Eurovision Song Contest 2023

Dat jaar won die Portugees met zijn hartproblemen, compleet onterecht wat mij betreft maar soit.

Ik had Salvador Sobral één keer gehoord en ik wist meteen dat hij zou winnen.
Puur op persoonlijke smaak, want ik vond die song echt oprecht goed.

Ben ik de enige die denkt dat we wel eens een song hebben die kans maakt om hoog te eindigen?
Zingt steady, catchy 90’s deuntje. Nog wat werk aan de act (die mag gerust wat groter) en iets minder ‘skiën’ als hij aan het zingen is en dat past daar perfect in het lijstje.

Overige kandidaten waren allemaal net niet. Dat iedereen die Cherine tipte daar kan ik niet bij. De opgenomen versie lijkt me nog tof, maar je hoort daar al dat de bewerking veel doet. Live is dat veel te spits/hoog.
Ameerah had potentieel maar zang was te zwak. Starlings was gewoon geen Eurosong nummer.
Hunter Falls, daar moet ik al over nadenken wat dat was. Loredana kan veel beter live normaal en Gala. Tja. Het potentieel zit daar ook goed, maar ik vrees het artistieke daar de overhand aan het nemen is. Ook zowel in het Nederlands als Engels een onsamenhangende uitleg brengen. Dat maakt je verhaal niet sterker..

Je denkt oprecht dat 2 Fabiola het beter had gedaan dan Conchita Wurst en The Common Linnets? :unsure:

In de laatste jaren was naar mijn mening enkel Loïc de grootste kanshebber, maar die had de pech dat het een zeer sterk jaar was. Hij moest toen opboksen tegen Heroes, A Million Voices en die mannen van Il Volo.
Hooverphonic met Luca in 2020 was ook heel goed, spijtig dat Corona toen de boel verkloot heeft.

Maar goed dat the Scarlets niet gewonnen zijn. wat een bleiters en slechte verliezers.

Inderdaad:
"Ontzettend bedankt om ons zo massaal omhoog te stemmen 🤍 1 op 4 mensen hebben gisteren voor "Rollercoaster" gestemd en dat is waanzin", schrijft Tom op zijn sociale media. De kijkers waren duidelijk van het het nummer 'Rollercoaster", maar niet iedereen zal op dezelfde lijn. "(Een deel van) de 15-koppige jury had een ander idee. We zijn dan ook heel teleurgesteld. Er is amper over onze performance, stemmen en muziek gepraat. Het voelde als een gebrek aan respect voor het werk dat hierin is gekropen", gaat Tom verder.

De manier waarop ze dit verwoorden komt op mij gewoon over als de publieke opinie bespelen. Precies of je kan niet achteraf aan één van die juryleden vragen wat ze er echt van vonden of gewoon al eens de mening vragen van iemand anders dan je moeder of een ja knikker. Het is een entertainment show ze gaan daar geen uren spenderen aan de analyse van je performance, stemmen en muziek.

Mocht je dpg media geloven was de show overbodig en mocht de rest hun biezen pakken want het was toch al duidelijk wie zou winnen. Dat kan natuurlijk valse verwachtingen scheppen.

Ondertussen heeft ook PAtje Krimson nog niet door dat hij een draak op de wereld heeft losgelaten. Dan heb ik het niet over Loredana zelf, maar over haar lied.

Geen Songfestival voor Loredana: “Meer respect van vakjury verwacht”

Een toonvaste Chérine had altijd gewonnen.
Die 2 spreeuwen deden me vooral geeuwen.
Blijkbaar zouden haar inears niet goed gewerkt hebben. Heel spijtig want haar vorige performance (zonder die shitshow) was wel heel goed.

Laatst bewerkt:
Ondertussen heeft ook PAtje Krimson nog niet door dat hij een draak op de wereld heeft losgelaten. Dan heb ik het niet over Loredana zelf, maar over haar lied.

