F1 2021

F1 2021

Ik rij met een stuur maar ben eigenlijk nog wat aan het prutsen met de instellingen omdat sommige bochten(Monaco) echt te scherp zijn momenteel.

Iemand soms een idee of ik onderstaand probleem kan oplossen of iets verbeteren?

Ben f1 beginnen spelen via een hdmi kabel naar mijn 50" tv (Sony KDL 50W828. 1080p en 100hz). Echter heb ik toch last van ghosting. het antennetje dat ik 5 keer zie en stickers op de spiegels die precies met een rekker achterna getrokken worden. Iets dat ik moet uitzetten in mijn settings ofzo? Motion blur staat alleszinds uit

Ik denk dat ik voor mezelf de perfecte setting heb gevonden voor het stuurwiel.

Bij calibration pas ik enkel 'steering linearity' aan naar 75. Dat zorgt ervoor dat de minste steering input er niet voor zorgt dat je wagen constant keihard van richting verandert.

Bij vibration en force feedback zet ik alles een beetje lager zodat je toch niet te veel aan dat stuur moet sleuren om in te draaien, maar toch nog goede feedback krijg:
Vibration & Force Feedback Strength: 40
On Track Effects: 20
Rumble Strip Effects: 30
Off Track Effects: 20
Wheel damper: 15
Understeer enhance: On
Maximum Wheel rotation: 300 (zo hoef je niet zo ver te draaien aan je stuur)

Derde seizoen in My Team, na 5 GP's:
ik heb alle development op PU na volledig gemaxt. PU moet nog efkes wachten, want heb niet genoeg geld om de vereiste fabrieksupgrade uit te voeren. ik heb met voorsprong de beste wagen nu ook. mijn 2de piloot is David Coulthard, beste piloot op de grid. (het team heeft hem al 2 zeges gekost met tactische blunders: in China bvb hem nog binnenhalen voor hards, terwijl het al een paar ronden aan het regenen was. 2 ronden later waren inters nodig. op het einde nog 2 stints van telkens 4 ronden softs :wallbash:. In Imola met relatief verse mediums, op 8 ronden van het einde binnengehaald voor softs, voor de SC. telkens lag hij dus op kop, maar hij finishte 8ste. voor de rest heeft hij een 2de plaats en een zege gehaald)

is dat nu een gedacht van mij, of is het wel héél simpel zo? het is niet alsof mijn difficulty zo staat, dat ik elke race iedereen naar huis rijd. in tegendeel, ik heb zelf nog maar 1x gewonnen, ik denk dat ik de eerste 2 seizoenen nauwelijks 10x punten heb gepakt.
Eind vorig seizoen kon ik zelfs gemakkelijke resource punten sparen, want mijn fabrieken waren niet mee geëvolueerd wegens geld gebrek (ik heb niet eens 4 minor sponsors)

My Team career zou 10 seizoenen moeten zijn, maar aan dit tempo heb ik alles al gewonnen na dit seizoen. of ik pak Senna voor volgend seizoen, dan komt het dan wel.

Derde seizoen in My Team, na 5 GP's:
ik heb alle development op PU na volledig gemaxt. PU moet nog efkes wachten, want heb niet genoeg geld om de vereiste fabrieksupgrade uit te voeren. ik heb met voorsprong de beste wagen nu ook. mijn 2de piloot is David Coulthard, beste piloot op de grid. (het team heeft hem al 2 zeges gekost met tactische blunders: in China bvb hem nog binnenhalen voor hards, terwijl het al een paar ronden aan het regenen was. 2 ronden later waren inters nodig. op het einde nog 2 stints van telkens 4 ronden softs :wallbash:. In Imola met relatief verse mediums, op 8 ronden van het einde binnengehaald voor softs, voor de SC. telkens lag hij dus op kop, maar hij finishte 8ste. voor de rest heeft hij een 2de plaats en een zege gehaald)

is dat nu een gedacht van mij, of is het wel héél simpel zo? het is niet alsof mijn difficulty zo staat, dat ik elke race iedereen naar huis rijd. in tegendeel, ik heb zelf nog maar 1x gewonnen, ik denk dat ik de eerste 2 seizoenen nauwelijks 10x punten heb gepakt.
Eind vorig seizoen kon ik zelfs gemakkelijke resource punten sparen, want mijn fabrieken waren niet mee geëvolueerd wegens geld gebrek (ik heb niet eens 4 minor sponsors)

My Team career zou 10 seizoenen moeten zijn, maar aan dit tempo heb ik alles al gewonnen na dit seizoen. of ik pak Senna voor volgend seizoen, dan komt het dan wel.

