Fantasy Boeken

Nog een maandje.

Las ergens in de comments dat je invoerrechten moet betalen gezien het van de VK komt?

Dus 175 euro voor de set van 3 boeken, dan nog verzendkosten (wrs 20 euro) en invoerrechten. Uiteindelijk kost zal dus dichter bij de 240/250 euro liggen waarschijnlijk. Voor 3 boeken.
Gaat dan neerkomen op bijna 1000 euro voor gans de serie. Prijzig :laugh:
Voor bedragen hoger dan 150 euro betaal je normaal importkosten uit de UK. Dat wordt wel een zware boterham dan :biglaugh: Hopelijk vinden ze er een oplossing voor. Voor de zaken die ik besteld heb, kreeg ik shipping van 15 euro aangerekend.

A dance with dragons - George R R Martin

Enorme verbetering tegenover de vorige. Veel meer boeiende verhaallijnen en personages, terug meer intriges en politieke spelletjes. Ok een half depressieve Tyrion is soms wat repetitief maar verder weinig minpunten hier.

En nu maar hopen dat den George Winds of Winter nog afkrijgt

De oorlogen van de verrezen wereld - de moordenaarsgilde Licia Troisi.

Niet helemaal overtuigd, niet het slechtste die ik ooit van fantasy gelezen heb. Maar het kan zeker beter. Nog niet zeker of ik mij aan de vervolgen zal wagen.

Ook grote fan hier. Boeken 5 en 6 zijn wat minder, maar boeken 1 tot en met 4 zijn echt geweldig. Ook het einde vond ik echt ontzettens sterk.

Ook grote fan hier. Boeken 5 en 6 zijn wat minder, maar boeken 1 tot en met 4 zijn echt geweldig. Ook het einde vond ik echt ontzettens sterk.
1 was ok, esoterisch bij momenten (maar het mysterie niveau was top hierin). In boek 2 komt het verhaal pas op gang.
Het einde in de laatste boek, de laatste hoofdstukken vond ik één van de beste eindes ooit, ik leefde er enorm naartoe.

Kheb dat eerste ooit eens gelezen en vond dat echt "vreemd". Maar kwil dat wel sowieso nog eens van de start proberen.

Broken Binding heeft de visuele aspecten vrijgegeven van de eerste 3 Malazan boeken:

adzm56g.jpeg

@StevenFM Ze hebben ook gecommuniceerd dat EU-klanten het pakket in twee delen kunnen bestellen (boek 1-2, en boek 3) om zo die invoerrechten te omzeilen.

Ik denk dat ik het uiteindelijk toch ga laten schieten. Ze zijn heel mooi en ik zou ze dolgraag hebben, maar ik kan ze me helaas gewoon niet veroorloven. ~55£ per boek (incl verzendkosten) is gewoon teveel, zeker omdat het een 10-boekenserie betreft. Gaat uiteindelijk neerkomen op 500-600£. Als het een trilogie was, tot daaraan toe. Jammerkes.

Shadow of the gods
1ste boek van de triologie, het is een spannend fantasy boek dat zich afspeelt in de vikingen tijd met verschillende monsters die erin voorkomen zoals Ogers. Het leest heel vlot.

Shadow of the gods
1ste boek van de triologie, het is een spannend fantasy boek dat zich afspeelt in de vikingen tijd met verschillende monsters die erin voorkomen zoals Ogers. Het leest heel vlot.

Laatste deel van die trilogie komt op 22 Oktober uit. Heb nog geen enkel boek van Gwynne gelezen, maar hoor niets dan goeds. Ben van plan The Faitful and the Fallen in September te lezen, Of Blood and Bone in Oktober en The Boodsworn (waarover je spreekt) in December nadat ik in November/December Stormlight Archive heb (her)lezen.

Kijk er wel naar uit.

Laatste deel van die trilogie komt op 22 Oktober uit. Heb nog geen enkel boek van Gwynne gelezen, maar hoor niets dan goeds. Ben van plan The Faitful and the Fallen in September te lezen, Of Blood and Bone in Oktober en The Boodsworn (waarover je spreekt) in December nadat ik in November/December Stormlight Archive heb (her)lezen.

Kijk er wel naar uit.

