Eh, niet mee eens. Die reeks bevat boeken die bij het beste uit het genre behoren, en boeken die bij het slechtste horen.Het voornaamste probleem aan beginnen met Malazan is, in mijn ervaring, dat alle andere fantasy daarna nogal teleurstelt![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eh, niet mee eens. Die reeks bevat boeken die bij het beste uit het genre behoren, en boeken die bij het slechtste horen.Het voornaamste probleem aan beginnen met Malazan is, in mijn ervaring, dat alle andere fantasy daarna nogal teleurstelt![]()
Dat in het Nederlands lezen, fantasy in het algemeen eigenlijk, dat kan ik écht niet.

Maar ik ben zelf van mening dat ge in uw moedertaal altijd wat meer mee hebt, hoe goed uw Engels ook is. En dat van mij is wel zeker goed genoeg.
Wat ik bijvoorbeeld nooit begrepen heb is dat namen soms een vertaling krijgen. In kinderboeken tot daaraan toe, maar in boeken gericht op volwassenen vind ik dit toch vreemd.
Perrin naar Perijn kan ik ergens snappen. En voor Mat naar Mart kan ik me ook nog wel een reden verzinnen. Maar Rand naar Rhand. Geen idee 

Eerste boek is ondertussen uit, zeer leuk boek, vlot weggelezen ook en kan niet wachten om straks aan het 2de te beginnen.Thanks voor de tips, de start is gemaakt met Mistborn, to be continued!![]()

Ik lees ook in het Nederlands omdat ik me bijlange niet comfortabel genoeg voel om in het Engels te lezen.Dat in het Nederlands lezen, fantasy in het algemeen eigenlijk, dat kan ik écht niet.
Net The Shadow Rising uitgelezen. Het vierde Wheel of Time boek. Hoewel dit zeker zijn sterke momenten heeft, vind ik het toch het minste van de vier die ik tot hiertoe heb gelezen.
Over het algemeen gezien is boek 4 een van de beteren in de serie. Ik ben eerlijk gezegd nog nooit iemand tegengekomen die boek 4 zwak vond, en de serie met plezier heeft uitgelezen.