Op 1 dag maak ik een chat applicatie die versleuteld berichten kan versturen. Dat is kinderspel met de juiste kennis.Die apps gaan ook een voor een ontmanteld worden. Dat er altijd omwegen gevonden zullen worden vind ik echt geen argument om niet te doen.
Ik heb als brave burger wel dingen te verbergen? Het is niet omdat ik niets illegaal doe dat ik alles wil delen.Ik zie dat van de andere kant. Wat heeft die brave burger nu te vrezen van al die controles? Het kan toch alleen maar positief zijn om criminelen op te sporen?
ANPR was destijds ook zoiets, Rudy was er ook tegen, maar heeft Rudy daar al last van gehad (buiten zijn onbetaalde wegentaks)? Er zijn al heel wat gestolen of gesignaleerde auto's uit het verkeer gehaald er mee. Ik trek dan gewoon de lijn door. We worden nu al gefilmd bij elke beweging die we maken in het openbaar, wat is het probleem dan als brave burger om dat ook te kunnen gebruiken om criminelen op te sporen?
Er is een reden dat je de deur van het wc sluit, je bank rekeningen of internet geschiedenis hier niet deelt.
Daarnaast verzuipen politie en justitie al onder het werk. Criminelen pakken kunnen ze al.