The Faithful and the Fallen is zo leuk. Klassieke hero's journey. Ik vind de vervolg serie Of Blood and Bones wel een stuk minder. Ik denk dat ik na boek 1 niet heb verder gelezen. De personages boeiden mij echt niet 😅.

Faithful and the Fallen is zeker wel de moeite waard. Een aangename schrijfstijl en een goeie mix van clichés en originele uitwerking alhoewel er naar mijn gevoel meer in zat om nog beter te breken met bepaalde "tradities" in het genre.
Het vervolg was merkbaar minder vond ik.

Momenteel op vakantie bezig aan The Covenant of Steel trilogie van Anthony Ryan, nu 3/4de door boek 2. Niet slecht, ook geen echte hoogvlieger, ondanks alle lof die het precies krijgt. De schrijver heeft de neiging te beschrijvend te werk te gaan, heel veel (fysieke) worldbuilding maar weinig inhoudelijke dus de meerwaarde van een bergketen tot op de kiezel te omschrijven is erg beperkt. Zeker omdat ik, desondanks, bvb toch ook geen idee van afstand,tijd,grootte meekrijg.
Schrjver heeft precies ook de neiging om in "word of the day" te vervallen waar sommige uitdrukkingen of termen verdacht vaak voorkomen in een hoofdstuk.
Plot-vooruitgang is naar mijn gevoel ook met horten en stoten, een Aha-erlebnis hier, wat introspectie in gevangenschap daar, misschien nog eens een Deus ex voor de afwisseling....

De nogal dunne spoeling aan personages helpt ook niet echt dan.
Al bij al sta ik niet te springen zijn andere werken te lezen maar zal ik ze wss wel eens checken. Ik denk dat hij gebaat zou zijn met een andere (betere?) editor, tot nu toe kan vlot 10-15% geschrapt worden zonder veel verlies

Iemand een aanrader voor een stand alone fantasy book (dus geen deel van een reeks)? Als ik online zoek, kom ik heel vaak reeksen tegen en ben nu recent terug beginnen lezen en wil dus eerst genoeg afwisseling inbouwen voor ik aan zo’n reeksen begin.

Los uit het hoofd, enkele boeken dat ik zo kan opnoemen en die zich ergens in de vele boekenkasten bevinden.

Neil Gaiman - Neverwhere / Stardust (mogelijks ook American Gods)
Roger Zelazny - A Night in the Lonesome October
William Goldman - The Princess Bride

En misschien een beetje vreemd om hier op te duiken:

Stephen King - The Eyes of the Dragon

En misschien een beetje vreemd om hier op te duiken:

Stephen King - The Eyes of the Dragon
Die ging ik ook nochtans ook vernoemen :tongue:. Samen met Fairy Tale van Stephen King, wat ook een soort fantasy/sprookje is.

Wat ik zelf (wel al lang geleden) ook nog gelezen heb en best goed vond: Windhaven van George R.R. Martin en Lisa Tuttle. NIks buitengewoon, gewoon een meeslepend verhaal in een sfeervolle wereld. Ook wel geen "klassieke" fantasy, daarvan heb ik enkel reeksen gelezen.

Iemand een aanrader voor een stand alone fantasy book (dus geen deel van een reeks)? Als ik online zoek, kom ik heel vaak reeksen tegen en ben nu recent terug beginnen lezen en wil dus eerst genoeg afwisseling inbouwen voor ik aan zo’n reeksen begin.
Jonathan Strange & Mr. Norrell of boeken van Guy Gavriel Kay; zelf nog niet gelezen maar ze staan al wel een poos op mijn verlanglijstje.

Zoals @StevenFM zegt, Guy Gavriel Kay.
Wil je iets met wat magie ga dan voor Tigana.
Wil je een verzonnen versie van Spanje tijdens de reconquista: Lions of Al-Rassan.
Brandon Sanderson heeft enkele stand-alones: Warbreaker, Tess and the Emerald Sea, Yumi and the Nightmare painter, The Emperor's Soul
Wil je iets dat meer low stakes, cozy fantasy is: Legends and Lattes van Travis Baldree
Een Tolkien boek dat perfect op zichzelf staat? Children of Hurin.

Terug
Bovenaan