Was de 'mogelijke' organisator gene rijke pipo? Die kan dat toch allemaal zelf betalen als hij toch zo graag die games wil?Goed, in die hypothetische statistieken van 100%: wie biedt er precies "voldoende euro'kes" aan? Die moeilijk vindbare niet-topatleten die hieraan gaan meedoen? Bedoel je dan de onvindbare sponsoren die hun naam en spullen daar nooit aan gaan verbinden?
Maar goed, zoals gezegd: Ik hoop er niet echt op. Ik vind zo'n competitie echt van de pot gerukt en ik hoop dat het er nooit van komt. Ik zit er alvast niet op te wachten.
Hoe weet ik dat de schijf van 20kg ook daadwerkelijk 20kg weegt, in deze commerciële opzet die voor velen als enige doel heeft die anti-aging-producten te verkopen? Die hebben enorme baat bij een wereldrecord. Stel dat er hier géén wordt verbroken, is het plots waardeloos (en tot op zekere hoogte een blauw oog voor de regulieren competities, want je kun je dan nog meer vragen stellen bij sommige van die records). Wie zegt mij dat de 100m-baan geen 98m is, behalve de organisatie zelf?