FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat vind ik er ook van. Dit alles was mega onsportief. Allemaal een gevokg van wat er gebeurde in Brazilië. Daar hadden ze Max veel harder moeten aanpakken.

Wat ik heel vreemd vind is dat ze in de F2 wel consequent zijn. De race van gisteren bijvoorbeeld. Wanneer een verdedigend piloot in zijn poging om een aanvallende puloot achter zich te houden van het circuit ging, moest die onmiddellijk de plaats af staan. Zo hoort het. De aanvaller moet binnen de lijnen blijven, dus de verdediger ook. Dat is toch poepsimpel. Waqrom passen ze dat in de F1 niet toe ???
Michael Masi

Dat vind ik er ook van. Dit alles was mega onsportief. Allemaal een gevokg van wat er gebeurde in Brazilië. Daar hadden ze Max veel harder moeten aanpakken.

Wat ik heel vreemd vind is dat ze in de F2 wel consequent zijn. De race van gisteren bijvoorbeeld. Wanneer een verdedigend piloot in zijn poging om een aanvallende puloot achter zich te houden van het circuit ging, moest die onmiddellijk de plaats af staan. Zo hoort het. De aanvaller moet binnen de lijnen blijven, dus de verdediger ook. Dat is toch poepsimpel. Waqrom passen ze dat in de F1 niet toe ???

Eén van de weinige voordelen dat een circuit zoals dit biedt, is dat er geen gezeik is over track limits (buiten bocht 1/2), dat zou de farce helemaal compleet maken.

Kijk nu toch eens naar die beelden, hij remt toch niet bruusk ofzo? Anders zat Hamilton er al meteen los op hé.

Niet vergeten dat Max er van uitgaat dat Lewis weet dat hij de positie gaat geven. Hij vertraagt gewoon en blijft rechts hangen, maar Lewis blijft achter hem en vertraagt mee.
Dit is gewoon niet de manier om iemand voorbij te laten. Iemand die op die plaats blauw krijgt gaat naar links en houdt dan in om de rijlijn vrij te maken. Had hij dat gedaan was er nooit misverstand geweest.

Mooie race gezien. Ik zou enkel de straf van 5 sec gegeven hebben voor Max bij inhaalmanoeuvre van Ham. Die aanrijding is enkel de fout van FIA door niet snel en helder te communiceren.

Wtf, Verstappen krijgt nog eens 10sec straf voor die aanrijding. De FIA mag zich toch volledig herorganiseren, wat een klucht.

En geen enkele waarschuwing voor Hamilton toen hij meer dan 10 wagens ruimte liet tussen hem en Max, waardoor Hamilton met warmere banden een betere start heeft. Dit zou hem 10 plaatsen gridstraf opleveren omdat hij er al 2 gekregen heeft in de vrije trainingen of kwalificatie. Nu lijkt het alsof alleen maar Verstappen fouten heeft gedaan.

En geen enkele waarschuwing voor Hamilton toen hij meer dan 10 wagens ruimte liet tussen hem en Max, waardoor Hamilton met warmere banden een betere start heeft. Dit zou hem 10 plaatsen gridstraf opleveren omdat hij er al 2 gekregen heeft in de vrije trainingen of kwalificatie. Nu lijkt het alsof alleen maar Verstappen fouten heeft gedaan.
Verstappen heeft ook geen bestraffing gehad voor die practice start in de pits. Hamilton heeft daar ooit een gridstraf voor gekregen :)

Hamilton fan uiteraard maar je ziet toch wel duidelijk dat Max bij het inhalen of ingehaald worden altijd alles of niets speelt. Hamilton moet maar wijken. De 'brake test' spreek ik me niet over uit maar je laten inhalen en meteen in de slipstream gaan hangen is zoals hier al gezegd spa 2008 all over again.

Tja, volgens sommige remde hij niet eens speciaal af. -2,4g en 69 bar remdruk.
Zie de luchtbeelden hierboven, ga je daaruit echt beweren dat hij een braketest deed en Hamilton hem daardoor niet kon ontwijken?

