ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Geen specifieke reden behalve misschien lagere liquiditeit en geen small caps, maar denk niet dat de impact daarvan significant is. WEBN heeft wel lagere TER maar ik denk ook verwaarloosbaar.

Het bestond vooral nog niet toen ik begon. 🤷‍♂️

Waarom geen webn?
WEBN komt wat goedkoper uit en is meer gediversifieerd met emerging markets, en heeft hierdoor ook meer holdings, net niet de helft meer. Waardoor je in theorie een emerging markets ETF zoals EMIM niet heeft, bij te nemen.

Ik doe dat wel omdat er teveel gewicht in USA zit met enkel WEBN.

Liquiditeit valt best wel mee, orders bij IBKR worden in ieder geval instant fulfilled.

Ik doe sinds enkele maanden een periodieke aankoop van de WisdomTree Energy Transition Metals and Rare Earth Miners UCITS ETF. Klein bedrag, bovenop de 3-maandelijkse IWDA aankoop.

Ik ben opzoek naar de goedkoopste tracker voor de Nasdaq
Heb nu de "AXA IM NASDAQ 100 UCITS ETF USD Acc" gevonden aan 0.14% kosten per jaar

Kent er iemand nog een goedkopere Nasdaq ETF?

Laatst bewerkt:
Ik zou graag wat IWDA waarop kan ik dit nu het beste doen?
Ik ben een "Well-known member" en promoveer je tot PA
Ik heb, wrs zoals veel anderen hier, zin om dit links te laten liggen. Maar we zijn hier om elkaar te helpen, dus ik kan het niet laten.

Begin met wat meer info te geven, zoals: bij welke bank(en) zit je nu, welke brokers heb je zelf al gevonden, over welke bedragen en hoe vaak spreken we, ben je bereid wat meer werk te steken in je belastingaangifte of moet je broker dat doen?

MeDirect is qua app en opvolging in mijn ogen wel niet zo super goed.
In the long run maakt dat beperkte dat je extra hebt qua kosten ook weinig uit. Maar goed op micro niveau is 7,5€ transactiekost wel vervelend.

MeDirect is qua app en opvolging in mijn ogen wel niet zo super goed.
In the long run maakt dat beperkte dat je extra hebt qua kosten ook weinig uit. Maar goed op micro niveau is 7,5€ transactiekost wel vervelend.
Ik las hier iemand zeggen dat de saxo app niet goed is.
Die van medirect is in mijn ogen vele slechter.

Ma hey, het is maar webn en chill voor de dochter (ipv van de klassieke spaarrekening die totaal niets opbracht)

Terug
Bovenaan