Facebook leak

Volgens mij heeft het ook te maken met hoe je u moet aanmelden. Of je tweestapsverificatie gebruikt of niet, als je dit mss niet gebruikt was het gsm nummer en gegevens makkelijker te achterhalen.
Ik gebruik tweestapsverificatie en mijn profiel is volledig afgeschermd op ieder vlak.

Die tweestapsverificatie is trouwens de enige reden waarom ik mijn gsm nummer heb gebruikt op Facebook.

Woehoe ik zit er ook bij :D .

Maar wat maakt het uit alles wat ik op internet doe ga ik vanuit dat dat geweten is door veel meer mensen dan je denkt, het zij zo.
Het gaat niet zozeer over dat mensen zien wat je doet of niet online. Maar hoe meer informatie scammers over u hebben, hoe makkelijker het is om u te phishen. Nu zal jij er misschien niet meteen intrappen, maar ik denk dan bijvoorbeeld aan de oudere mensen die sowieso al makkelijkere slachtoffers vormen.

Maar bij deze lek gaat het wel over mensen die zelf hun telefoonnummer hebben ingevuld op hun profiel en in hun instellingen niet deftig hebben afgeschermd. Dat is iets heel anders dan FB die uw nummer heeft vanwege Whatsapp te gebruiken.
Ah ok. Dat wist ik niet.
Ik ben er in ieder geval niet bij, evenals de dochter. Maar mijn vrouw heeft het vlaggen

Ah ok. Dat wist ik niet.
Ik ben er in ieder geval niet bij, evenals de dochter. Maar mijn vrouw heeft het vlaggen
Heeft er ook totaal niks mee te maken of het nu wel of niet afgeschermd was. Als het niet afgeschermd is dan is het ook geen leak, dan kan heel de wereld het sowieso zien. 🙄

Heeft er ook totaal niks mee te maken of het nu wel of niet afgeschermd was. Als het niet afgeschermd is dan is het ook geen leak, dan kan heel de wereld het sowieso zien. 🙄
Idd. Zover was ik al mee 😀
Nu ja, vroeger stonden de telefoonnummers ook in een telefoonboek en had iedereen toegang.

Volgens mij heeft het ook te maken met hoe je u moet aanmelden. Of je tweestapsverificatie gebruikt of niet, als je dit mss niet gebruikt was het gsm nummer en gegevens makkelijker te achterhalen.

Ik betwijfel het. Ik zit erbij, maar m'n vrouw niet. En we gebruiken beiden die tweestapsverificatie.

Ook erbij, maar ik lig er niet van wakker. Ik pak buitenlandse telefoons die ik niet verwacht of niet ken toch al nooit op.

Je kan toch aanzetten in de instellingen dat onbekende nummers direct doorgeschakeld worden naar voicemail?
hier er ook bij, maar lig er niet wakker van

Mezelf, vriendin, ouders, broer en (schoon)zus zitten er allemaal niet bij volgens die site. Nice. :cool:

Ik gebruik tweestapsverificatie en mijn profiel is volledig afgeschermd op ieder vlak.

Die tweestapsverificatie is trouwens de enige reden waarom ik mijn gsm nummer heb gebruikt op Facebook.
Same. En ik heb het ook vlaggen. Ik denk als je jou data op facebook hebt staan, maakt het géén moer uit hoe zwak of sterk je alles voor het overige hebt afgeschermd. Door dat lek hebben ze gewoon al uw gegevens die op facebook staan. Amen.

Ja lap, ik zit er ook tussen. Weeral meer kans om gescammed te worden. Een vindingrijke crimineel kan met die data echt wel wat aanvangen.
Ik vraag me wel af, als een hacker erin slaagt uw bankrekening leeg te roven wegens identiteitsfraude en trukjes met uw gestolen data/gegevens, moet de bank u dan terugbetalen? Ik heb nog nooit in praktijk gehoord dat een hacker daarin effectief geslaagd is, maar wat nog nooit gebeurd is, kan nog altijd komen.

En dan bedoel ik hiermee niet dat je zelf in de val bent getrapt en een actie uitgevoerd hebt (dan zegt de bank: Jammer maar helaas, kust uw klote), maar dat een hacker eigenhandig uw geld steelt zonder uw eigen tussenkomst.

Laatst bewerkt:
Dat van mij niet, maar van m'n ma wel. En zij had de afgelopen week al een hoop telefoontjes van een onbekend nummer gekregen. Heeft er dus wsl wel mee te maken.

De gegevens die ze nu vrijgeven zijn al van 2018.
Dan vind ik het heel straf dat mijn nummer er tussen zit. 200% zeker dat ik mijn gsm nummer nooit op mijn profiel ingevuld heb want ik wou niet dat iedereen in mijn vriendenlijst mijn nummer kon zien.

WhatsApp heb ik nog maar recent en de enige manier waarop mijn gsm nummer gebruikt is geweest is voor die tweestapsverificatie.

Paar jaar geleden was dit nog een drama.
Ondertussen weet iedereen toch dat internet en privacy een illusie zijn.

Ik lig er niet wakker van

Terug
Bovenaan