Fear of commitment?

SgtSpoon

Member
Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd hier is, maar … zijn er hier nog mensen van rond de 40/50, die qua huis gesettled zijn, die alles financieel op orde hebben en terug op zoek zijn naar een relatie?

En dan is de vraag: zijn jullie bereid om terug alles op het spel te zetten? Dus partner laten inkopen in huis, of huis verkopen of samen iets kopen?

Zit nu ongeveer een 5 maand in nieuwe leuke relatie, maar dit dreigt een breekpunt te worden …

Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd hier is, maar … zijn er hier nog mensen van rond de 40/50, die qua huis gesettled zijn, die alles financieel op orde hebben en terug op zoek zijn naar een relatie?

En dan is de vraag: zijn jullie bereid om terug alles op het spel te zetten? Dus partner laten inkopen in huis, of huis verkopen of samen iets kopen?

Zit nu ongeveer een 5 maand in nieuwe leuke relatie, maar dit dreigt een breekpunt te worden …
Heb er geen ervaring mee, maar ik zou denken dat goed laten documenteren wie wat inbrengt geen slecht idee is.
Is ook het meest eerlijke imo.

Of samen iets nieuw kopen met gelijke inbreng :unsure: maar kan uiteraard enkel als de financiele situaties gelijkwaardig zijn.

Dus als ik goed tussen de lijnen kan lezen dan zijt ge nu 5 maand samen met iemand en die iemand wil nu °iets° samen kopen/hebben en als ge niet inwilligt is het game over voor haar?

Get out of there while you can.

Dus als ik goed tussen de lijnen kan lezen dan zijt ge nu 5 maand samen met iemand en die iemand wil nu °iets° samen kopen/hebben en als ge niet inwilligt is het game over voor haar?

Get out of there while you can.
Niet nu, wel in de toekomst. Mijn antwoord is dat die kans heel klein is. Ik woon ook gewoon heel graag waar ik nu zit. Maar zou ook wel graag ooit terug samenwonen … en als deze relatie nu hierdoor stopt …

Ik heb mezelf na de laatste relatiebreuk beloofd om mijn financiele vrijheid nooit meer op het spel te zetten voor een relatie, maar vraag me nu af in hoeverre ik mezelf stokken in het wiel steek door deze belofte aan mezelf.

Heeft zij een eigen woning? Verwacht je van haar dat ze haar woning opgeeft om bij jou in te trekken?

Wat is het nut van haar te laten inkopen in jouw woning als jij het nu ook al alleen draagt? Kan ze dan niet beter voor zichzelf investeren in iets?

Samen iets kopen zal vermoedelijk dan een upgrade zijn tov wat je nu hebt, maar wil je dat ook? Hou er rekening mee dat als het misloopt je ook zelf weer op straat kan komen te staan en dan heb je ondertussen je eigen woning opgegeven.

Ik zou toch van je partner verwachten dat ze jouw standpunten hierin ook begrijpt ipv het als een breekpunt op te gooien. Want in dat laatste geval --> run.

Heeft zij een eigen woning? Verwacht je van haar dat ze haar woning opgeeft om bij jou in te trekken?

Wat is het nut van haar te laten inkopen in jouw woning als jij het nu ook al alleen draagt? Kan ze dan niet beter voor zichzelf investeren in iets?

Samen iets kopen zal vermoedelijk dan een upgrade zijn tov wat je nu hebt, maar wil je dat ook? Hou er rekening mee dat als het misloopt je ook zelf weer op straat kan komen te staan en dan heb je ondertussen je eigen woning opgegeven.
Exact, er moet een doel zijn. Verdelen van woonlasten, upgraden woning, samen verhuizen naar nieuwe locatie, ... Anders is het gewoon financiële verstrengeling als doel op zich.

Stel ik leer nog iemand kennen: het mijne blijft het mijne.
En we kopen samen iets nieuws (ook al is dat kleiner dan wat ik nu heb).

Ik zou me nog liever terug 20j in de schulden steken met haar en met gelijke inbreng (hyp lening) dan dat ze zich inkoopt.
loopt het mis, huisje verkopen en openstaand saldo terugbetalen) en de kous is af.

Stel ik leer nog iemand kennen: het mijne blijft het mijne.
En we kopen samen iets nieuws (ook al is dat kleiner dan wat ik nu heb).

Ik zou me nog liever terug 20j in de schulden steken met haar en met gelijke inbreng (hyp lening) dan dat ze zich inkoopt.
loopt het mis, huisje verkopen en openstaand saldo terugbetalen) en de kous is af.

Ook mijn gedacht samen iets nieuws kopen en het uwe verhuren.

Terug
Bovenaan