Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Anna Stephens met Godblind eens proberen? Volgens mij is dit grimdark of komt er toch van in de buurt. Ik heb het gelezen maar het was niet helemaal mijn ding (ik kan mij niet herinneren waarom niet) en ik heb dus niet verder gelezen.
Goed, je mag eigenlijk geen oordeel vellen eer je beide partijen aanhoort hebt, maar ze brengt vrij duidelijk ondersteunend materiaal en komt authentiek over. Ik denk dat Daniel's YT- en auteurscarriere wel over is.
Hoewel je daar echt gelijk in hebt, heb ik echt geen zin om dat allemaal te gaan opvolgen en uit te zoeken. Tis misschien niet fair om iemand op basis van beschuldigingen aan de kant te schuiven maar het is zo vermoeiend dat dit zo vaak voorkomt.
Tis gewoon pijnlijk dat er geen safe spaces zijn :/
Goed, je mag eigenlijk geen oordeel vellen eer je beide partijen aanhoort hebt, maar ze brengt vrij duidelijk ondersteunend materiaal en komt authentiek over. Ik denk dat Daniel's YT- en auteurscarriere wel over is.
Ondertussen is de situatie gekeerd, bij de 2de video van haar is het duidelijk dat ze in de 1ste video gelogen heeft. Ze lijkt meer iemand die aandacht wilt.
Ondertussen is de situatie gekeerd, bij de 2de video van haar is het duidelijk dat ze in de 1ste video gelogen heeft. Ze lijkt meer iemand die aandacht wilt.
Akkoord dat haar 2e video heel wat vragen oproept over de eerste video, maar ik zou toch nog even afwachten om oordeel te vellen.
Momenteel lijkt het vooral een situatie waar beide een heel andere opvatting/gewaarwording hadden van dezelfde situatie. Het kan even goed zo zijn dat het voor haar aanvoelde als sexual assault en het voor hem binnen de afspraken die ze gemaakt hadden viel.
Het lijkt vooralsnog tenminste niet van het niveau van Neil Gaiman te zijn.
Ik ga inderdaad ook niet zeggen dat ze liegt, maar waarom ze die tweede video heeft uitgebracht, snap ik niet want ze spreekt bijna alles tegen wat ze in de eerste video zei.
In een van de twee video's spreekt ze zichzelf tegen over hun relatie tot dusver (platonisch vs FwB)
In een van de twee video's spreekt ze zichzelf tegen over de staat van Daniel die nacht (sober vs drugs genomen)
In een van de twee video's spreekt ze zichzelf tegen over de bedoeling van de trip (platonische vriendentrip vs sugar daddy en sugar baby)
En dan toont ze later in die video nog screenshots van hun berichtjes en daar staat toch in een bericht "then last night I wanted to do more and you didn't want to", van haar afkomstig. Dus hoezo is er dan SA als zij juist nog meer wou.
Afin, het is toch maar een heel verwarrende situatie die niet zo zwart/wit blijkt te zijn als eerst gedacht. En dat is dan allemaal enkel op basis van haar eigen video's en bewijs, want DG heeft behalve "Not true, I will sue" niks gezegd.
Sowieso op basis van die berichtengeschiedenis en de video's lijken beide personen mij vrij dysfunctioneel te zijn op sociaal vlak.
Oke, alles ingetrokken en verwijderd door de dame in kwestie die toegaf opzettelijk gelogen en/of zaken verdraaid te hebben.
DG heeft ook verder bewijs getoond dat duidt op manipulatie en oneerlijkheid van de dame.
Nu wachten op de booktube community die op haar buik mag gaan om zich te verontschuldigen bij Daniel, nadat ze allemaal hem onmiddellijk onder de bus gegooid hebben zonder zijn versie van de feiten af te wachten. Waar ik me helaas ook aan bezondigd heb.
Het is zeer spijtig dat een vrouw tot zoiets in staat is, en ik kan me niet inbeelden wat ze hiermee wenste te bereiken.
Oke, alles ingetrokken en verwijderd door de dame in kwestie die toegaf opzettelijk gelogen en/of zaken verdraaid te hebben.
DG heeft ook verder bewijs getoond dat duidt op manipulatie en oneerlijkheid van de dame.
Nu wachten op de booktube community die op haar buik mag gaan om zich te verontschuldigen bij Daniel, nadat ze allemaal hem onmiddellijk onder de bus gegooid hebben zonder zijn versie van de feiten af te wachten. Waar ik me helaas ook aan bezondigd heb.
