EV - Het grote laadkaarten topic

Ondertussen wat geld op die freshmile kaart gezet.

Ging onmiddellijk. Is dus prepaid als je geen abo hebt. En voor bepaalde palen moet er €50 op staat alvorens ze starten. Staat aangegeven in de Freshmile app.

Mijn freshmile kaart is aan mijn kredietkaart gekoppeld en werkt precies toch overal. Ondertussen al een stuk of 20 dc laadsessies mee gedaan. Benieuwd hoe goed ze gaat werken in Duitsland.

Mijn freshmile kaart is aan mijn kredietkaart gekoppeld en werkt precies toch overal. Ondertussen al een stuk of 20 dc laadsessies mee gedaan. Benieuwd hoe goed ze gaat werken in Duitsland.
Abonnement?
Ik heb zonder abonnement. Nu ik er geld op heb gezet werkt ze overal waar ik probeer. Ervoor nergens.

Idem hier. Nog niet getest maar de app zegt duidelijk dat credit card gewoon werkt, het enige dat wordt gevraagd is een reservatie van minstens 50€ bij aanvang laadsessie maar dat is doodnormaal… ik zou dus geen problemen verwachten.
Ik ga alleszins niet beginnen met geld op te laden, dan vliegt ze de vuilbak in.

On another note, Tesla begint meer en meer zijn superchargers open te stellen voor laadpassen! Nog even en ik kan ook professioneel/in België weer gewoon bij Tesla gaan laden :biglaugh:

Van Freshmile, hoe krijg je daar een factuur van? Ik zie precies enkel de mogelijkheid om een csv te downloaden van de laadsessies.

Idem hier. Nog niet getest maar de app zegt duidelijk dat credit card gewoon werkt, het enige dat wordt gevraagd is een reservatie van minstens 50€ bij aanvang laadsessie maar dat is doodnormaal… ik zou dus geen problemen verwachten.
Ik ga alleszins niet beginnen met geld op te laden, dan vliegt ze de vuilbak in.

On another note, Tesla begint meer en meer zijn superchargers open te stellen voor laadpassen! Nog even en ik kan ook professioneel/in België weer gewoon bij Tesla gaan laden :biglaugh:
Ik heb ook bericht gehad van Freshmile dat ik ook zonder te laden overal zou moeten kunnen laden. Maar dat lukte mij nergens....

Ik moet ook zeggen dat ik met mijn Visa kaart nergens kan laden. Geen idee wat het probleem is.

Van Freshmile, hoe krijg je daar een factuur van? Ik zie precies enkel de mogelijkheid om een csv te downloaden van de laadsessies.
Na iedere laadsessie krijg ik een mail met pdf factuur.

Laatst bewerkt:
Ja ben er nu frankrijk, zwitserland en italie mee door gereden. Ik download alles via de app en stuur deze door naar boekhoud software.

Ik heb ook bericht gehad van Freshmile dat ik ook zonder te laden overal zou moeten kunnen laden. Maar dat lukte mij nergens....
Heb nu wel gezien dat die elke keer effectief 50€ blokkeerde. Deze blokkering blijft effectief nog lang staan desondanks dat de laadsessies maar 10 a 20€ zijn.

Dus je moet wel wat geld op je rekening hebben als je op vakantie gaat want elke keer laden is er 50€ onbruikbaar voor even op je rekening.

Heb zo 3x voor minder als 5€ geladen (moest niet maar er was plaats aan de lader) en die houdt 150€ in...

Ik kom hier in FR aan een laadpaal waarop duidelijk staat: 0,33 €/kWh + 0,20 €/min vanaf het zesde uur.
In geen enkele app die ik heb (Chargemap, Shell, Freshmile, Eflux, ...) zijn voorts tarieven te vinden dus ok, weinig vergissing mogelijk denk ik dan. Fair tarief dus gaan met die banaan.

