ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Riskeer je dan niet dat je achteraf nog gaat moeten betalen, als je die 1,32% nu nog niet betaalt?
Retroactieve stortingen wellicht niet, maar als ge eruit stapt wel als uw broker ook bijstelt naar 1,32%.

Key hier is wel de "als". Kan even goed dat Bolero (en mogelijk andere brokers) hiermee vandaag fout is.

Even nog toevoegen dat ik dit niet gemaakt heb maar dat dit vanuit de belgische FIRE groep komt op Reddit.
Ik denk(?) dat dit allemaal op bolero is. Maar dus niet zeker!!!!

Verdorie, boel weer stuk gezakt en net gisteren gekocht toen het stuk hoger stond. Ik koop ook altijd op de verkeerde momenten :scream:.
Bon, stick to the plan, elke maand aan eenzelfde bedrag inkopen en op LT schone winst behalen zeker?

Alllen,
Ik heb hier enkele pagina's gelezen maar kom niet tot een duidelijk antwoord.

Ik had tot voor kort een bepert aantal ETF's op het platform van Binckbank. Nu is alles sinds deze week overgezet naar Saxo. Als ik correct ben zijn de tarieven daar heel wat hoger dan diegene bij Binck. Ik zoek dus een nieuw platform dat overzichtelijk is en natuurlijk zo een laag mogelijke kosten heeft. Ter info: in de toekomst zou ik graag elke maand een vast bedrag ik denk aan bijvoorbeeld 500 - 1000euro willen storten in de ETF's.

Iemand tips voor een goed platform? Zelf dacht ik bijvoorbeeld al aan Bolero.

edit: Ik zie dat Bolero ongeveer dezelfde tarieven heeft als Saxo. Maar De Giro met hun kernselectie veel voordeliger is. Zijn er grote nadelen om een Nederlands platform te gebruiken?

Merci!

Alllen,
Ik heb hier enkele pagina's gelezen maar kom niet tot een duidelijk antwoord.

Ik had tot voor kort een bepert aantal ETF's op het platform van Binckbank. Nu is alles sinds deze week overgezet naar Saxo. Als ik correct ben zijn de tarieven daar heel wat hoger dan diegene bij Binck. Ik zoek dus een nieuw platform dat overzichtelijk is en natuurlijk zo een laag mogelijke kosten heeft. Ter info: in de toekomst zou ik graag elke maand een vast bedrag ik denk aan bijvoorbeeld 500 - 1000euro willen storten in de ETF's.

Iemand tips voor een goed platform? Zelf dacht ik bijvoorbeeld al aan Bolero.

edit: Ik zie dat Bolero ongeveer dezelfde tarieven heeft als Saxo. Maar De Giro met hun kernselectie veel voordeliger is. Zijn er grote nadelen om een Nederlands platform te gebruiken?

Merci!
Ik doe exact hetgeen je wil gaan doen sinds 2 jaar via degiro. Geen nadelen, integendeel, kan het enkel aanraden. Enigste wat je moet doen is buitenlandse rekening aangeven bij nbb en jaarlijkse belastingaangifte.

Hoe zit dit met etf’s ivm de belasting aangifte via degiro?
Zit momenteel bij bolero sinds een maand of 2 dus kwa aangifte heb ik er nog geen idee van.

Laatst bewerkt:
Als je kapitaliserende ETFs koopt moet je niets doen buiten aangifte van de buitenlandse rekening. De TOB wordt vanzelf afgehouden door Degiro.

Uitkerende ETFs ben ik niet zeker. Die Euronext houden ze zelf ook af als ik me niet vergis, Amerikaanse dan weer niet. Maar weet er het fijne niet van want geen ervaring mee.

Maar ik zou me die administratie besparen en gewoon kapitaliserende ETFs kopen aan 0.12% uit de kernselectie en liefst nog op Euronext Amsterdam (geen connectiviteitskost). Win win win.

Terug
Bovenaan