Geen Songfestival voor Loredana: “Meer respect van vakjury verwacht”

Een toonvaste Chérine had altijd gewonnen.
Die 2 spreeuwen deden me vooral geeuwen

Loredana is haar heel carrière aant verprutsen door telkens maar weer iets te brengen in die debiele 90’s sound. Op professioneel vlak moet die zo snel mogelijk van Patje af. Nu ook weer met die robot die recht uit de Atmoz van de jaren 90 kwam gelopen. Ma goed. Patje weet het wss wel beter en wie ben ik om daar iets van te zeggen kijkend naar wat ze al bereikt hebben.

Blijkbaar zouden haar inears niet goed gewerkt hebben. Heel spijtig want haar vorige performance (zonder die shitshow was wel heel goed.
Dat is toch veel te hoog dat lied? Om dat op dat tempo te zingen en in die pitch, dat is gedoemd om te mislukken.
Sowieso heeft ze een vrije ’krijsende’ stem, imo.

Ben ik de enige die denkt dat we wel eens een song hebben die kans maakt om hoog te eindigen?
Zingt steady, catchy 90’s deuntje. Nog wat werk aan de act (die mag gerust wat groter) en iets minder ‘skiën’ als hij aan het zingen is en dat past daar perfect in het lijstje.
Ja, jij bent de enige denk ik. Die typische 90’s deuntjes werken totaal niet op het Songfestival. Ook zijn uiterlijk (belachelijke kledij en hoeden) zal zeker niet helpen. Niet voor niks dat België ondertussen al ergens helemaal onderaan bengelt bij de bookmakers.

Het enige nummer dat misschien potentieel had was Oceanside van de Starlings, al de rest was maar erg middelmatig tot ronduit zwak.

Laatst bewerkt:
De Starlings lopen beiden rond met een groot ‘wij zijn échte artiesten’ complex.
Vorig jaar was er die statement met Oekraïne te laten winnen, ik vraag mij af of ze dat nog eens gaan doen?

De Starlings lopen beiden rond met een groot ‘wij zijn échte artiesten’ complex.
Vorig jaar was er die statement met Oekraïne te laten winnen, ik vraag mij af of ze dat nog eens gaan doen?
Ze mogen zichzelf zien als échte artiesten (en ze zullen er waarschijnlijk hard voor werken), maar men kan ze onmogelijk A-artiesten noemen.
Persoonlijk associeer ik ze nog altijd met Tien om te Zien en dat soort toestanden.

Ik ken niet veel van muziek maar ik kan slechte zielloze nummers herkennen en dat hele Because of You is er zo een.
Sneuvelen in de halve finale hoor.
Heb ondertussen dat van Chérine en the Starlings gehoord en beide waren betere songs die hoger zouden eindigen. Honderd procent zeker.

Ook zijn uiterlijk (belachelijke kledij en hoeden) zal zeker niet helpen.

Dat uiterlijk is het enige dat hem misschien nog wel wat punten gaat opleveren op dat carnavalesk festival vol rare kwieten. Maar om hoog te scoren mag er een minimum aan blijven-hangend-melodie in je nummer zitten en helaas pindakaas.

In 1974 gaf de belgische vakjury 0 punten aan ABBA met Waterloo, dat zegt genoeg over vakjury’s...

We hebben onze kans laten liggen in 2014, toen we inplaats van 2fabiola (een naam die in zeer veel landen een belletje doet rinkelen) Een anonieme obese waal gestuurd hebben als vlaamse inzending….

Gisteren was een tenenkrullende show, WTF was dat op mijn scherm.

Is dat echt, van die punten voor Waterloo? :D

Ik weet niet meer juist welk nummer dat was van 2 Fabiola. Het gaat niet altijd om de naam zelf (kijk naar Anouk, of Hooverphonic), maar we maken hier soms echt wel goeie nummers die internationaal zouden kunnen scoren in die context. Moest Regi vorig jaar van Camille haar Vuurwerk een Engelstalige song gemaakt hebben en dat ingestuurd hebben, we stonden op het podium.

ik vind het nummer ook echt matig, maar vind het imago dat belgie ne roze cowboy stuurt echt tot tranen toe lachen ; en dat is voor mij waar eurosong om draait.

Terug
Bovenaan