In mijn tienerjaren las ik veel fantasy (Tolkien en Raymond E. Feist voornamelijk (en Harry Potter als je dat kan meetellen), maar ik ben ook bekend met reeksen zoals Dune), maar daarna kreeg ik er een beetje een hekel aan. Te uitgebreide verhalen, te veel personages, te traag en te ingewikkelde systemen/werelden soms.
Ik krijg nu echter toch af en toe zin om een keer wild te doen en een fantasy reeks te lezen om eens een grote afwisseling qua genre te hebben. Momenteel lees ik voornamelijk contemporary en het liefst nog lekker emotioneel met een beetje romantiek, dus ik wil wel eens ontsnappen naar een andere wereld
.
Brandon Sanderson lijkt een logische auteur om eens iets van te lezen. Zowel de Mistborn trilogy als de eerste boeken van Stormlight Archive zijn goedkoop te vinden in een Engelstalige box. Het is ook al weer enkele jaren geleden dat ik in het Engels las, maar dat zal wel lukken na een beetje aanpassing in het begin. Misschien is Tress of the Emerald Sea ook wel een goede standalone is om eens kennis te maken met Sanderson?
Ik zag echter dat de The Liveship Traders van Robin Hobb ook wel goede reviews krijgt. Dat is ook één van die auteurs die ik wel ken omwille van de vele reeksen, maar waar ik nooit iets van gelezen heb.
De Broken Empire trilogie van Mark Lawrence kwam ik hier ook tegen en lijkt wat meer toegankelijk te zijn, maar heeft toch wat minder positieve reviews.
The Priory of the Orange Tree heb ik al een hele tijd in mijn boekenkast staan, maar ik vrees dat dit een boek is dat me gaat teleurstellen omwille van de hype erover
. Ik ben ook wel bekend met de iets meer YA gerichte fantasy auteurs zoals Sarah J Maas, Leigh Bardugo en Holly Black, maar daar wil ik nu liever van wegblijven.
Ik ben momenteel dus even vast aan het lopen in welke reeks ik zou moeten starten, dus ik roep graag jullie hulp in
.
Tips dus voor de ideale reeks om eens opnieuw in een fantasy wereld te duiken? Extra punten indien er ook een mannelijk hoofdpersonage is.
Ik krijg nu echter toch af en toe zin om een keer wild te doen en een fantasy reeks te lezen om eens een grote afwisseling qua genre te hebben. Momenteel lees ik voornamelijk contemporary en het liefst nog lekker emotioneel met een beetje romantiek, dus ik wil wel eens ontsnappen naar een andere wereld
.Brandon Sanderson lijkt een logische auteur om eens iets van te lezen. Zowel de Mistborn trilogy als de eerste boeken van Stormlight Archive zijn goedkoop te vinden in een Engelstalige box. Het is ook al weer enkele jaren geleden dat ik in het Engels las, maar dat zal wel lukken na een beetje aanpassing in het begin. Misschien is Tress of the Emerald Sea ook wel een goede standalone is om eens kennis te maken met Sanderson?
Ik zag echter dat de The Liveship Traders van Robin Hobb ook wel goede reviews krijgt. Dat is ook één van die auteurs die ik wel ken omwille van de vele reeksen, maar waar ik nooit iets van gelezen heb.
De Broken Empire trilogie van Mark Lawrence kwam ik hier ook tegen en lijkt wat meer toegankelijk te zijn, maar heeft toch wat minder positieve reviews.
The Priory of the Orange Tree heb ik al een hele tijd in mijn boekenkast staan, maar ik vrees dat dit een boek is dat me gaat teleurstellen omwille van de hype erover
. Ik ben ook wel bekend met de iets meer YA gerichte fantasy auteurs zoals Sarah J Maas, Leigh Bardugo en Holly Black, maar daar wil ik nu liever van wegblijven.Ik ben momenteel dus even vast aan het lopen in welke reeks ik zou moeten starten, dus ik roep graag jullie hulp in
.Tips dus voor de ideale reeks om eens opnieuw in een fantasy wereld te duiken? Extra punten indien er ook een mannelijk hoofdpersonage is.
Laatst bewerkt:

.
.
. Helaas raak je er gewoon niet onderuit. Heel veel mensen hebben graag hun kotjes. En die kotjes worden, naar mijn gevoel, ervaring en de discussie die er al over heb gehoord/gelezen, soms verkeerd gebruikt én zelfs gebruikt om werken als minderwaardig te bestempelen.

Alhoewel ik zie dat er blijkbaar nog niet zo veel nederlandstalige vertalingen zijn van zijn boeken...