BigBear
Member
Laveyne ken ik niet, maar zoals ik hierboven al zei heeft Belmans voor mij nog 0 geloofwaardigheid.Uit Knack, het bredere energie-plaatje: https://www.knack.be/nieuws/belgie/...tm_medium=email&utm_campaign=newsletter-mm-v1
Ze spreken ook vol tegenstrijdigheden:
Eerst zegt Laveyne:
Er is alleen niet echt een probleem als het over de aanlevering van elektriciteit gaat, dat is er voorlopig echt genoeg. Politici moeten zorgen dat de vraag naar elektriciteit juist sterk toeneemt, en dan zal het aanbod straks ook wel vanzelf volgen.
Even verder klaagt hij dat er niet snel genoeg capaciteit bijkomt:
Alles gaat te traag in dit land. Om de Vlaamse doelstellingen rond windenergie te behalen zouden er jaarlijks 35 windturbines moeten bijkomen.
Belmans pleit tegen alle fossiele brandstoffen
We zullen het eenvoudig houden: stop met alle energiebronnen waarvoor een vlammetje nodig is. Dat moet er helemaal uit, of toch zoveel als mogelijk.
Maar even verder willen ze beide wel dat men weer naar gas gaat boren in Europa, ook al zou dat verlieslatend zijn. Dat om niet te afhankelijk te worden van andere continenten.
Maar als het gaat over kernenergie dan zou dat plots te duur zijn (overigens is dat niet correct: kernenergie van de bestaande, al afgeschreven centrales is de goedkoopste energie) en spreekt men niet over onafhankelijk willen zijn.
Voor mij is dat een opiniestuk, weinig van wat ik gelezen heb is gebaseerd op gegevens.