Eurovision Song Contest 2023

Da's ondertussen ook al 9 jaar geleden ...

Als je naar de jaren van Xandee, Sergio, Kate Ryan en Ishtar kijkt, om te zwijgen van Witloof Bay - mogen we nog ons pollekes kussen. Zijn de laatste jaren allemaal fatsoenlijke nummers, maar bvb Hooverphonic nam zichzelf te serieus en was geen ESC.

Mikken op de finale is goed genoeg, organisatie kost veel te veel.

Dan vergeet je nog het beste dat België ooit gestuurd heeft:

Die zaten al 2168, dus niemand was er al klaar voor.

Hoeveel volk zou er eigenlijk nog naar Eurovision kijken? Toen ik in de lagere school (10-15 jaar geleden) zat keek quasi iedereen die ik kende naar Eurovision. Als ik nu eens rondvraag zijn het alleen de queers die er nog warm voor lopen. 😂 Nuja, als je het ziet, het heeft elk jaar meer en meer weg van een LGBT-bijeenkomst met steeds slechtere muziek.

Geen oude koeien uit de sloot halen hé. Wanneer was dat, eind jaren 80, met een live-orkest?
3 posts naar boven scrollen en je weet het antwoord.

Ivm Clouseau. Ik hoorde ze vroeger graag tijdens mijn jeugd, ik was fan, maar het liedje waarmee ze naar Eurosong gegaan waren, vond ik gewoon 'slecht'. Meteen nadat ze het uitbrachten dat ik: Oh neen dit is een ramp en ik kreeg toen gelijk.
Dat was gewoon een anti clouseau nummer in mijn ogen en zuiver geschreven voor Eurosong, en dat was een foute zet

Maar goed dat is mijn mening. Niet iedereen is het daar mee eens (en dat is OK).

Maar inderdaad ouwe koeien loeien niet meer.

Hoeveel volk zou er eigenlijk nog naar Eurovision kijken? Toen ik in de lagere school (10-15 jaar geleden) zat keek quasi iedereen die ik kende naar Eurovision. Als ik nu eens rondvraag zijn het alleen de queers die er nog warm voor lopen. 😂 Nuja, als je het ziet, het heeft elk jaar meer en meer weg van een LGBT-bijeenkomst met steeds slechtere muziek.
In Vlaanderen toch altijd een dik miljoen denk ik met maxima rond 1.5. Is toch een avondje entertainment. Van veel mensen toch een guilty pleasure ook al geven ze het niet toe

Mogen voor mij sowieso niet door: Peter Van de Veire.
Bro is een beetje afgezaagd geworden.

In Vlaanderen toch altijd een dik miljoen denk ik met maxima rond 1.5. Is toch een avondje entertainment. Van veel mensen toch een guilty pleasure ook al geven ze het niet toe

Het staat hier ook altijd op, maar niemand volgt het eigenlijk en is bezig op z'n smartphone, ...
We kijken ook altijd naar RuPaul's Drag Race, en Eurovision is gewoon een beetje hetzelfde maar dan met muziek, dusja. 😂

Mijn top:

12 Australië
10 Oostenrijk
8 Armenië
7 Cyprus
6 België
5 Litouwen
4 Albanië
3 Polen
2 Estland
1 Slovenië

Georgië
Ijsland
Denemarken
Roemenië
San Marino
Griekenland

Denk dat mijn eerste 6 wel doorgaan. Daarna twijfel ik wel. Georgië, Ijsland en Denemarken kunnen ook wel door. Laatste 3 denk ik echt niet.

Geweldig nummer, maar er is toch nog een pareltje dat je niet mag vergeten

En verder vind ik City Lights het enige nummer van de laatste 10 jaar van alle inzendingen (alle landen), dat nog best OK is. Ik zag dat mijn vrouw aan 't kijken was naar de uitzending, ik bewonder mensen die dat kunnen.

Terug
Bovenaan