Chauffagist
Well-known member
Probleem is dat in dit geval niemand de woning kan houden? Tenzij z'n ex een hoger inkomen heeft/of veel krijgt van ouders
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Iedere notaris kan je dit trouwens tot op de eurocent zeggen. Lijkt me iets betrouwbaarder dan eender welke persoon op een online forum.
Los van alles: met €2000 netto gaan wonen in een huis van 450k is geen goed idee. Daar moet je niet lang voor gestudeerd hebben.
Ik had als vrijgezel ook €2000 netto en een lening van €400. Tijd van mijn leven gehad toen![]()
.Ugh, ik snap er helemaal niets meer van! Want dan heeft ze toch ook nog recht op haar deel van wat reeds werd afbetaald?
Correctemundo, blijft uiteindelijk speculatie. Maar door het op een forum te vragen, weet je dat je uiteindelijk speculatie krijgt. En dient die speculatie dan ook enkel om de OP extra info te verschaffen voor zijn vragen aan die professional en dan eventueel met hetgeen in deze thread staat zelfs al vragen te stellen op die antwoorden van de vragen (ad infinitum...).Zoals eerder al gezegd kan hij beter naar een professional gaan, notaris.. Hier op het forum is het pure speculatie en slechts één kant van het verhaal.
Ja het deel dat afbetaald is moet er ook nog eens bij gerekend worden.Ugh, ik snap er helemaal niets meer van! Want dan heeft ze toch ook nog recht op haar deel van wat reeds werd afbetaald?
Niets van, nu zijn we wel benieuwd naar welk compromissen jullie uiteindelijk gaan bereiken he!Mocht er mod meekijken, hier mag slotje op

Belangrijke sidenote, wellicht implied want dat is uiteindelijk de oorspronkelijke vraag, maar benoem het liever :Ja het deel dat afbetaald is moet er ook nog eens bij gerekend worden.
Eigenlijk is het in mijn ogen simpel, hoeveel zou je krijgen als je het huis verkoopt?
Trek daar het nog te betalen lening gedeelte van af.
En de rest deel je door 2. En dat is dan het getal dat je nodig hebt om de ander uit te betalen.
(In geval van 50/50 verdeling dan toch)
VerkopenProbleem is dat in dit geval niemand de woning kan houden? Tenzij z'n ex een hoger inkomen heeft/of veel krijgt van ouders
Ik zie persoonlijk het nut niet ervan in om een topic te sluiten enkel omdat je zelf je eigen antwoord kreeg (tenzij het hier uit de hand zou lopen qua insinuaties)Ik ben in ieder geval al wat wijzer geworden en bedank iedereen hun input!
Mocht er mod meekijken, hier mag slotje op
Absoluut niet als hij én 200k én de uitkoopsom moet lenen. Met zijn inkomen kan hij tussen de 700 en 1000 afbetalen, afhankelijk van wat ze al dan niet willen meerekenen als loon.Moet zeker mogelijk zijn om dit te financieren.
Waardoor hij dus ook al een deel had afbetaald van de schuld.Ik ken een niet zo snuggere persoon die destijds gebouwd heeft op een grond die hij gratis van thuis had gekregen. Dan met zijn partner zwaar geleend voor de bouw van hun decadente villa. Vijftien jaar later gescheiden
Iets wat dus uiterst zelden wordt toegestaan, langer dan 30j afbetalen.en ondanks zijn hongerloontje heeft die zich laten verleiden om een wurglening af te sluiten zodat hij de schijn hoog kon houden in het dorp. Nadeel is wel dat die man pas op zijn 70ste schuldenvrij is, en dus in totaal 40 jaar voor zijn huis heeft afbetaald, ondanks gratis grond.
Hoe komt het eigenlijk? Het gaat zo snel van de grote stap om samen een huis te bouwen, naar verkoop 4 maanden later?We wonen er in sinds mei 2022.
Tussen een huis bouwen en erin trekken zit natuurlijk meer dan 4 maand tijd, eerder 2j.Hoe komt het eigenlijk? Het gaat zo snel van de grote stap om samen een huis te bouwen, naar verkoop 4 maanden later?

Covid alleen heeft al meer relatiebreuken veroorzaakt/bespoedigd en dat dan nog los van de extra stress die bouwen met zich meebrengt in tijden waar het financiële plaatje compleet afwijkt van wat in 2020 werd gebudgetteerd.En op 2 jaar mekaar beu zijn, is vandaag de dag normaal![]()
Vergeet ook de miseritax (registratierechten) niet dat hij moet betalen op die 225k, is 2.5% voor feitelijk samenwonenden en 1% voor gehuwden of wettelijk samenwoonden langer dan 1 jaar. Dat is ook weeral 2250-5625 euro. Dat kan je er ook nog bij gaan lenen.
Dit is trouwens een vrij compleet artikel.![]()
Wat met de gezinswoning? | notaris.be
Wat kan je allemaal regelen met betrekking tot de gezinswoning na een relatiebreuk?www.notaris.be