, zijn die toch on course voor de titel, extrapolatie geeft dat die op weg zijn naar 96/97 punten weeral.
Het probleem is vooral dat die zoveel hebben uitgegeven dat een geblesseerde KDB, Bernardo Silva, Sterling, Foden of wie dan ook eigenlijk niks uitmaakt, die hebben dubbele bezetting op elke positie.

Spurs is wel ineens op weg richting top-4, tenzij ze het weer verSpursen :unsure:.

Volg het allemaal niet zo op de voet, maar in het begin van het seizoen liep het toch wel goed met Lukaku bij Chelsea?
Herinner met toch vrij veel doelpunten
Wat is er dan intussen veranderd, behalve zijn blessure en covid-besmetting?
Dat de rest van het team ondertussen ook in een dip zit, en dat hij dat niet op zijn eentje kan rechttrekken. Zeker niet in een systeem dat niet is afgestemd op zijn speelstijl.

Die falikante fouten zijn wel de rode draad door zijn seizoen aan het worden. Hopelijk schudt hij dat snel af.
Klopt, eerlijk gezegd zie ik dat niet verdwijnen. Ik heb natuurlijk geen glazen bol maar Youri lijkt me dat type, kan bij momenten geweldig goed ballen maar heeft een bepaalde nonchalance in zijn spel en volgens mij gaat dat er niet meer uit. Ik zie die ook niet meedraaien bij een topteam tbh.

Klopt, eerlijk gezegd zie ik dat niet verdwijnen. Ik heb natuurlijk geen glazen bol maar Youri lijkt me dat type, kan bij momenten geweldig goed ballen maar heeft een bepaalde nonchalance in zijn spel en volgens mij gaat dat er niet meer uit. Ik zie die ook niet meedraaien bij een topteam tbh.
Ik las deze week dat Real Madrid hem in 2023 zou willen ter vervangen van Kroos. Beide spelers hun contracten lopen dan af, maar Tielemans zal dan toch nog een extra stap moeten zetten. Op dit moment mag hij namelijk nog niet eens de veters strikken van Kroos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan