phate_13
Well-known member
De federale regering start onderhandelingen met energiebedrijf Engie om de Belgische kerncentrales over te nemen. Dat melden Engie en de regering in een gezamenlijk persbericht. In afwachting van een definitief akkoord worden alle ontmantelingsactiviteiten aan de centrales stopgezet.
Federale regering start onderhandelingen met Engie om kerncentrales over te nemen | VRT NWS Nieuws
De federale regering start onderhandelingen met energiebedrijf Engie om de Belgische kerncentrales over te nemen. Dat melden Engie en de regering in een gezamenlijk persbericht. In afwachting van een definitief akkoord worden alle ontmantelingsactiviteiten aan de centrales stopgezet.
Best een interessante keuze. Ik ben curieus naar de meningen hieromtrent. Buiten dat de rest van de kerncentrale discussie (die elders zeker al plaats vond) en waar zeker iets kan gezegd worden over het hoe/wat/waarom, ben ik dus wel nieuwsgierig naar jullie er van vinden?
Ik zie vooral als groot risico dat kosten die bij Engie lagen (verplichtingen omtrent ontmanteling en stopzetting), dat die mogelijks niet genoeg afgedekt worden in de kostprijs die overeengekomen zal worden.