Hamilton blijft gewoon achter hem hangen en vertraagt mee, duidelijk niet goed wetend wat er gebeurt.

Laatst bewerkt:
Zie de luchtbeelden hierboven, ga je daaruit echt beweren dat hij een braketest deed en Hamilton hem daardoor niet kon ontwijken?

Hamilton blijft gewoon achter hem hangen en vertraagt mee, duidelijk niet goed wetend wat er gebeurt.
Je vraagt je af waarom de teams nog zo veel investeren in telemetrie als helikopter beelden veel correctere data geven.

Ja en de telemetrie bevestigd dit dus ook duidelijk. Geen idee waarom je daar dus nog over wilt discussiëren.
Je vraagt je af waarom de teams nog zo veel investeren in telemetrie als helikopter beelden veel correctere data geven.
Dit dus.

However, it was obvious that neither driver wanted to take the lead prior to DRS detection line 3.
…the driver of Car 44 stated that, not having been aware at that stage that Car 33 was giving the position back, was unaware of the reason Car 33 was slowing.
….
Whilst accepting that the driver of Car 44 could have overtaken Car 33 when that car first slowed, we understand why he (and the driver of Car 33) did not wish to be the first to cross the DRS.

Het ging dus in feite over dat overschrijden van die DRS detectielijn. En dat wisten ze beiden maar al te goed. En de stewards bevestigen dit duidelijk in hun verslag.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Lewis op gelijk welke andere race/punt achter een wagen blijft als die trager gaat rijden “omdat hij niet weet wat er aan de hand is”. Dat wist hij duidelijk wel, maar hij wou gewoonweg niet op dat punt.

Als Max te hard remde en stewards hebben hun beslissing genomen, so be it.

Naar aanleiding van gisteren:
Ik vraag me af hoe het reglement ineen zit in een situatie waarbij je je plaats moet afgeven om een straf te vermijden, je een inhaalmogelijkheid creëert, maar degene die ze dan krijgt ze niet wil gebruiken?

Fanboys die de andere fanboys beschuldigingen het door een bepaald gekleurde bril te bekijken.
Niveau Het Laatste Nieuws.
Foei!
Ik zie hier enkel Formule 1 fans die met veel passie voor de sport (en/of hun rijder) met elkaar in discussie gaan over hetgeen wat gebeurd is. Het vurig verdedigen van hun standpunt vergelijken met het niveau HLN vind ik een brug te ver.

Dat is om de illegale practice start van Verstappen te compenseren. Daarvoor kreeg Max ook geen straf.

Ik begrijp niet wat het probleem is met de straf van Max. Hij verliest er toch helemaal niks mee. 10 sec... en hij blijft op P2. Hij blijft leider in het kampioenschap. Dat is geen straf. Dat is gewoon niks. En dat na het onsportiefste rijgedrag dat ik gezien heb sinds 1997. Ik begrijp niet echt wat het probleem is.

Het ging dus in feite over dat overschrijden van die DRS detectielijn. En dat wisten ze beiden maar al te goed. En de stewards bevestigen dit duidelijk in hun verslag.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Lewis op gelijk welke andere race/punt achter een wagen blijft als die trager gaat rijden “omdat hij niet weet wat er aan de hand is”. Dat wist hij duidelijk wel, maar hij wou gewoonweg niet op dat punt.

Als Max te hard remde en stewards hebben hun beslissing genomen, so be it.

Naar aanleiding van gisteren:
Ik vraag me af hoe het reglement ineen zit in een situatie waarbij je je plaats moet afgeven om een straf te vermijden, je een inhaalmogelijkheid creëert, maar degene die ze dan krijgt ze niet wil gebruiken?
Dat is volgens mij ooitt gebeurd. Schumacher die weigerde iemand in te halen om een zwaardere straf te ontlokken. Ik denk dat het met Hakkinen was. En als ik me goed herinner heeft die laatste toen ook effectief een zwaardere straf gekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan