Ervaring maaltijdboxen?

3x1p gerechten in mandje bij FB is toch al €10 duurder dan HF 3 x2p zonder korting..
Reken het verschil aan proteïne in prijs eens uit... Ik moet toegeven dat het al een jaar of 6-7 geleden is dat we nog Hellofresh hebben gedaan maar als ze hun vlees/vis niet ferm verbeterd hebben qua hoeveelheid betaal je de besparing gewoon aan de hoeveelheid proteïne dat je krijgt.

Welke leverancier precies, Hello Fresh?

Het denkwerk en een uur in de supermarkt rondwandelen is ook tijd dat je wint en wel "iets waard", je mag niet enkel de producten gaan vergelijken met de prijzen in de supermarkt.
Hier meestal Hello Fresh en soms Marley Spoon. De laatste is nog duurder en meestal té speciaal qua eten.
Kwaliteit van Spoon is wel beter dan Hello Fresh vinden we.

Reken het verschil aan proteïne in prijs eens uit... Ik moet toegeven dat het al een jaar of 6-7 geleden is dat we nog Hellofresh hebben gedaan maar als ze hun vlees/vis niet ferm verbeterd hebben qua hoeveelheid betaal je de besparing gewoon aan de hoeveelheid proteïne dat je krijgt.
Er was bij ons ooit eens 125gr kip geleverd voor 2 personen bij HF. :unsure:
Dat doet me denken aan hoe maaltijdboxen hun business plan werkt. Zou het kunnen dat ze nieuwere klanten betere boxen geven met meer/versere inhoud en bij oude klanten stelselmatig hun winstmarges opschroeven door kleinere hoeveelheden/mindere kwaliteit te leveren.

Dat gevoel had ik toch bij hello fresh, dat eerste jaar was alles ok maar daarna vond ik de kwaliteit toch terugvallen.

Wij hebben al meerdere keren ons HF account stopgezet (kan je gewoon doen) wegens te duur zonder korting.
Na enkele maanden willen ze je terug en dan kan je opnieuw een maand verder met boxen met wat korting.
In tegenstelling tot Bofrost hang je niet vast aan HF. Gewoon account stopzetten en klaar.
Wij zetten het elke keer stop indien we geen korting meer hebben. Zo gebruiken we HF al 3 jaar en elke keer opnieuw krijg je korting bij het afsluiten van jouw account.

Mijn ervaring met hello fresh was dat het te veel werk was.

Ook al namen wij gerechten die snel klaar waren in 20-30 minuten.
Er waren té veel ingredienten naar mijn goesting om te kuisen, raspen, snijden en dan in 4 verschillende potten klaar te maken.

Er waren té veel ingredienten naar mijn goesting om te kuisen, raspen, snijden en dan in 4 verschillende potten klaar te maken.
Meeste recepten die ik kies zijn wok en pan of pot. Meestal oosters.

QFT! Ik doe standaard de bereidingstijd x 2 :biglaugh:

Voila, gratis eerste box via de schoonzus. Vanaf volgende week 3 dagen per week HF. De menuutjes zien er best ok uit en als het na een jaar verandert dan gaan we doen zoals bij de energieleveranciers, jaarlijks veranderen :lol:

Ik doe 5 dagen, 3 personen (2 volwassenen en 2 kleine kindjes, die delen 1 portie).

Dat is véél goedkoper dan zelf al die ingrediënten kopen, niks van foodwaste (die je ook betaalt anders).
Ik heb daar vorig jaar een gigantische oefening voor gemaakt een maand aan een stuk. Als je enkel de veggiegerechten neemt, en nooit rundsvlees of vis, dan is het natuurlijk wel duurder. En voor minder maaltijden/personen kan het ook een pak minder interessant zijn.

€77 per week, voor 15 maaltijden (zonder korting). €5.1/maaltijd.
Probeer daar maar eens mee naar de Delhaize te gaan.

Als je dan nog de nutteloze aankopen (snoep, koeken, chips,... ) in rekening brengt en de tijd die je uitstpaart met shoppen is het het wel waard imho.

@HelloFreshers... zitten er bij jullie ook zo vaak gebroken eieren in? Bij elk recept waar eieren bij moeten zitten altijd meer eieren dan nodig, maar er zit ook altijd 1 gebroken bij. It's like they know!

@HelloFreshers... zitten er bij jullie ook zo vaak gebroken eieren in? Bij elk recept waar eieren bij moeten zitten altijd meer eieren dan nodig, maar er zit ook altijd 1 gebroken bij. It's like they know!
Nog nooit iets besteld met eieren besef ik net

Wij nemen af en toe HelloFresh (als de inspiratie om zelf te koken op is, of als we merken dat we te veel take-away bestellen, of als we weten dat het een drukke week wordt). Ik vind de prijs meevallen, smaken zitten meestal goed, porties zijn aan de kleine kant maar dat vind ik niet echt erg.

Onlangs ook eens foodbag geprobeerd en daar was ik geen fan van. Zogezegd grotere porties maar daar heb ik weinig van gemerkt. In tegenstelling tot HelloFresh heb je soms/vaak te veel van één bepaald ingredient. Daar lette ik niet op dus heb af en toe dan te veel gebruikt (dubbele hoeveelheid noodles...). Moest ook eens flatbread maken: dat was twee zinnen uitleg (meng de ingredienten, laat rijzen, bak in een hete pan) maar in de praktijk hing heel mijn keuken vol deeg en heb ik uit frustratie uiteindelijk niets gebakken gekregen en het deeg gewoon weggesmeten. Was ook nog eens een pak duurder.

Marley spoon hebben we jaaaren geleden eens geprobeerd (misschien wel 10 jaar geleden, kan dat?) maar daar weet ik niets meer van.

Ja soms wel, gewoon melding van maken en dan krijg je 'korting' op de volgende box.
Ook vaak dat er deuken in de courgette/wortel/paprika zitten en die geef ik ook aan. Mijn eten moet nl. ongeschonden zijn.

@poeperman beperk(te) jij u tot de basis binnen het HelloFresh aanbod of namen jullie evengoed regelmatig ook 'specialekes' die dan vaak +€2 of €3 per portie zijn? Toen wij de eerste paar keer HF deden had ik namelijk steeds de indruk dat er slechts een paar gerechten niet in het basisaanbod zaten maar dat met de tijd het aandeel van die maaltijden met opleg steeds groter werd ten nadele van het basis aanbod (een goeie manier van margeverhoging voor HF wel).

@poeperman beperk(te) jij u tot de basis binnen het HelloFresh aanbod of namen jullie evengoed regelmatig ook 'specialekes' die dan vaak +€2 of €3 per portie zijn? Toen wij de eerste paar keer HF deden had ik namelijk steeds de indruk dat er slechts een paar gerechten niet in het basisaanbod zaten maar dat met de tijd het aandeel van die maaltijden met opleg steeds groter werd ten nadele van het basis aanbod (een goeie manier van margeverhoging voor HF wel).
Ik beperk mij altijd tot het basisaanbod, maar het is idd wel zo dat de lekkere gerechtjes verschoven zijn naar bijbetalen 😂

Terug
Bovenaan