In F1 2019 en F1 2020 had ik hetzelfde in MyTeam. Ik ben dan dit jaar eens begonnen aan een gewone career bij Ferrari.
Nu in S3 en ik heb de derde beste wagen. Af en toe eens een race winnen om dan in andere net top10 te rijden.

Ik vind de AI's op de verschillende circuits zeer gevarieerd. Van soms te slecht naar veel te goed.
In career staat AI op 90, maar als ik een gewone GP rijdt zet ik die op 95.

Wat mij al jaren opvalt is dat de AI in quali veel beter is dan hun racepace.

Om terug te komen op 10 seizoenen, dat zou voor mij echt veel te veel zijn wegens tijdsgebrek. Als het te makkelijk is kan je toch gewoon je AI met 5 of 10 omhoog zetten. Dan is er terug de uitdaging, ook al heb je de beste wagen. Vroeg of laat zijn de Merc en de RB's ook maxxed.

ja, maar da's het probleem dus niet he. ikzelf wordt geen kampioen. mijn teammate rijdt gewoon altijd vooraan, behalve domme tactieken.
terwijl alles maar average is, en hij zelf maar een average basis score is, die hem door mijn average facilities de beste piloot op de grid maken.

ja, maar da's het probleem dus niet he. ikzelf wordt geen kampioen. mijn teammate rijdt gewoon altijd vooraan, behalve domme tactieken.
terwijl alles maar average is, en hij zelf maar een average basis score is, die hem door mijn average facilities de beste piloot op de grid maken.

Kende het probleem in vorige game.
Nu zit ik nog niet aan die fase. Maar los het op door mazeSpin ofzo als ploegmaat aan te werven.

Ik zit nu einde S3 en Leclercq begint me toch ook meer en meer te kloppen.

Vooral circuits met lange snelle bochten heeft de AI speciale plakbanden :(

ik denk, als heel uw staff facility op max staat, dat je Nissany of zo moet nemen om geen rated 100 teammate te hebben :lol:

De game is gwn shit... Alles is veel te ongebalanceerd en voelt snel repetitief aan... Ik heb wrs nog geen 10 uur F1 2021 gespeeld.... Ook de AI is nog altijd belachelijk, in qualy bloedsnel, in de race makke lammekes en ook nog eens slecht op de ene track, te goed op de andere.

Aan mijn eerste seizoen begonnen bij Williams.

Redelijk frustrerend. Kwalificeer ik mij eindelijk als 10de. Krijg ik 1 of andere onduidelijke penalty waardoor ik opeens laatste sta.

Ook tijdens de race dat ik opeens langs de kant sta door mijn motor die in het rood staat. Moet ik die dan vervangen achteraf?

volg je F1? als je wat F1 kent, zullen de penalty's niet meer zo onduidelijk zijn. onterecht en onfair, dat dan weer wel ;)
ik denk dat als uw motor in het rood staat, en je daardoor moet opgeven, het vrij duidelijk is dat je een nieuwe motor gaat moeten steken, ja. eigenlijk zou je dat al moeten doen als het onderdeel in het oranje staat, tbh.

volg je F1? als je wat F1 kent, zullen de penalty's niet meer zo onduidelijk zijn. onterecht en onfair, dat dan weer wel ;)
ik denk dat als uw motor in het rood staat, en je daardoor moet opgeven, het vrij duidelijk is dat je een nieuwe motor gaat moeten steken, ja. eigenlijk zou je dat al moeten doen als het onderdeel in het oranje staat, tbh.
Ik heb het vroeger gevolgd, en ben het vorig jaar opnieuw beginnen volgen. Dus de regels daar heb ik nog wat studeer werk aan. Het game helpt alleszins. :)

Terug
Bovenaan