Fantasy Boeken

Plus dat de reeks met iedere nieuwe boek meer en meer afglijdt naar Marvel toestanden. De hoofdpersonages worden krachtiger en krachtiger en ze vormen een waar sterrenensemble. Elk zijn ding natuurlijk, maar hoe zeer ik ook genoot van de eerste delen, echt uitkijken naar de afsluiter van de cyclus doe ik ondertussen niet meer....

Voor de geinteresseerden met een Kindle, op Amazon.de zijn alle tot dusver verschenen boeken van A Song of Ice and Fire van G.R.R. Martin gebundeld te verkrijgen voor amper 3,5 euro.
Ik heb de NL en de UK websites gechecked, maar daar is het nog steeds 18-20 euro (wat nog altijd goedkoop is voor 5 boeken).

Link: https://www.amazon.de/-/en/George-R-R-Martin-ebook/dp/B007B5EDEG/

Hoewel de serie mogelijks nooit afgemaakt zal worden, waren de eerste drie boeken wel van uitzonderlijk hoog niveau en behouden ze hun herleeswaarde.

Long shot maar hier even proberen voor ik het ergens anders ga zoeken. Toevallig iemand die de volledige reeks van Malazan heeft en wil verkopen? Ben al even aan het kijken maar op 2dehands komen ze niet echt naar boven (ofwel mis ik ze altijd).

Thx!

Long shot maar hier even proberen voor ik het ergens anders ga zoeken. Toevallig iemand die de volledige reeks van Malazan heeft en wil verkopen? Ben al even aan het kijken maar op 2dehands komen ze niet echt naar boven (ofwel mis ik ze altijd).

Thx!

Geen idee om ze als e-boek aan te kopen? Scheelt vaak in de prijs.

Doet me er trouwens aan denken, voor de fans, Broken Binding (een uitgeverij van luxe edities) is een luxe editie van de Malazan-reeks aan het voorbereiden voor 2024. Begin maar al te sparen, prijs zal waarschijnlijk rond de 400 euro liggen.

Edit: via humblebundle kan je alle Steven Erikson e-books kopen voor maar 17 euro:

Laatst bewerkt:

Doet me er trouwens aan denken, voor de fans, Broken Binding (een uitgeverij van luxe edities) is een luxe editie van de Malazan-reeks aan het voorbereiden voor 2024. Begin maar al te sparen, prijs zal waarschijnlijk rond de 400 euro liggen.

Edit: via humblebundle kan je alle Steven Erikson e-books kopen voor maar 17 euro:
Heb helaas geen e-reader, wel al paar keer overwogen. thx voor de links!

Heb helaas geen e-reader, wel al paar keer overwogen. thx voor de links!

Je kan op de GSM verscheidene e-reader apps installeren. En hoewel het initieel wat vreemd klinkt om op de GSM te lezen, kan ik uit ervaring spreken dat het snel went en vlotjes gaat. En ik lees ook veelal dikke Fantasy-boeken.

Dat zou ik met plezier betalen; 40-50 euro voor deftige kwaliteit hardcover is nog schappelijk.

Net klaar met House of Chains. Heeft me minder gegrepen dan de vorige twee maar de evolutie van Karsa was wel mooi om te zien. Heb ook het gevoel dat dit eerder een soort van overgangsboek was met introducties naar nieuwe verhaallijnen en personages. Erikson getuigt wel van durf om het hele boek lang toe te werken naar een epische veldslag en die dan gewoon niet te laten plaatsvinden :biglaugh: Ook het eerste deel van het boek is redelijk uniek, alsof je een andere serie aan het lezen bent.

Ik vond veel stukken met Karsa echt grappig. Maar Malazan zit eigenlijk wel vol met interessante personages + ook zalig hoe in veel van de boeken tegen het einde verhaallijnen samenkomen, dan alles in een stroomversnelling komt en er een climax volgt. Ik heb vooral afgezien met uiteenzettingen over de Tiste Edur in Midnight Tides qua saaiheid.

Zelf ondertussen voor de eerste keer bezig aan Wheel of Time, vind ik persoonlijk eerlijk gezegd wel een pak minder. Zit ondertussen ergens in Lord of Chaos, maar 'k lees eigenlijk enkel nog voort als ik niks beter te doen heb (op de trein of zo). Meeste karakters boeien me maar matig en ik vind het verhaal ook echt wel heel traag. Misschien zou ik beter de moeite nemen om een andere reeks te zoeken die me beter ligt 😅

Zelf ondertussen voor de eerste keer bezig aan Wheel of Time, vind ik persoonlijk eerlijk gezegd wel een pak minder. Zit ondertussen ergens in Lord of Chaos, maar 'k lees eigenlijk enkel nog voort als ik niks beter te doen heb (op de trein of zo). Meeste karakters boeien me maar matig en ik vind het verhaal ook echt wel heel traag. Misschien zou ik beter de moeite nemen om een andere reeks te zoeken die me beter ligt 😅
Hier hetzelfde, zat ergens boek 5 of 6 denk ik en het gewoon opgegeven want het werd meer en meer een hate read voor mij...

Hier hetzelfde, zat ergens boek 5 of 6 denk ik en het gewoon opgegeven want het werd meer en meer een hate read voor mij...

Ik ook na boek 4... Hoewel het verhaal en de wereld mij opzich wel aanspraak waren de boeken gewoon te lang en saai. Ik vond geen enkel personage echt leuk en ik had ergens gelezen dat
Rand met verschillende vrouwen eindigt
en dat is nu een van de weinige dingen die ik liever niet lees in een boek. Boeiende personages hadden mij misschien nog kunnen overtuigen maar helaas.

Ik ook na boek 4... Hoewel het verhaal en de wereld mij opzich wel aanspraak waren de boeken gewoon te lang en saai. Ik vond geen enkel personage echt leuk en ik had ergens gelezen dat
Rand met verschillende vrouwen eindigt
en dat is nu een van de weinige dingen die ik liever niet lees in een boek. Boeiende personages hadden mij misschien nog kunnen overtuigen maar helaas.

Grappig, dat is net wat mij deed doorlezen...

Ik heb mijn re-read voorlopig gepauzeerd bij Winter's Heart. Ik vind het eerste boek nog altijd het beste. Dat gevoel van avontuur en gevaar ruimt meer en meer plaats voor politiek intrige.

Ik heb die Malazan boeken gekocht vanop Humble Bundle, dank u Generaal.

Heb wel al een pauze moeten nemen toen ik de dramatis personae van het eerste boek door nam. Morgen de tweede helft daarvan!

Terug
Bovenaan