Het is zeer spijtig dat een vrouw tot zoiets in staat is, en ik kan me niet inbeelden wat ze hiermee wenste te bereiken.
Dit is zo vermoeiend en degoutant. Het is moeilijk om te geloven dat die daar zo'n spel heeft van gemaakt en voor wat? Om het gewoon moeilijker te maken voor mensen die echt iets hebben meegemaakt om daar mee naar buiten te stappen? Er is al zoveel wantrouwen tegenover slachtoffers van sexueel geweld. Ik word hier echt kwaad over.
Ik ben blij dat ik verkeerd was met mijn oordeel over Daniel Greene.
Ik hoop dat er met dit en de verschikkelijk shit van Neil Gaiman genoeg drama is geweest in de fantasy space voor de rest van het jaar.
Ik heb me daar ook aan bezondigd om de simpele reden dat ik liever fout ben met een slachtoffer te geloven die geen slachtoffer bleek dan om iemand te verdedigen die achteraf toch wel echt een dader bleek te zijn. En zo zullen er veel zijn.
Dit is zo vermoeiend en degoutant. Het is moeilijk om te geloven dat die daar zo'n spel heeft van gemaakt en voor wat? Om het gewoon moeilijker te maken voor mensen die echt iets hebben meegemaakt om daar mee naar buiten te stappen? Er is al zoveel wantrouwen tegenover slachtoffers van sexueel geweld. Ik word hier echt kwaad over.
- Ten eerste, dat zwaard. Wtf, wat voor een stomme Deus Ex Machina.
- Ten tweede, Shallan. Nutteloze verhaallijn, en dat hele conflict met Mraize was zo fake. "boehoe why I kill my mentor", wtf, die kerel heeft u gewoon paar keer een moeilijke opdracht gegeven, op welke manier is die uw mentor?
- Ten derde, Renarin/Rlain. Knap dat je als Mormoon uit conservatief, ruraal VS er een homokoppel insteekt met prominente rol, maar kon die verhaallijn iets boeiender zijn aub?
Zoals in het andere topic gezegd, ik vind Sanderson weinig vooruitgang als auteur boeken. Ik vind zelfs dat hij achteruit gaat (stilstaan = achteruitgaan, toch). We spreken soms met ontzag over hoeveel boeken hij schrijft op zo'n korte termijn, maar ik denk dat dit een perfect voorbeeld is om aan te tonen dat hij teveel schrijft en dat de kwaliteit daaronder lijdt.
Er zaten 4 volle jaren tussen publicatie Rhythm of War en Wind and Truth. WaT zit tegen de 1400 pagina's. 99% van de auteurs heeft die 4 jaar nodig om een bevredigend finaleboek van 1400 pagina's te schrijven. Brandon heeft naast WaT 11 andere boeken geschreven in deze periode! En dat is los van de sociale verplichtingen en de zakelijke verplichtingen (gezien hij verscheidene businesses te runnen heeft).
Gesproken over die 1400 pagina's, het zijn er veel te veel. Dit boek is zo bloated, het heeft geen naam. Hier had gemakkelijk 25% geskipped kunnen worden, en het zou geen negatief gevolg voor het verhaal geven.
Er wordt bv veel te veel uitgelegd. Misschien tonen de verkoopcijfers aan dat de gemiddelde leeftijd van de boeken op ~15 jaar ligt ofzo, want echt alles wordt tot op het laatste puntje en komma uitgelegd om er toch maar zeker van te zijn dat er geen andere interpretatie mogelijk is, dat er geen verwarringen ontstaan, etc. Cru voorbeeld ter analogie: [context: personage doet iets zeer intensiefs, dat ook beschreven wordt, dus je weet wat er gebeurt is.] "I'm exhausted. Because I just did [x] and [y]. This means I am tired and I cannot do [z]. I will have to rest first before I can do anything else. With resting I mean going to sleep to recharge my batteries." En zo ging het eigenlijk de hele tijd. Vermoeiend.
De humor is infantiel.
Elk personage kampt met mentale/psychische problemen en we krijgen tekstboek uitleg waarom en hoe en welke stappen ze moeten zetten om het te overkomen. Aaargh.
Teveel nutteloze verhaallijnen die soms ook geen deftige afsluiting kennen.
- Ten eerste, dat zwaard. Wtf, wat voor een stomme Deus Ex Machina.
