Engels voetbal 2021-2022 (& Fantasy PL)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad, heeft van titelwinnaars naar titelwinnaars gegaan. Met de financiën die ze hebben zou er niemand nog maar in de buurt mogen komen in de league. Een miljard uitgegeven en nog altijd niet gedaan voor wat hij gehaald is. Pep is zwaar overroepen, blijf erbij.

Haaland is topspeler, maar zijn lichaam heeft de opstap van de Oostenrijkse competitie naar de Duitse niet goed verteerd. Hij is heel vaak geblesseerd. Het is nog maar de vraag wat dat gaat geven in de premier league. Transferprijs op zich valt nog mee door de clausule maar blijkbaar 50m voor zijn vader en 50m voor zijn agent… Te zot voor woorden. En ik denk dat ze ook nog maar eens een verdediger gaan halen.

Zijnen agent is toch 10 dagen geleden overleden :unsure:

Ik kan echt geen greintje sympathie opbrengen voor zo'n ploegen als City en PSG.
Die hebben gewoon geen limieten qua budget schijnbaar, bah bah. En andere ploegen geven ook veel geld uit natuurlijk, maar daar is precies tenminste nog een plafond, of meer visie (of een poging tot), dit lijkt gewoon meer kopen wat blinkt en dan zien we wel waar we uit komen, is het niets... Geen probleem binnen 6 maanden trekken we de portefeuille doodleuk nog eens open :sop:

Jammer dat KDB daar zit..

Ongeziene transfer -en loonbedragen bij de olie sjeikploegen, de nieuwste CL formule die meer matchen en geld moet opbrengen voor de rijke clubs en de organisator zelf, FIFA die meer dan een miljard vraagt aan EA Sports voor het gebruik van de naamrechten, de zoveelste Amerikaanse miljardair die een Engelse club koopt als speelgoedje en noem maar op. Ja, het was een leuke week voor koning voetbal. Zodanig veel te doen dat we het komende corrupte WK en onze eigen Propere Handen nog zouden vergeten.

Buiten de bedragen is het niet zo raar dat een City voor has land gaat. Welke spits hebben ze daar lopen? Jesus en dat is ook maar dikke middelmaat

Compleet zot eigenlijk. Ik snap dat een neutrale mens het voetbal van City misschien nog kan appreciëren, maar de manier waarop die dat doen en de praktijken waar die eigenaars mee bezig zijn kan de neutrale voetbalfan toch echt niet bekoren?

100 miljoen voor Grealish, die rendeert het eerste seizoen niet genoeg, oh dan kopen we volgend seizoen Haaland voor 300 miljoen. WTF.
Ik weet dat ze onder Pep een hoop leagues hebben gewonnen, maar eigenlijk is dat toch niks speciaal met dat budget en vooral het feit dat zoals ik zei, hij al +500 miljoen netto heeft uitgegeven terwijl deze spelers er al waren toen hij arriveerde: Fernandinho, KDB, Sterling, Kompany, Yaya Touré, Aguero, David Silva, Jesus Navas, Otamendi, Clichy, Kolarov. Allez, geen krabbers om het zo te zeggen.
Ge kunt nu niet zeggen dat Grealish 100 heeft gekost en Haaland 300 he. De ene is zonder en de andere inclusief loon.

Is verkocht voor 75miljoen, maar totaal plaatje contract van 5jaar aan 30 miljoen. Is gewoon niet meer normaal die bedragen.
60 miljoen voor Haaland dacht ik?

Ik kan echt geen greintje sympathie opbrengen voor zo'n ploegen als City en PSG.
Die hebben gewoon geen limieten qua budget schijnbaar, bah bah. En andere ploegen geven ook veel geld uit natuurlijk, maar daar is precies tenminste nog een plafond, of meer visie (of een poging tot), dit lijkt gewoon meer kopen wat blinkt en dan zien we wel waar we uit komen, is het niets... Geen probleem binnen 6 maanden trekken we de portefeuille doodleuk nog eens open :sop:

Idem.
City sympathieke ploeg voor de oliesjeik en Maine Road was intimiderend.
PSG en hun kop de boulogne vroeger, nice om zien. Nu is die ploeg om van te braken.

En in beide gevallen telkens jammer voor de supporters van weleer.

Ge kunt nu niet zeggen dat Grealish 100 heeft gekost en Haaland 300 he. De ene is zonder en de andere inclusief loon.

Het zou eigenlijk veel logischer zijn om de volledige kostenplaatjes van transfers altijd te rapporteren. Bij free transfers lijkt het bv meestal een koopje tot je de tekenbonus en het loon ziet. Dan is dat soms te zot voor woorden. Alaba bij Real bijvoorbeeld.

Hallucinant hier is de 50m voor het agentschap en de 30m voor de vader van Haaland.

Maar als hij verder gaat op het elan dat hij tot nu toe bewandelde is dit een superdeal.
Idem.
PSG en hun kop de boulogne vroeger, nice om zien. Nu is die ploeg om van te braken.

En daar mag je Chelsea ook bijrekenen.

Voor de grap eens het lijstje eigenaars in de Premier League overlopen...veel sympathieke mensen zie ik daar niet. Amerikaanse miljardairs, gokbedrijven en de Saoedische overheid wel.