Betaling met bankkaart geeft 2x error dus ik badge met de Freshmile kaart.
Na afloop heb ik betaald: 0,23 €/kWh + 0,04 €/min; voor 37,92 kWh in totaal 17,49 € ofwel 0,46 €/kWh ipv de geafficheerde 0,33 €/kWh...
Ik ga quasi nooit publiek laden (enkel snelladen) en nu weet ik weer waarom :unsure:

Heb van werkgever een "network fleet card" gekregen. Weet iemand als je daarvan ergens een historiek terug kan vinden van de gedane laadsessies?
Heb die kaart proberen te koppelen in de Shell Recharge app, maar krijg melding dat het kaartnummer niet het correcte formaat heeft.

Ik kom hier in FR aan een laadpaal waarop duidelijk staat: 0,33 €/kWh + 0,20 €/min vanaf het zesde uur.
In geen enkele app die ik heb (Chargemap, Shell, Freshmile, Eflux, ...) zijn voorts tarieven te vinden dus ok, weinig vergissing mogelijk denk ik dan. Fair tarief dus gaan met die banaan.

Betaling met bankkaart geeft 2x error dus ik badge met de Freshmile kaart.
Na afloop heb ik betaald: 0,23 €/kWh + 0,04 €/min; voor 37,92 kWh in totaal 17,49 € ofwel 0,46 €/kWh ipv de geafficheerde 0,33 €/kWh...
Ik ga quasi nooit publiek laden (enkel snelladen) en nu weet ik weer waarom :unsure:

Als ze u niet bestolen hebben bij het DC laden zijn ze het vergeten.

Heb nu wel gezien dat die elke keer effectief 50€ blokkeerde. Deze blokkering blijft effectief nog lang staan desondanks dat de laadsessies maar 10 a 20€ zijn.

Dus je moet wel wat geld op je rekening hebben als je op vakantie gaat want elke keer laden is er 50€ onbruikbaar voor even op je rekening.

Heb zo 3x voor minder als 5€ geladen (moest niet maar er was plaats aan de lader) en die houdt 150€ in...
Ik heb dat dus ook. Elke keer je met die freshmile kaart zelfs maar probeert, ook al wil de laadsessie dan niet starten.. wordt er 50 euro geblokkeerd. Ik heb op mijn rekening zo een 4 a 5 tal die "in behandeling" staan. Wel ambetant.. Vraag mij af wanneer die "in behandeling" gaan afgesloten zijn en verdwijnen.

Omdat er op het werk palen van Numobi staan een kaart aangevraagd. Wat een ramp is info vinden, op de site werkt enkel de hoofdpagina en de app is niet te vinden in android PS. Blijkbaar wel gunstig tarief om te laden maar je weet dus niet eens aan welk tarief...

Numobi is nochtans samenwerking van Arval en Engie.. Daar verwacht je toch wel iets van kwaliteit van.. Maar inderdaad, site gebouwd op Hubspot, en er werkt daar niet veel van.

Bij Freshmile kan je in de app zo de factuur openen van je laadsessie, maar bij mij krijg ik een 404 in de browser als ik dat doe.
Lukt dat bij jullie om daar een factuur van te downloaden?

Omdat er op het werk palen van Numobi staan een kaart aangevraagd. Wat een ramp is info vinden, op de site werkt enkel de hoofdpagina en de app is niet te vinden in android PS. Blijkbaar wel gunstig tarief om te laden maar je weet dus niet eens aan welk tarief...
Numobi is 50Five geworden (maar dat communiceert men niet)

Toch maar een vreemde markt die laadkaarten.. Ook zeer amateuristische websites. Na hier wat te lezen heb ik dan maar een freshmile en een e-flux kaart aangevraagd in de hoop zo overal te kunnen laden. Bij superchargers kan ik ook nog gaan gelukkig.

Weet iemand of je bij gabriels snelladers een laadpas nodig hebt?
Of kan je gewoon met bankcontact laden en betalen?
Zou uitaonderlijk een lange trip moeten doen.
StationDuffel of deurne zou ik moeten gaan laden.

Terug
Bovenaan