- Ten tweede, Shallan. Nutteloze verhaallijn, en dat hele conflict met Mraize was zo fake. "boehoe why I kill my mentor", wtf, die kerel heeft u gewoon paar keer een moeilijke opdracht gegeven, op welke manier is die uw mentor?
- Ten derde, Renarin/Rlain. Knap dat je als Mormoon uit conservatief, ruraal VS er een homokoppel insteekt met prominente rol, maar kon die verhaallijn iets boeiender zijn aub?
- Ten vierde, de Marvelification begon er een beetje over te gaan. En bepaalde zaken werden daardoor vrij onduidelijk. Wat was het hele nut nu van Vasher/Zahel? We leren letterlijk niks meer bij over hem in dit boek, de enige keer dat die voorkomt in dit boek is in een martelscene, that's it. Hoezo heeft die Anti-Light kunnen fabriceren voor Gavilar? Waarom deed die dat uberhaupt? Kon je daar niet op focussen ipv die nutteloze martelscene?
- Ten vijfde, de Ghostbloods, waarom bleven die maar focussen op de release van die Unmade ipv hun originele doel om Stormlight te exporteren? Waarom deden die eigenlijk niks constructiefs behalve dan af en toe een cameo te maken om geforceerde struggle te creeeren?
- Ten zesde, Gavilar als kampioen voor Odium? Bitch please.
- Ten zevende, Ishar en Nale zijn 7000 jaar oud en kampen met millenia aan trauma, en Kaladin gaat effe op 3 dagen tijd hun mentale problemen fixen. Ik ben Kaladin fanboy 4 life, maar dat was echt stom.
- Ten achtste, die hele focus van boek 4 op het wetenschappelijke bleek vrij nutteloos te zijn. De enige manier waarop anti-Light in dit boek ter sprake kwam, was met het gebruik van die dolken van Shallan en Mraize. Dus dat is quasi 33% van boek 4 dat bijna nergens toe geleid heeft. Misschien in de 2e arc, maar tot dusver vrij teleurstellend.
- Ten negende, Moash had zo'n knappe Interlude dit boek en voorafgaand een vrij interessante verhaallijn. En die is eigenlijk helemaal niet meer aan bod gekomen in de laatste 50%? Die heeft een of andere nutteloze Windrunner en zijn Spren gedood, that's it. Allez, dat werd zo gehyped als boss battle tussen Kaladin en Moash en er is helemaal niks mee gebeurd.
- Ten tiende, Odium/Taravangian had een impactvolle Interlude met de vernietiging van zijn stad om aan te tonen hoe meedogenloos hij is. En dan blijkt dat op het einde van het boek gewoon fake te zijn? LAME LAME LAME.
- Ten elfde, de bossfight tussen Abidi en Adolin was ook gewoon zo YA geschreven waarbij de good guy moest winnen. Ik heb geen problemen met de overwinning van Adolin, I like him, maar dat gevecht was toch amateurisme troef.
- Ten twaalfde, de queeste van Szeth duurde veel te lang en kwam te comic book-achtig over.
- De flashbacks van Szeth waren interessant en aangenaam.
- De 5th Ideals van Kaladin en Szeth waren epic.
- De hele uiteenzetting van de geschiedenis van Roshar was zeer knap en super boeiend. Daar wachtte ik al 4 boeken op.
- Adolin en de Azir keizer hadden goeie chemistry en quasi alle scenes waren top.
- de structuur en het plot van het boek zaten over het algemeen wel heel goed in mekaar en blijven ontzag opwekken over hoe groots Brandon het al die jaren reeds ziet en in mekaar weeft.
- Het einde was bevredigend, maar niet fantastisch of wauw.
- Sigzil en de Shattered Plains waren voor het grootste deel ook top.
Goed, dat was het wel voor even, misschien dat ik later nog op andere dingen kom.
helemaal eens met zowel de slechte als goede dingen. Er zit echt wel een heel goed boek in, dat mits een goede editor echt tot zijn recht had kunnen komen.
Voor zij die e-boeken lezen en Amazon niet boycotten, het is JRR Tolkien dag op Amazon.com en alle e-boeken van Tolkien staan er aan 1,99$.
Als je niet op de .com versie zit, kan je via de instellingen op Amazon zonder problemen tijdelijk overstappen om te genieten van de actie, tenzij je KU hebt.
Delighted to announce I'm going to be in France in a couple of weeks on 18th April, then the Trolls and Legends festival in Belgium 19th-20th. Sadly you won't be able to get the Devils at those events - not out in France till mid May, but I can sign anything else I've written...