Premier League heb ik allang afgeschreven persoonlijk, daar zit nu eens niks van sfeer meer in. Zitten, zwijgen en belachelijke prijzen betalen. En intussen proberen clubs hun fans nog in de zak te zetten met de Super League en het verkopen van NFTs :laugh:

Laatst bewerkt:
Legt ze wel vlot binnen laatste maanden, onze Jézoes
Jesus is intrinsiek ook gewoon een uitstekende spits, maar is/wordt gewoon verkracht bij City jammer genoeg. Hij had in het begin natuurlijk Agüero voor zich, waardoor hij logischerwijs minder speelde, maar als hij speelde (en nu ook nog) is het dan voornamelijk vanaf de flank omdat meneer Pep liever met een valse negen speelt. Nochtans vond ik City in der tijd wel een prima clubkeuze voor hem. Eerst even rijpen in de schaduw van Agüero om dan mondjesmaat het stokje over te nemen, maar dan moet je wel uitgespeeld worden als spits natuurlijk. Bij pak weg Arsenal zou die nu veel verder hebben gestaan imo.

Ben trouwens benieuw hoe Pep nu gaat spelen met Haaland.

Jesus is intrinsiek ook gewoon een uitstekende spits, maar is/wordt gewoon verkracht bij City jammer genoeg. Hij had in het begin natuurlijk Agüero voor zich, waardoor hij logischerwijs minder speelde, maar als hij speelde (en nu ook nog) is het dan voornamelijk vanaf de flank omdat meneer Pep liever met een valse negen speelt. Nochtans vond ik City in der tijd wel een prima clubkeuze voor hem. Eerst even rijpen in de schaduw van Agüero om dan mondjesmaat het stokje over te nemen, maar dan moet je wel uitgespeeld worden als spits natuurlijk. Bij pak weg Arsenal zou die nu veel verder hebben gestaan imo.

Ben trouwens benieuw hoe Pep nu gaat spelen met Haaland.
Zal hem op de bank zetten zeker? 😆

Het zou eigenlijk veel logischer zijn om de volledige kostenplaatjes van transfers altijd te rapporteren. Bij free transfers lijkt het bv meestal een koopje tot je de tekenbonus en het loon ziet. Dan is dat soms te zot voor woorden. Alaba bij Real bijvoorbeeld.

Hallucinant hier is de 50m voor het agentschap en de 30m voor de vader van Haaland.

Maar als hij verder gaat op het elan dat hij tot nu toe bewandelde is dit een superdeal.
Helemaal mee eens, maar niet bij de ene wel en de andere niet natuurlijk. Dan krijg je een vertekend beeld van het verschil in prijs.

Dit.

Klopt, maar het was meer om aan te tonen hoe fucking belachelijk het wordt, zie ook mijn andere posts rond transfers en spelers die er voor die transfers al waren. Alsook hoe Pep eigenlijk zowel met Bayern als City met zo'n ploeg altijd de CL had moeten winnen.

Daarover trouwens, ge moet eens zien welke spelers hij al geërfd had bij Barcelona en wat hij daar ook direct gekocht heeft, zet mijn woorden alleen maar kracht bij.
Idem.

Vooral dat laatste, net zoals de verhuis van West Ham naar dat verschrikkelijke kutstadion, heeft er wel wat ziel uitgehaald jammer genoeg.
Zal hem op de bank zetten zeker? 😆
Naast Grealish, kunnen ze hun portefeuille warm houden.
Helemaal mee eens, maar niet bij de ene wel en de andere niet natuurlijk. Dan krijg je een vertekend beeld van het verschil in prijs.
Wederom, terechte opmerking, het was meer om een punt te maken.

Klopt, maar het was meer om aan te tonen hoe fucking belachelijk het wordt, zie ook mijn andere posts rond transfers en spelers die er voor die transfers al waren. Alsook hoe Pep eigenlijk zowel met Bayern als City met zo'n ploeg altijd de CL had moeten winnen.
Zeker mee eens.

Daarover trouwens, ge moet eens zien welke spelers hij al geërfd had bij Barcelona en wat hij daar ook direct gekocht heeft, zet mijn woorden alleen maar kracht bij.

Bijlagen

• 3BBA6CFA-0616-46D7-A47E-FEF53E8557F6.jpeg
    3BBA6CFA-0616-46D7-A47E-FEF53E8557F6.jpeg
    111,4 KB · Weergaven: 13
Premier League heb ik allang afgeschreven persoonlijk, daar zit nu eens niks van sfeer meer in. Zitten, zwijgen en belachelijke prijzen betalen. En intussen proberen clubs hun fans nog in de zak te zetten met de Super League en het verkopen van NFTs :laugh:
De sfeer hangt toch echt wel af van club tot club. Bij de meeste "toeristische" ploegen is het inderdaad triest :)

De sfeer hangt toch echt wel af van club tot club. Bij de meeste "toeristische" ploegen is het inderdaad triest :)
Merk ook een gigantisch verschil in middag/namiddag wedstrijden of avondwedstrijden.
Ik zal (uit eigen ervaring) Anfield maar als voorbeeld geven, m'n voorlopig laatste wedstrijden daar waren tegen Huddersfield en Sheffield, beiden 's avonds (eentje op vrijdag, eentje op donderdag) en de sfeer was toen echt wel gewoon goed.
De middagwedstrijd die ik tegen ik denk Wigan eens gezien heb, in de gietende regen was iets anders.

Dat er te veel aan geld gedacht wordt en te weinig aan de sport en beleving, daar ben ik wel volledig akkoord mee. Het zou kut voor mijzelf zijn, maar ze mogen echt gewoon 90% van de tickets aan locals verkopen (en er streng op toezien dat ze niet worden doorverkocht, want er zijn zoveel klootviolen die honderden euro's winst maken per match op die manier).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan