Fantasy Boeken

Zijn Warhammer boeken enkel in het Engels beschikbaar? Niet dat dit onoverkomelijk is maar lees toch liever in het Nederlands. Wil hier graag mee willen beginnen. Welke zijn de beste om mee te starten?

Zijn Warhammer boeken enkel in het Engels beschikbaar? Niet dat dit onoverkomelijk is maar lees toch liever in het Nederlands. Wil hier graag mee willen beginnen. Welke zijn de beste om mee te starten?
Helaas geen NL vertalingen.
Warhammer of Warhammer 40k?
Voor 40K zijn er de Horus Heresy boeken.
Voor Warhammer fantasy heb je de Gotrek & Felix boeken.

Helaas geen NL vertalingen.
Warhammer of Warhammer 40k?
Voor 40K zijn er de Horus Heresy boeken.
Voor Warhammer fantasy heb je de Gotrek & Felix boeken.
Denk 40k omdat ik dat ken vd games vooral. Zal is kijken, had gisteren al gezien dat echt nergens iets nederlandstalig van was. Best wel raar vind ik maar het zij zo. Bedankt voor de info.

Denk 40k omdat ik dat ken vd games vooral. Zal is kijken, had gisteren al gezien dat echt nergens iets nederlandstalig van was. Best wel raar vind ik maar het zij zo. Bedankt voor de info.
Die boeken worden maarvuitgegeven door Black Library he, een zuster/dochter onderneming van Games Workshop, daar zit geen "echte" uitgeverij achter om wereldwijd versies uit te brengen in commercieel nauwelijks interessante talen.
Als ik mij niet vergis zijn sommige (oudere) boeken wel uitgebracht in oa Frans en Duits. Fun fact: Games Workshop heeft eind ´90´s, begin 2000 lang opt randje van faillissement gezweefd oa omdat ze besloten hadden om op z´n minst hun core spelregels in verschillende talen aan te bieden en die kosten schromelijk onderschat hadden en basically moesten toeleggen op elk verkocht boek.

40k is tegenwoordig idd Horus Heresy alomtegenwoordig maar bvb Gaunts Ghosts reeks is ook leuk.
Fantasy wordt al moeilijker gewoon omdat, op Gotrek&Felix na, die al enkele jaren out of print zijn.
Age of Sigmar ken ik niet dus kan ik niet oordelen

Even meedelen dat The Books of Earthsea: Complete Illustrated Edition van Ursula K. LeGuin in de aanbieding staat voor amper 0,99£ op Amazon UK.
Deze bundel bevat alle 6 de verhalen, alsook 4 kortverhalen. Dus echt wel een koopje. Betreft de eboek-versie natuurlijk.

Als je geen KU of Prime hebt, kan je zonder problemen je locatie op de Amazon website veranderen. Als je twijfelt hoe, stuur gerust een pm.

Ik heb net einde van seizoen 3 van de tv-serie bekeken. Wordt steeds mooier en mooier maar jammer genoeg is serie gecanceled. Tot welk boek gaat de tv-serie?
Zelf ooit de eerste 2 boeken gelezen, 1ste boek zelf 2x omdat ik in de serie wou geraken. Maar nooit 100% overtuigd. Was voor mij vooral de droomwereld die me stoorde en voor verwarring heeft gezorgd denk ik.
Nu de vraag vanaf welk boek beginnen lezen na serie? Of wijkt serie teveel af? Eventueel kan ik bovenstaande samenvatting wel nog gebruiken om mee te zijn.
Of is alles in de stijl van de eerste 2 boeken en zal de reeks me niet bevallen.
Het verhaal van de serie beviel me enorm...

Ik heb net einde van seizoen 3 van de tv-serie bekeken. Wordt steeds mooier en mooier maar jammer genoeg is serie gecanceled. Tot welk boek gaat de tv-serie?
Zelf ooit de eerste 2 boeken gelezen, 1ste boek zelf 2x omdat ik in de serie wou geraken. Maar nooit 100% overtuigd. Was voor mij vooral de droomwereld die me stoorde en voor verwarring heeft gezorgd denk ik.
Nu de vraag vanaf welk boek beginnen lezen na serie? Of wijkt serie teveel af? Eventueel kan ik bovenstaande samenvatting wel nog gebruiken om mee te zijn.
Of is alles in de stijl van de eerste 2 boeken en zal de reeks me niet bevallen.
Het verhaal van de serie beviel me enorm...
De serie gaat give or take tot en met boek 4 maar slaat grote delen van boek 3 over. Daarnaast zijn quasi alle verhaallijnen (zwaar) aangepast. Als boek 2 nog fris in je geheugen zit dan is boek 3 het logische startpunt, anders opnieuw beginnen want mogelijk dat je in de war gaat raken door de serie.

De stijl van de boeken verandert wel, imo. Boeken 3-6 zijn echt top, 7-10 wat minder (vooral zeer traag) maar boeken 11-14 maken dit uiteindelijk meer dan goed.

Voor de geïnteresseerden, Mike's Book Reviews heeft een interview gehouden met auteurs Christopher Ruocchio, James Islington en Jay Kristoff, en het is eigenlijk gewoon een heel leuk interview. Toch veel gelachen hierzo.

Alledrie hebben ze een boek dat uitkomt in November, voor Jay en Chris zijn het de finales van hun reeksen, respectievelijk Empire of the Vampire (boek: Empire of the Dawn) en The Sun Eater (boek: Shadows Upon Time), en voor James is het het tweede boek in de Hierarchy (Strength of the Few). Zelf probeer ik zowel Jay als Chris hun serie te lezen voor het einde van het jaar. Zoveel ontzettend goeie dingen erover gehoord.

Empire of the Vampire staat hier ook op de to-read lijst.

Gisteren wat gezien over Joe Hill - King Sorrow dat ook deze maand uit kwam en ziet er ook interessant uit om te lezen.
Zal eens wat moeite moeten doen om meer te lezen. :D

Al een tijdje bezig in deel 1 van de Oproep van de nar van Hobb, maar ik geraak er precies moeilijk in. Vorige jaar de trilogie van de Zieners gelezen, en vooral dat laatste boek was toch echt een marteling. Ik had me voorgenomen er verder niks meer van te lezen, maar dan zie je dat boek in de bib liggen en begint het ergens toch te kriebelen.

Stephen king - de scherpschutter (de donkere toren) net uitgelezen.
Deze werd door velen aangeraden maar moet zeggen hoewel ik een King-fan ben, dit boek me totaal niet heeft geboeid. Ik ben nooit in het verhaal geraakt en me door het boek moeten sleuren.
Lees wel dat volgende boeken beter zouden zijn... Zijn deze dan zo verschillende? Of niet de moeite om te lezen als de stijl je niet ligt?

Terug
Bovenaan